Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dashcam - hvilken type og hvor kjøpe ifra?

Startet av Lille Lance, torsdag 30. januar 2014, klokken 13:58

« forrige - neste »

F_P

Du må i det minste avisolere de to ytterste ledningene i 3-pols kontakten som er å finne bak "gitteret".
Jeg avisolerer disse (uten å klippe de) og lodder +/- kablene fra kameraet til +/- i bilen.

På biler uten strøm i taket har jeg sluttet å ta strøm fra hanskerommet. Det er mye enklere å ta strøm via OBD2.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sn0le

Igjen, jeg vil anbefale ALLE uansett versjon av Model S til å benytte OBD-porten.
Da slipper man å tukle med det originale ledningsnettet til bilen og dermed risikere trøbbel med garanti.
Det eneste man må gjøre er å bruke noen minutter ekstra på å føre en kabel bort til A-stolpen på førerside og legge kabelen skjult bak dekselet på A-stolpen.
100% skjult kabling og man trenger ikke lodde seg innpå noe som helst.
Som F_P sier så er denne løsningen plug n play.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Kavorka

Sitat fra: Kavorka på tirsdag 17. november 2015, klokken 14:06
Sitat fra: Salvesen på tirsdag 17. november 2015, klokken 13:40
Får en da skjult den hele veien ned eller blir den liggende på dashbordet synlig? Høres jo ut som en veldig fin løsning om en klarer å skjule den noenlunde helt ned!

Jeg har ikke prøvd så hardt på å klemme kabelen det lille stykket fra vindu tilbake mot førerdør. Planen var å få den inn i sprekken der og, hvis det er lov å si. Enn så lenge er den festet stramt slik at den ikke slenger. Jeg kan ta med noe plastikkverktøy i kveld og se om den lar seg skvise på plass.

For å følge opp denne.. Det var superenkelt å presse kabel på plass slik at den er skjult hele veien ned. Brukte en sparkler av plastikk, uten skarpe kanter, og det tok under minuttet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA