Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabil Carwings

Startet av klumpen, torsdag 23. januar 2014, klokken 13:09

« forrige - neste »

klumpen

Hei,

Er det flere som har opplevd at Carwings er ustabil på mobil på morgenkvisten?
Hver morgen mellom 06.00 og 09.00 har Carwings vært utilgjengelig via mobil-appen. Har testet både CARWINGS og LEAF Link. Å logge inn via nissan.no fungerer fint.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

leaffreak

Ja, opplever det samme ganske ofte om morgenen  :-\
Eier av Fiat 500E

gyathaar

Tror det er overbelastning på serverene på morgen

Thomas Parsli

Både morgene og ettermiddager har vært problematiske de siste ukene.
Men LEAF Link har alltid klart å sende en "Start klimaanlegg" kommando :)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Mortilfire

2013 Nissan Leaf Tekna

klumpen

Nissan support bekreftet at de har problemer for tiden. De opprettet en sak og skulle komme tilbake når de viste noe mer  >:(
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Lynet

Og statistikken på nettsidene er ikke blitt oppdatert siden søndag midt på dagen!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TanteGrusom

Jeg har hatt problemer med all form for kontakt med Leafen min hele den siste uken. Blir kastet ut fra Carwingsappen og på You+Nissan får jeg også bare feilmeldinger. Ser ut som om bilen har gode signaler, men det hjelper fint lite.
Er opprettet sak på det på Nissan kundeservice, men det varer og rekker og ingen kan si noe om rettetid. Fordømt irriterende rett og slett når det er så kaldt som det er nå at jeg ikke får styrt klimaanlegget på annen måte enn forhåndsdefinert....  >:(

Kvikken

Jeg har ikke brukt bilen på en ukes tid og er ikke i nærheten så jeg får sjekket tilkoblinger men den har stått på strømnettet hele tiden. Appen viser dog at den ikke er tilkoblet og den klarer ikke å komunisere med bilen.

Fare på ferde eller bare systemfeil i carwings?

emphezis

Meget ustabilt for tiden ja. Har gitt opp å få kontakt med bilen mellom 06 og 09:30 om morran.

Mener forresten at bruk av mobilt internett og en sentral Nissan-server er en dårlig løsning da MYE av tiden man kommuniserer med bilen er når den står hjemme. Burde vært WiFi i bilen som gjorde at man bare var påkoblet samme nettverk med mobil og bil - og dermed fikk svar på "henvendelser til bilen" på mikrosekunder. Mobilnettet kunne vært brukt når bilen var utenfor hjemmets WiFi-rekkevidde. At det skal ta meg 5 minutter å få oppdatert status om min egen bil er IKKE 2014. Det burde vært oppdatert i løpet av 1-3 sekunder (via WiFi) uten å gå via mobilett og en Nissan-server - ettersom dette er info som ligger lokalt i bilen uansett.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Kjell Leaf

Sitat fra: emphezis på lørdag 25. januar 2014, klokken 19:55
Meget ustabilt for tiden ja. Har gitt opp å få kontakt med bilen mellom 06 og 09:30 om morran.

Mener forresten at bruk av mobilt internett og en sentral Nissan-server er en dårlig løsning da MYE av tiden man kommuniserer med bilen er når den står hjemme. Burde vært WiFi i bilen som gjorde at man bare var påkoblet samme nettverk med mobil og bil - og dermed fikk svar på "henvendelser til bilen" på mikrosekunder. Mobilnettet kunne vært brukt når bilen var utenfor hjemmets WiFi-rekkevidde. At det skal ta meg 5 minutter å få oppdatert status om min egen bil er IKKE 2014. Det burde vært oppdatert i løpet av 1-3 sekunder (via WiFi) uten å gå via mobilett og en Nissan-server - ettersom dette er info som ligger lokalt i bilen uansett.
Det er i alle fall ingen problemer med å starte varmen om morgenen, kona mi gjør det hver dag ca kl. 07:30.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA