Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Standard kladd lading

Startet av Olemann, torsdag 23. januar 2014, klokken 16:36

« forrige - neste »

AndesiteSilver_i3

Okay, takk lmor, jeg har 16A kurs men greit å vite hva jeg må gjøre hvis jeg kommer borti 10A kurs.
Så hvis jeg skal bruke std.laderen på 10A kurs må jeg ført inn i menyen på bilen å stille om til medium ladestyrke. OK.

Takk for tilbakemeldingen.
- - - - - - - - -

i3_X5_116dA

Noen flere som har hatt problemer med CC-laderen og hvilke lader får dere utlevert igjen?  :o

Klykken

Min har fungert upåklagelig der hvor jeg lader... I carporten... Under tak. ;D ladet én gang i friluft og regn, men etter alle kommentarene på dette forumet pakket jeg den inn i en pose før jeg gikk fra den. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jaxry

Kona lader utendørs hjemme og i parkeringshus på jobb. Laderen legges godt undr bilen ute, og det har funket bra. Merket imidlertid at kappen på inntakskabelen har sprukket rett over inngangen på boksen. Antar dette ikke skal forventes etter 5 mnd bruk. Kabelen er veldig stiv nå i det kalde været, så jeg mistenker det er der feilen har oppstått.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

i3_X5_116dA

Sitat fra: jaxry på fredag 06. februar 2015, klokken 23:46
Kona lader utendørs hjemme og i parkeringshus på jobb. Laderen legges godt undr bilen ute, og det har funket bra. Merket imidlertid at kappen på inntakskabelen har sprukket rett over inngangen på boksen. Antar dette ikke skal forventes etter 5 mnd bruk. Kabelen er veldig stiv nå i det kalde været, så jeg mistenker det er der feilen har oppstått.

Dèt er en klar reklameringsfeil. Kontakt BMW med èn gang før det oppstår feil på kladden og dere står der uten lading ... (!)

i3_X5_116dA

Var på service med i3'en i dag. Fikk ny software, antenne, stramming av dørbolter og: Ny CC-lader8)




Klykken

Noe nytt med CC-kladden, eller? Og hva er nytt med softwaren?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_116dA

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:15
Noe nytt med CC-kladden, eller? Og hva er nytt med softwaren?

CC-kladden er visst nå skikkelig IP44. BMW hadde hatt mange reklamasjoner på denne.
(Kanskje de skulle ha kjøpt Mennekes (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg198978.html#msg198978) til sine biler slik Volvo gjorde)

Software er siste versjon og kurerte i allefall ACC'en vår. Ellers har eg ikke fått sett så mye og testa mer siden min hustru har beslaglagt bilen til/fra jobb.

;)

rth

I dag har vi hatt ett tilfelle av at ladingen stoppet opp. Uvisst av hvilken grunn. Det var også problematisk å få den i gang igjen. Men plutselig så var alt i orden.

Kona har en strekning på 90 km før hun er hjemme, så er avhengig at lading fungerer.  Appen sender jo en diskret meliding om at ting har stoppet opp. Men er det mulig å sette opp systemet slik at det f.eks. går en mail. I jobbsammenheng, så er kanskje ikke mobilen der en følger mest med.

jaxry

Sitat fra: i3_X5_730 på lørdag 07. februar 2015, klokken 09:10
Sitat fra: jaxry på fredag 06. februar 2015, klokken 23:46
Kona lader utendørs hjemme og i parkeringshus på jobb. Laderen legges godt undr bilen ute, og det har funket bra. Merket imidlertid at kappen på inntakskabelen har sprukket rett over inngangen på boksen. Antar dette ikke skal forventes etter 5 mnd bruk. Kabelen er veldig stiv nå i det kalde været, så jeg mistenker det er der feilen har oppstått.

Dèt er en klar reklameringsfeil. Kontakt BMW med èn gang før det oppstår feil på kladden og dere står der uten lading ... (!)

Kladd byttet uten spørsmål. Bavaria følger opp godt.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Bjorn-Eirik

Jeg har et 230V / 32 A stikk CEE 1fas (som jeg brukte til å lade Teslaen med ;) ) vil jeg få full nytte og glede av dette ved kjøp av I3?

bromm

Sitat fra: Bjorn-Eirik på mandag 02. mars 2015, klokken 13:12
Jeg har et 230V / 32 A stikk CEE 1fas (som jeg brukte til å lade Teslaen med ;) ) vil jeg få full nytte og glede av dette ved kjøp av I3?
Jepp - men du må vel ha en 32A EVSE (enten veggboks eller portabel) i tillegg :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA