Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Pirelli Zottozero vurderer Michelin X-Ice

Startet av bjodnes, mandag 27. januar 2014, klokken 20:45

« forrige - neste »

Kristian

Alternativt beholde Pirelliene og kjøpe kjetting. Litt pes å legge på (har aldri prøvd), men hvis det kun er et par ganger i året, bør det gå bra. Og kjetting vil være overlegent det meste annet på bratte småbakker. Er problemet lange fjelloverganger, er kanskje kjetting litt slitsomt.

Kjørte ganske bratte bakker med masse løssnø i helgen (med Pirelli), det gikk greit, men hadde jeg fått full stans, hadde jeg hatt et problem med å komme igang igjen. Hadde problemer å få bilen i gang igjen på flatmark når jeg kom opp, det var ganske mye løssnø.

Tesla shoppen har kjettinger til 90$, men disse har ikke kommet til Norge enda. Kjettinger i denne dimensjonen kan være dyrt.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

AllanW

Da må vel iladekk ha ett veldig bra tilbud?
16 900,- Nokian Hakka R2 med Polar Izar felger + at de monterer dekkene på bilen.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

OleJA

Sitat fra: Kristian på torsdag 13. februar 2014, klokken 12:46
Alternativt beholde Pirelliene og kjøpe kjetting. Litt pes å legge på (har aldri prøvd), men hvis det kun er et par ganger i året, bør det gå bra. Og kjetting vil være overlegent det meste annet på bratte småbakker. Er problemet lange fjelloverganger, er kanskje kjetting litt slitsomt.

Er veldig skeptisk til om det går bra med kjetting på Model S pga.
svært liten klaring mellom dekk og hjulbue. Tror du fort ender opp
med opptygde (inner-) skjermer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA