Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Standard kladd lading

Startet av Olemann, torsdag 23. januar 2014, klokken 16:36

« forrige - neste »

i3_X5_116dA

Sitat fra: LMOR på tirsdag 10. juni 2014, klokken 16:38... bør ingen gjenta det samme ... Men standardladeren tåler ikke dette i det hele tatt ...
;D

+1

atkhobby

Jeg fikk byttet min lader for en god tid tilbake og da fikk jeg en med samme nummer tilbake, det slutter på 02. Den du har fått slutter på 03 så det er noe anderledes.

LMOR

Fikk en feilmelding nå, om at bilen ikke fikk nok strøm fra "mains", ingenting har endret seg, og jeg bruker standard laderen. Det blinket gult rundt laderen. Tok kontakten ut fra bilen, og satte den inn igjen. Da var det OK.
Noen andre som har opplevd det samme?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Sitat fra: LMOR på torsdag 12. juni 2014, klokken 18:59
Noen andre som har opplevd det samme?
Jepp! Men det er noen måneder siden nå ... altså siden sist CC-laderen var i bruk. (Har ikke tatt i den med ildtang engang)  ;D

9932S

Jeg har byttet kladd 5 ganger nå :o
Har vist drept 2 av den oppgraderte typen og...
Bavaria Økern ville nå sjekke bilen, vilket de gjorde idag. De har da bestilt en del fra Tyskland kalt Komfort Lade Boks eller noe?
Jeg håper dette nå skal ordne seg og i mellomtiden fikk jeg låne en eksta kladd om nøden kaller.
Så vi slipper flere turer fra Farris Bad til nærmeste hurtiglader
(Drammen 94 km) så videre hjem Oslo.
Bilen hadde "ladet" hele helgen men kladden var død da vi skulle hjem.
Med på 92 km i rekkevidde eko pro + full bil og motorvei var de i overkant svettigt!!! men mulig ;D
For øvrig super happy med bilen etter 6500 km

Batteritralla

Sitat fra: 9932S på torsdag 12. juni 2014, klokken 22:23
Jeg har byttet kladd 5 ganger nå :o
Har vist drept 2 av den oppgraderte typen og...
Bavaria Økern ville nå sjekke bilen, vilket de gjorde idag. De har da bestilt en del fra Tyskland kalt Komfort Lade Boks eller noe?
Jeg håper dette nå skal ordne seg og i mellomtiden fikk jeg låne en eksta kladd om nøden kaller.
Så vi slipper flere turer fra Farris Bad til nærmeste hurtiglader
(Drammen 94 km) så videre hjem Oslo.
Bilen hadde "ladet" hele helgen men kladden var død da vi skulle hjem.
Med på 92 km i rekkevidde eko pro + full bil og motorvei var de i overkant svettigt!!! men mulig ;D
For øvrig super happy med bilen etter 6500 km

5 ganger???

Jeg hadde explodert lenge før....

Forlang Mennekes Lader!

Det er en kjennsgjerning at mange har hatt allverdens problemer med lading av Model S.

Jeg har ladet utelukkende med Mennekes lader, og har ikke hatt ett eneste problem med noenting som helst i tilknytning til lading på 6500 Km  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

MortenH

Fikk ny kladd da jeg var innom og fikk fikset AC. Den ser lik ut.  Begge har fungert uten problem.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

i3_X5_116dA

Clipper Creek har flikket på gamleladeren til Th!nk ... og i3 ... og ...

:-\



jaxry

Jeg har ca 2m for langt bort til veggen for standardladeren. Hva er enkleste og beste måte å få koblet seg til på? Skjøteledning er ikke å anbefale. Hvis jeg åpner standardladeen og kobler på lengre tilførselskabel antar jeg garantien på denne bortfaller når den en dag tar kvelden pga fukt? Er eneste mulighet å kjøpe ny lader med lengre ledning? Tips?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Klykken

Få elektriker til å flytte punktet for deg, eller bruk skjøteledning, for det er egentlig ikke noe problem. :) Ny kladd bare pga to meter er litt i dyreste laget spør du meg.. :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jaxry

Punktet ble satt opp to dager før bilen ble levert  8) Det står så nærme parkeringsplassen som mulig. Tipper jeg ordner til en skjøteledning som er passe lang. Er det noe problem å la kabelen være surret rundt kladden under lading, eller bør ledningen ligge utrullet?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Klykken

Merker ikke noe varme når den er utstrekt i alle fall, men ville vært litt skeptisk til å rulle den sammen i sommervarmen. Jeg lader på maks (13A som det visstnok er).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_116dA

Nå begynner det å bli endel nye på i3-forumet her med de samme spørsmålene. Hadde det vert en ide å lime fast/sticky denne tråden?

Palleraa

Jeg fik min i3 leveret i Danmark også. Til min skræk har jeg opdaget at standard laderen i DK kun kan levere 10A. Der står 230V 10A på den i hvert fald.

Så jeg må hellere se at få installeret dedikeret 16A lader.
i3 ejer fra Købehavn siden september 2014.

jkirkebo

Sitat fra: Palleraa på torsdag 21. august 2014, klokken 08:51
Jeg fik min i3 leveret i Danmark også. Til min skræk har jeg opdaget at standard laderen i DK kun kan levere 10A. Der står 230V 10A på den i hvert fald.

Så jeg må hellere se at få installeret dedikeret 16A lader.

Tja, siden (de aller fleste) i3 kan lade på 7,4kW kan det kanskje være en ide å installere en raskere dedikert lader om man først skal gjøre det? 32A, evt. 25A eller 20A om nettselskapet ikke liker 32A 1-fase kurser...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA