Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rushtidsavgift i Kristiansand- elbil fritak?

Startet av Ken, lørdag 27. september 2008, klokken 21:45

« forrige - neste »

Ken

Jeg fikk en heftig dokument i posten i det siste som er en utredning til rushtidsavgift her i Kristiansand. Har vi krav for fritak som elbilister? Meningen er å tvinger flere til å bruke kollektiv transport og få bedre flyt på veiene. Vi kan dokumenterer at vi er mindre forurensende enn busser men kan privat elbilbruk føre til mindre kø i rushtider?

Dokumentet kan lastes ned på www.atp-prosjektet.no og bla ned til [Rushtids-utredningen ut på høring] 95 sider.

Vi har  mulighet til å komme med innspill innen 20 0ktober.

Like greit å kjøre diskusjonen her. Vær så god.

Etter å ha søkt i den elektronisk utgave finner jeg ingen referanse til elbiler. Jeg har sendt en Epost til de som skrev rapporten og bedt om en forklaring.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lars C. Krogenæs

Elbiler slipper å betale evt. rushtidsavgifter.

Se ogsåVegvesenets Håndbok 199: Takstretningslinjer for bompengeprosjekter, som
ligger til grunn for alle bompengeprosjekter i Norge
, for den som er spessiellt interessert. (Untatt er Svinesund grunnet spessiell avtale med Svenskene på dette prosjektet).

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA