Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen her som skal treffe Elon førskommende lørdag?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:11

« forrige - neste »

smurf

Var til stede på eventen idag og synes det var verdt turen å høre på Elon. Mange bra spm fra salen, men må slutte meg til at det var enkelte med et litt for stort behov for å skryte av seg selv og eget firma. Vi i salen var intr i å få svar på spørsmål relatert til Tesla av allmenn interesse, ikke hvilket firma alle jobbet i og lange historier rundt dette. Couldn't care less! Synes det er nok at man sier hva man heter og evt om man har fått bil eller venter på en og så komme til poenget/spørsmålet. Synd det ikke var noen fra Tesla Norge som var ordstyrer og kunne sagt ifra at man holder seg til å stille spørsmål.

Fikk uansett svar på en del ting og det var et bra arrangement av Tesla!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

D.O

Må si meg enig at det var bra av Tesla å sette det opp slik, flott streaming! Synes spørsmålet om total miljøvennlighet med produksjon av bil var ett flott spørsmål, likeså Elon sitt svar om at de visste godt hvem som lagde undersøkelsene som viste at elbilene ikke var så miljøvennlige... ::)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

EveryhingIsNotKnirkefritt

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:14
Synes i hovedsak det var en vellykket samling! Overraskende velorganisert til Tesla Norge å være, og det var gøy å se Elon og Jeffrey live! Jeffrey er jo ikke så synlig hos Tesla som Elon, men allikevel litt skuffet over at så mange valgte å kun adressere og skryte av Elon, når de begge er grunnleggere av Tesla. Samtidig er det som nevnt over ikke alle som er komfortable med å snakke i større grupper, og da glemmer man fort ting og tang man burde sagt.

Det viktigste for meg i dag var å få avklart når første Model X lander på norsk jord. Må innrømme at jeg ble veldig skuffet når han sa neste sommer (2015), for jeg trenger den allerede i oktober :)
Videre ble jeg litt skuffet over løsningene de skisserte for taklast (mellom åpne dører/på andre deler av taket/tunneler inni kupeen). Selv liker jeg helt klart best ideen om at man sw-sperrer den ene bakdøren fra å kunne åpnes, slik at last kan dekke halve taket.

Det var svært positivt å høre at de dobler antallet superchargers i Norge i løpet av året, og 100 stk kommer i Europa! Vet de jobber med superchargers i Østerdalen, og det er det viktigste for meg :) Men det er godt mulig det blir bilferie i europa i årene som kommer med gratis drivstoff-nettverk.

Angående skryt, promotering og unødvendig tidsbruk: Snakker om å kaste bort mange menneskers tid! Ble skikkelig pinlig berørt over hvordan folk skulle snakke om seg og sitt og kaste bort verdifull tid med pjatt.
For meg tok han massasjebad-typen kaka. Greit nok at han var fornøyd meg hockeypucken i BMW og girspaken i Leaf?, men girspaken sitter jo mye bedre til i Model S. Dvs. akkurat der du har den ene av de to hendene man skal ha på rattet. Og det er ikke annet enn respektløst å foreslå implementering av hockeypuck`en når man ikke har satt seg inn i hvordan mange funksjoner kan styres (og sågar programmeres til fast tast) på rattet. Får en følelse av at han har en laidback kjørestilling med den ene hånda hvilende opp på rattet, med kroppen i råneposisjon lent inn mot midten av kupeen og hånden hvilende på girspak eller puck....

Ellers synes jeg det var en del kurante spørsmål. Litt drøyt at enkelte unnet seg 4-5-6 spørsmål, og en forhåndssiling og strukturert opplesning hadde gitt mange flere svar enn vi fikk i dag. Savnet tidsestimat for spotify app i midtkonsollen ;) , men skal gi konkurrenter en sjanse. Any song funksjon har ingen verdi for meg, for jeg liker lange varierte spillelister, ikke enkeltsanger on demand.

Alt i alt en hyggelig event :)

Vet du noe mer konkret mtp steder i Østerdalen?

VigdisA

#303
En del av temaene angående lading og kjøring i norske vinterforhold (mulighet til å heve bilen i dyp snø) ble nevnt i den innledende annonseringen av Elon, sikkert for å unngå å få 15 nesten like spørsmål om ladeproblemer etterpå - synes i grunnen den biten var grei.

Det ble oppfordret til at alle skulle si hva de het før de stilte spørsmål - og om de var en eier eller ikke.
Noen av de som introduserte seg selv fikk jeg inntrykk av forklarte hvor de jobbet hen mer for å forklare på hvilket grunnlag de stilte spørsmålet, men jeg er enig i at det var ikke så interessant å høre om hvilket blad man var redaktør for eller sånne ting.
Det tok litt av for enkelte...

Bortsett fra det, var det mange bra spørsmål også. Forbedret Hillhold er underveis - veldig bra, og selv om jeg ikke har bestilt model-x var det interessant å høre litt hva de tenker i forhold til dørene og plassering av ski for eksempel.

En ting er i alle fall sikkert, og det er at for hver ny feature vi ønsker oss og som de legger inn, må de teste og tenke om de har testet under alle forhold  før de kan slippe det ut til alle sammen.
Jeg syntes det var betryggende å høre at de tar sikkerhet alvorlig.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

sigurdi

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:14
Savnet tidsestimat for spotify app i midtkonsollen ;) , men skal gi konkurrenter en sjanse. Any song funksjon har ingen verdi for meg, for jeg liker lange varierte spillelister, ikke enkeltsanger on demand.

Alt i alt en hyggelig event :)

Dette ble svart på i Amsterdam, desverre så hadde ikke spotify ønsket å samarbeide med dem, derfor har det ikke kommet noen spotify implementasjon.
Dette håpet han at ville endre seg. :-)

Så offordring til Wimp, kontakt tesla og få laget en implementasjon.

Samtidig så ble det tatt opp i Amsterdam, at de jobber med API som skal være åpen for å lage 3 parts apps til hele konsollen, når denne blir ferdig minst et år, ikke prioritert siden feilretting og basis fungsjoner er første priortitet og skal fungere 100%.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

OddB

Vi får RDIO,  en god konkurrent til Spotify og Wimp. Med egenproduserte spillelister etc...
Sjekk http://rdio.com
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

charliefoxtrot

Ja, jeg traff Elon i dag. Fikk tatt ham i hånda og ønsket ham fortsatt lykke til. Toppet det hele med en liten selfie med ham. Made my day. Kul fyr. 

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

MyTess

Jeg fikk ikke med at han sa noe om superchargere øker til 135kw slik det står noen steder? hvor mye er de på nå? Og hvor mye raskere blir en opplading?


Sent from my iPad using Tapatalk

ebbrey

#309
Sitat fra: MyTess på søndag 02. februar 2014, klokken 09:16
Jeg fikk ikke med at han sa noe om superchargere øker til 135kw slik det står noen steder? hvor mye er de på nå? Og hvor mye raskere blir en opplading?


Sent from my iPad using Tapatalk

Han sa "senere i år 135kw på de fleste stasjoner". De var opprinnelig på 90kw ble oppgradert til 120. Og øker da til 135kw. Elon har tidilgere uttalt at SC har et potensiale på 150KW+
Lading til en bil alene er det ikke sikkert blir noe raskere. Kommer helt ann på hva de tillater å slippe inn til bilen.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

gloom

Jeg synes det var en fin happening, og veldig bra at de beholdt en town-hall selv om oppmøtet ble mye større en forventet.

Det eneste negative var disse fjøsnissene som hele tiden skulle:

1) Introdusere firmaet sitt og hva de gjør og BLAH BLAH WE DON'T CARE

og

2) Stilte spørsmål som allerede var besvart bare fordi de ville prate i mikrofonen

Begge deler er desverre typisk norsk. :)
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

espen1976

Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...

Tesladigger

Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...

+1
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Lille Lance

Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...
Godt skrevet Espen1976.
Jeg blir helt matt av å tenke på noen av spørsmålene som ble stilt. Hva måtte Elon tro om oss nordmenn? ... Når folk bruker ordet "pissed" til en fremmed person, da skjønner man at voksenopplæringa ikke ble gjennomført.

Antagelig hadde mange av spørsmålstillerne også skulka timen om "cultural awareness".  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA