Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla´n har daua

Startet av Maartensommer, fredag 24. januar 2014, klokken 09:46

« forrige - neste »

Maartensommer

Bilen har stått i kald garasje siden onsdag kveld, tilkoblet med UMC.  Appen fikk ikke kontakt med bilen tidligere i dag så jeg bestemte meg for å gå ut for starte forvarmingen manuelt.  Da viser det seg at bilen er helt død.

Jeg har prøvd begge FOBene (og byttet batteri) uten å få åpnet den.  Jeg har prøvd å plassere FOBen på frontruta ved vindusviskeren på passasjersiden uten sukksess.  Jeg har ikke mottatt siste SW oppdatering.

Noen som har opplevd dette tidligere og som eventuelt har noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Cirion

Høres ut som flatt 12v. Har du en batterilader, kan du koble den til bak nosecone.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Også_Øyvind_H

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Maartensommer

Sitat fra: Cirion på fredag 24. januar 2014, klokken 09:47
Høres ut som flatt 12v. Har du en batterilader, kan du koble den til bak nosecone.

Det har jeg dessverre ikke, med mindre det fulgte med fra Tesla og ligger i frunken.....

Cirion

Er sikkert greit å ringe Tesla på nummeret som står på den plast saken som fulgte bilen. De vil også fortelle deg om 12v batteriet må byttes. Du får nok god hjelp :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Real EoN

Jeg kommer fortsatt ikke til å tørre la UMC stå i fast, selv etter siste update !

(Dette pga UMC ikke takler kortere strømutfall med verken blått adapter eller schucko, IT nett eller TN nett.... Vedlikeholdslading kan da få uante konsekvenser med påfølgende død 12V !)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Også_Øyvind_H

Startkabler fungerer vel også om du har tilgang til en annen bil. Håper du har rygga inn i garasjen?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Maartensommer

Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 24. januar 2014, klokken 09:53
Startkabler fungerer vel også om du har tilgang til en annen bil. Håper du har rygga inn i garasjen?

Nå skulle jo Model S fungere som en fullverdig familiebil......så vi har solgt de 2 andre bilene.  Rygger alltid inn i garasjen, men har kun 219cm åpning så jeg håper ingen skal komme her og "dra" den ut fra garasjen.

Cirion

Har du rygget inn, skal det normalt være mulig å få start på den med startkabler, booster eller batterilader via batteriterminalene bak nosecone.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jorkus

NB, jeg har siste SW oppdatering og lot bilen for første gang stå ferdigladet med UMC tilkoblet hele natten i dag. Fikk da 12V melding når jeg skulle koble fra lading. Forvarmingen jeg trodde hadde startet 20 min tidligere (fra app) hadde ikke startet. Bilen fungerte OK, men det var sikkert fordi ikke 12v Var helt tomt.. Så jeg tviler på om siste oppdatering fikser alle problemene.... :(
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

D.O

Sitat fra: Maartensommer på fredag 24. januar 2014, klokken 09:46
Bilen har stått i kald garasje siden onsdag kveld, tilkoblet med UMC.  Appen fikk ikke kontakt med bilen tidligere i dag så jeg bestemte meg for å gå ut for starte forvarmingen manuelt.  Da viser det seg at bilen er helt død.

Jeg har prøvd begge FOBene (og byttet batteri) uten å få åpnet den.  Jeg har prøvd å plassere FOBen på frontruta ved vindusviskeren på passasjersiden uten sukksess.  Jeg har ikke mottatt siste SW oppdatering.

Noen som har opplevd dette tidligere og som eventuelt har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Det er ikke slik at oppdateringen akkurat har kommet og installert seg selv? Da blir også bilen død en stund. Evt at noe trøbblet med ladingen mens oppdateringen skjedde?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Maartensommer

Da fikk jeg telefon fra Nederland. 

Det var 12v som var utfordringen.  Bilen hadde ikke mottatt forrige helgs SW update og ifølge han jeg snakket med så skulle det vistnok komme ytterligere en ny SW update i dag.  Denne skulle han sende over til bilen nå slik at den ble lastet inn så fort bilen ble vekket til live.  Da er det bare å vente på at NAF tar turen.

Også_Øyvind_H

Bare pass på at NAF ikke tar med seg bilen - det er bare å vekke 12V.

Pass også på at du får sjekka 12V batteriet senere dersom bilen har stått siden onsdag - det kan jo ha blitt svekka.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

el-g

Tror det er flere ting enn UMCen som kan gi 12V problemer. HAr vært igjennom to runder nå med død bil. Det rare var at problemet oppstod etter langkjøring. Tesla har feilsøkt og endt opp med å bytte hele kupevarmeren som de mener har drenert 12V under bruk. Spent på å se om problemet nå er løst..
Tesla skal ha for raskt å ha tatt inn bilen og stilt med lånebil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA