Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink slår av kamera

Startet av Yagi, mandag 27. januar 2014, klokken 08:08

« forrige - neste »

Yagi

Ok... dette må være den mest uvesentilige bug jeg har funnet så langt  ;D

Jeg kjører ofte med kamera alltid på, vist på øverste del av skjermen. Dette syns jeg funker fint for å få bedre oversikt over biler bak og til siden ved bykjøring.

Hver gang jeg kommer hjem eller på jobben (der bilen aktiverer Homelink menyen) slås kameraet av. Den øverste del av skjermen blir svart. I det Homelink aktiveres, ekspanderer denne ned over kameraområdet - og i det samme slås kameraet av.

Artig sak. Ingen grunn til å rope på forbrukerombudet akkurat. Men er det andre som har tilsvarende kuriose symptom i sin bil?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

cairnz

hva skjer om kameraet er på nedre halvdel av skjermen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

Cirion

Det der er en merkelig bug. Den slår faktisk ikke av kamera når man har det på nedre skjerm, eller ikke har kamera på skjermen i det hele tatt.

Det er kun når Homelink vinduet ligger over kamerabildet at det blir grå skjerm.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Sitat fra: Cirion på mandag 27. januar 2014, klokken 09:03
Det der er en merkelig bug. Den slår faktisk ikke av kamera når man har det på nedre skjerm, eller ikke har kamera på skjermen i det hele tatt.

Det er kun når Homelink vinduet ligger over kamerabildet at det blir grå skjerm.

Har rapportet dette til Tesla i sept. ingen respons. Det er forresten ikke bare Homelink som blacker ut kamera, alle menyer som overlapper kamerabildet blacker det ut. Prøv de andre menyene, f.eks. førerprofiler.

Olatho

Leste i ett eller annet forum at dette skyldes grafikk-prosessoren (GPUen) til skjermen, som ikke funker noe særlig bra med å vise video med overlays.  Og at dette også er grunnen til at det f.eks. ikke er siktelinjer eller andre ting på kamera-feeden (som en del har etterlyst).
Vil tro de derfor bare skrur av videofeeden når et vindu dekker den.

Yagi

Så er jeg ihvertfall ikke alene. Får søke trøst i felles skjebne.  ;)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA