Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påkjørt mens TMS var parkert...

Startet av Lokführer, onsdag 29. januar 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

sn0le

@don:
Godt poeng.
Men disse kameraene tar jo kun opp når bilen blir bevegd på.
Og man får kun bruk for opptakene hvis vedkommende som bulka bilen stakk av, og dermed selv begikk et lovbrudd.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Orcuz

Jeg vil også ha ferdig montert. Tørr ikke begynne med det selv...

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


don

Sitat fra: BryneS på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:20
Sitat fra: don på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:15
Helt enig her - utrulig surt - men er det noen som vet om datatilsyn/politi godkjenner at man har kamera som surrer og går slik - mener om det er krav om merking om man har "kamera overvåkning" - kanskje en "sticker" i ruta er greit?
https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/Hvilke-omrader-kan-man-overvake/#Dashboardkamera
+1
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Kjell Leaf

Dessverre er det snarere regelen enn unntaket at folk stikker etter å ha skadet parkerte biler. :'(
Hjelp fra politiet er også nytteløst. I huset til min sønn var det en narkoman som tok seg inn i huset og stjal 3 stk Playstation, 60-70 spill og mange andre ting. Han fikk ikke alt med seg da han ikke hadde bil og gjemte det meste ute i skauen i nærheten av huset. Han snakket også med en nabo som er bonde som visste hvem han var,han ville ha bonden til å kjøre han et par mil med traktoren tidlig på morgenen . Så beviser var det nok av. Vi presset han neste dag til å si hvor han hadde gjort av tyvegodset sånn at vi fikk ca 80% tilbake. Saken ble selvsagt anmeldt, men etter 1 mnd. kom det brev om at saken var henlagt pga kapasitetsproblemer. En sak som er ferdig oppklart har de altså ikke tid til. Ikke rart oppklaringsprosenten er dårlig. :'(
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

dotten

Sitat fra: sn0le på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:19
@don:
Godt poeng.
Men disse kameraene tar jo kun opp når bilen blir bevegd på.
Og man får kun bruk for opptakene hvis vedkommende som bulka bilen stakk av, og dermed selv begikk et lovbrudd.

Mange har sensorer som reagerer på bevegelse, og mange har sensor på g krefeter.
"man kan godt bruke" Altså, jeg tyr ikke ofte til blind vold, men om noen stakk av fra min nye tesla etter en påkjørsel hadde det stått overskrift i avisene neste dag "Mann fikk bil kjørt opp i anus" .. "Elbileier stoppet fossilbil-eier fra å slippe ut flere gasser!"... :P
S85

P85D fra mars 2015

laumb

Jeg filmet litt sist jeg monterte - kanskje på tide å snekre sammen litt. :)
Filme enda mer detaljer ved neste montering. :)

torerikb

Supert om du legger ut film Laumb. Jeg har nettopp bestillt samme pakke, tar ikke sjansen på at en eller annen snøsokk skal få skade bilen min uten å gjøre opp for seg. >:(
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Lille Lance

Sitat fra: Lokführer på onsdag 29. januar 2014, klokken 19:39
Påkjørt mens TMS var parkert... Synderen stakk av. Jeg har samla opp noe knust plast fra synderen, tatt bilder av dekkspor og lakkmerker fra annen bil. Hva kan jeg gjøre? Ødelagt frontfanger og nå subber fordekket. Unnskyld fransken min, men satan faen i helvetes pakk! Har hatt bilen i to mnd! Og to skader. SATAN!
I helvete! ... Nå er det rett på nett og bestille dashcam ...
Synd å lese, Lokführer ... håper inderlig du klarer å løse saken.

Min fossilbil ble for noen år siden påkjørt da den stod stille utenfor huset ... naboen tipset meg om bulken på morran ... det lå igjen knust blinklys og lakkmerker ... jeg brukte 5 timer på å finne ut hvem synderen var .... Gjett! ... Stemmer ... naboen!!  >:(   Med Dashcam tar man synder'n LIVE  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Så lenge det er strøm på dashcam'en....

getor

Naiv som jeg er spurte jeg Tesla om de kunne montere Blackvue dash cam som jeg har kjøpt i USA. Tør ikke rote med det selv. Og ikke overraskende var svaret at de desverre ikke gjør slikt.
Er det noen som kan eller vet om noen som kan ta på seg jobben, mot betaling selvsagt?

JonI

Ikke morro det der nei. Høres ut som veldig lik skade som jeg fikk. Jeg måtte vente ca 2uker på deler fra USA. Kostnad ca 20'. Jeg fikk heldigvis tatt synderen på fersk gjerning.
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

kjelsås1978

Min BlackVue er i hus lenge før Model S:) Etter å ha lest litt på dashcam tråden her, virker det ganske greit å finne kontinuerlig strøm og koble seg opp. Hvis vi heier litt på Laumb, så kommer det kanskje en video snart:) Heia, heia!

Elkjell

#27
Jeg har drevet og shoppet forsikring i dag . Tryg har en forsikring som dekker slike skader uten bonustap.Denne kostet i mitt tilfelle 11 K mot den billigste vanlige kasko hos If til 7 K. Tror jeg velger Tryg  :)

tony@lunatech.no

Sitat fra: ElKjell på onsdag 29. januar 2014, klokken 23:24
Jeg har dretvet og shoppet forsikring i dag . Tryg har en forsikring som dekker slike skader uten bonustap.Denne kostet i mitt tilfelle 11 K mot den billigste vanlige kasko hos If til 7 K. Tror jeg velger Tryg  :)

Har hatt denne til Tryg selv og er verdt en det at den dekker parkeringsskade. Skal også nevnes at DNB sin "best" forsikring også gjør det da den garanterer å være minst like bra som noen annen forsikring i markedet.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Oreo

Sitat fra: don på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:15
Helt enig her - utrulig surt - men er det noen som vet om datatilsyn/politi godkjenner at man har kamera som surrer og går slik - mener om det er krav om merking om man har "kamera overvåkning" - kanskje en "sticker" i ruta er greit?
Akkurat det dr¤#er jeg en lang i.
Alle og enhver kan jo f.eks. sette igjen mobilen sin i en sugekopp i vinduet med kameraet gående, får være måte på hva evt. myndighetenen skal bruke ressurser på. Om ikke bevismaterialet holder i retten, så kan en iallefall konfrontere synderen og evt. komme i skade for å komme borti hans baklys e.l.
Dashcam på meg asap.
Ellers oppfordrer jeg alle til å være snille og greie med hverandre  ;D
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA