Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SMS på iDrive-skjermen

Startet av Håkon T, søndag 26. januar 2014, klokken 13:14

« forrige - neste »

Håkon T

Noen som vet om det er mulig å få opp innkommende SMS på iDrive-skjermen når telefonen er koplet til via bluetooth?
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

LMOR

Sitat fra: Håkon T på søndag 26. januar 2014, klokken 13:14
Noen som vet om det er mulig å få opp innkommende SMS på iDrive-skjermen når telefonen er koplet til via bluetooth?
Det kommer an på hvilken telefon du har, sjekk her:

http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth/compatibility_check_golocal.html

Velg X3 fra 2014, så er det nok det samme, og om du har PRO eller Business osv.

iPhone har ikke SMS visning tror jeg, men mange har det.

Det er på vei noen nye Apps, så du kan med iPhone etter hvert nåes på Facebook, twitter, ++ (det kommer noe office støtte, uten at jeg har oversikt hva som dekkes)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Håkon T

Takk for svar! Jeg skal sjekke linken. Har iPhone 5.
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

bromm

Med min Xperia Z1så kunne jeg lese både SMS og email fra i3 :) Dette gjelder trolig alle Android 4.2 og 4.3 - men for å være helt sikker bør man teste hver enkelt telefon, fordi det er helt Texas med tanke på hvordan dette fungerer fra telefon til telefon og/eller versjon av sw på telefonene...

LMOR

SMS har ikke virket på iPhone tidligere, så jeg tviler på at det virker. Ingen av Office funksjonene. Men det er her en App er på vei. Spennende å se hva som blir tilgjengelig da. Kalenderen er en av funksjonene jeg er rimelig sikker på kommer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Truls Martin

Jeg får SMSene fra IPhone 4s inn på iDriven (navi prof) i min 5serie fra 2011 via blåtann.   Kan også få bilen til å lese dem opp på tysknorsk. :)
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

GelpMan

Hvis du kjøper "Bluetooth Proffesional" som extra utstyr vil du få opp sms i displayet...

Det er det jeg tror/trodde. Kan noen bekrefte / avkrefte dette?

Vind

#7
 :P
Sitat fra: GelpMan på mandag 27. januar 2014, klokken 19:25
Hvis du kjøper "Bluetooth Proffesional" som extra utstyr vil du få opp sms i displayet...

Det er det jeg tror/trodde. Kan noen bekrefte / avkrefte dette?
Igjen avhengig av telefon, Du får det på siste versjoner av  Android, og i følge BMW selger, snart på iPhone.  Uten Bluetooth Proffesional vil du aldri få det - muligens gjennom Connected drive, men da må du bruke kabel.

Jeg har fått opp iPhone kalender gjennom Connected drive (og kabel), det fungerer bra, men ønsker meg det på Bluetooth.  Det kommer vistnok også etterhvert.

Vi får trøste oss med at dette fortsatt er mye bedre enn alle andre el-biler (mulig jeg får litt fart på denne tråden nå)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Håkon T

Sitat fra: Vind på mandag 27. januar 2014, klokken 20:19

Uten Bluetooth Proffesional vil du aldri få det - muligens gjennom Connected drive, men da må du bruke kabel.


Er du sikker på dette med bluetooth professional? Det har vært litt usikkerhet rundt hva den pakka egentlig gjør. Det ble f. eks sagt at det ikke går å streame musikk fra telefon uten bluetooth prof - men det funker fint.

Sjekka forøvrig linken fra LMOR og åpenbart større funksjonalitet på android enn på iPhone foreløpig.
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

LMOR

Sitat fra: Håkon T på mandag 27. januar 2014, klokken 22:19
Sitat fra: Vind på mandag 27. januar 2014, klokken 20:19

Uten Bluetooth Proffesional vil du aldri få det - muligens gjennom Connected drive, men da må du bruke kabel.


Er du sikker på dette med bluetooth professional? Det har vært litt usikkerhet rundt hva den pakka egentlig gjør. Det ble f. eks sagt at det ikke går å streame musikk fra telefon uten bluetooth prof - men det funker fint.

Sjekka forøvrig linken fra LMOR og åpenbart større funksjonalitet på android enn på iPhone foreløpig.

Der står det også at bluetooth audio skal virke, men at SMS til iPhone ikke virker... Men nå har vi noen som har fått det til...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

østfolding

Mulig selger ikke var helt oppdatert på dette da jeg signerte kontrakt, men jeg ble i alle fall fortklart at forskjellen på bluetooth buisness og professional var kun trådløs musikkstreaming - f.eks via Spotify på iPhonen.

Men dette er vi vel ganske sikre på at ikke er tilfelle?

Håkon T

Sitat fra: østfolding på mandag 27. januar 2014, klokken 22:52
Mulig selger ikke var helt oppdatert på dette da jeg signerte kontrakt, men jeg ble i alle fall fortklart at forskjellen på bluetooth buisness og professional var kun trådløs musikkstreaming - f.eks via Spotify på iPhonen.

Men dette er vi vel ganske sikre på at ikke er tilfelle?

Jeg har ikke bluetooth professional og trådløs streaming av musikk fungerer. Har iPhone 5. Også Spotify funker. Litt mer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11911.30.html
Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

LMOR

Sitat fra: Håkon T på mandag 27. januar 2014, klokken 22:59
Sitat fra: østfolding på mandag 27. januar 2014, klokken 22:52
Mulig selger ikke var helt oppdatert på dette da jeg signerte kontrakt, men jeg ble i alle fall fortklart at forskjellen på bluetooth buisness og professional var kun trådløs musikkstreaming - f.eks via Spotify på iPhonen.

Men dette er vi vel ganske sikre på at ikke er tilfelle?

Jeg har ikke bluetooth professional og trådløs streaming av musikk fungerer. Har iPhone 5. Også Spotify funker. Litt mer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11911.30.html

Det vi i hvert fall kan være sikker på, og som jeg har nevnt flere ganger, er at selgerne (gjennomsnittlig) ikke er eksperter på bilene de selger :-)

Det er ikke bare i bilbransjen selgere forteller skrøner, mer eller mindre bevisst.

Det BMW selv skriver har vist seg å være feil, og det er feil i manualen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA