Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forlenger - tilhenger!

Startet av Vind, søndag 01. mars 2015, klokken 08:01

« forrige - neste »

Vind

Her er det ett seriøst firma som arbeider med en "forlenger" for i3 i dobbel forstand.

En tilhenger med batteri.  Ideen er god.  Den kan stå i garasjen og lade til daglig, men du tar den med på langtur.  Det jobbes også med leieavtaler., og byttestasjoner. Tysk firma - arbeider også mot det amerikanske markedet.

Jeg er klar: http://nomadic-power.com

Hjemme kan den i tillegg både være ekstra strømforsyning - eller selge strøm tilbake på nettet i "peak" perioder.

300 km rekkevidde er jo fint med i3, men det går nok litt utover ytelsen.  Typegodkjenning / ettermontering kan bli en utfordring.

http://youtu.be/u6UZ6XOOF24?list=PLbYd-b7BBUcq1poAP8cVbOrAmYd6Prvfp

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Ferry

Er det meninga den skal være tilkoblet under kjøring? Det ser ikke slik ut. Artig idé, men jeg kan ikke si jeg fristes veldig.

moonbuggy

Sitat fra: Ferry på søndag 01. mars 2015, klokken 10:10
Er det meninga den skal være tilkoblet under kjøring? Det ser ikke slik ut. Artig idé, men jeg kan ikke si jeg fristes veldig.
Ideen er veldig god, men kanskje må bilene tilpasses dette på produksjons-stadiet. Tenk om det fantes slike snertne tilhengere med 85kwh lagret energi (350kg), til leie i de større byene. Da kjører vi rundt med vår  lette og begrensede batteripakke til daglig, men skal man Trondheim Oslo kjører man innom og leier pakken.

Trond.m

ideen er kreativ, men jeg kan ikke forstå at den har livets rett. Dessuten leveres i3 allerede med rekkeviddeforlenger, og det er bare avgiftssystemet som gjør at denne desverre blir for dyr i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA