Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eurotrip sommeren 2014

Startet av solberg87, torsdag 23. januar 2014, klokken 08:31

« forrige - neste »

solberg87

Det er en del chademo muligheter i frankrike ja.
Se kart her:

http://goo.gl/maps/vtyyh
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

Harlex

Sitat fra: solberg87 på torsdag 23. januar 2014, klokken 20:32
Det er en del chademo muligheter i frankrike ja.
Se kart her:

http://goo.gl/maps/vtyyh
Den der var grei :D
Andre linker eller apper som presenterer lademuligheter i tyskland, sveits, italia og frankrike?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

Aage M.

Sitat fra: Harlex på torsdag 23. januar 2014, klokken 19:40
Sitat fra: hhartes på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:08
Jeg kjører fra Trondheim til Andalucia (sør i Spania) helt i starten av april og tasser rundt i Spania/Frankrike til over sommeren:-) Lurer på om jeg skal prøve å skaffe meg CHAdeMO eller jeg skal klare meg som best jeg kan med type 2 og rød/blå adapter...
Er det chademomuligheter i Frankrike?

Skal til La Manga / Spania i september. Dine erfaringer er av stor verdi for meg. Det går jo på et vis med rødt/blått, i Frankrike og Spania, men CHAdeMO adapter er jo klart et bedre alternativ. Håper du legger ut litt info underveis, og etter sluttført tur.


fredag

Det er lagt inn noen franske type2-ladere, feks de gratis IKEA-laderne, på http://uppladdning.nu. Bare skru på filtrering om kun å vise type2-ladestasjoner. Hvis dere planlegger ferie i utlandet og finner noen praktiske ladestasjoner dere vil dele med oss andre, så legg de gjerne inn på uppladdning.nu. (Norske NOBIL tar ikke imot tips om ladestasjoner i utlandet.)

Med all mulig respekt for Frankrike og franskmenn, så er elektriske produkter ikke deres forse. Franske, nederlandske og britiske ladekart er fulle av kommentarer om ladestasjoner som er nede. En gjenganger er ladestasjoner fra franske DBT CEV. Alle 35 chademo-hurtigladestasjonene fra DBT CEV som er utplassert i Nederland er visstnok for tiden ute av drift. Ta det med i beregningen før dere legger ut på tur at ladestasjoner kan være nede. For Frankrike: sjekk kommentarene for hver av ladestasjonene på chargemap.com før dere drar.

Ellers bør dere som planlegger å kjøre gjennom Frankrike ta med både type3c kabel og type2-kabel. Franskmennene måtte selvsagt lage sin egen ladekontakt, forskjellig fra den tyskerne ønsket å bruke.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

hhartes

SitatSkal til La Manga / Spania i september. Dine erfaringer er av stor verdi for meg. Det går jo på et vis med rødt/blått, i Frankrike og Spania, men CHAdeMO adapter er jo klart et bedre alternativ. Håper du legger ut litt info underveis, og etter sluttført tur.

Det skjer nok mye på SC-fronten for hvert kvartal fremover. Satser på at det popper opp noen nye på veien rundt 1. april også. Provence er siste stopp, og hjem derfra i august tipper jeg det blir mye gratis drivstoff. Jeg har ambisjoner om litt skriving under veis - kanskje blogg, men vi får nå se først:-)

Aage M: Hvis jeg skulle svikte under veis, er det bare å ta kontakt når vi er tilbake i august.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Quattro

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:38
Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 17:13
Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:57
Ja, herlig! :D Hvis du har mål om å komme under 10 min, blir jeg ikke overrasket om forbruket blir rett under 600 Wh/km.
Dæven, jeg må ha snittfart på over 125 km/t. Og med mye akselerasjon og bremsing. Jeg tror jeg bare får råd til én runde. Det er vel ikke så mye lademuligheter der heller.
Med fare for ot; det er vel fare for overoppheting av batteriet i runde 2 med begrenset effekt som resultat. Men en runde om gangen passer meg bra:)

Da jeg sist var på Nurburg ring og kjørte så gikk det kun å kjøre en runde om gangen, må innom "depoet" for å kjøpe billett til ny runde, type gammel bomstasjon med kø og bom. Husker ikke akkuratt drivstofforbruket på min 911 (964), men minimum 4-5 liter pr mil på de 10-15 rundene jeg kjørte var det sikkert. Drivstoff er en ting, dekkene mine var det verre med...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Havebigfun

Sitat fra: Quattro på fredag 31. januar 2014, klokken 18:57
Da jeg sist var på Nurburg ring og kjørte så gikk det kun å kjøre en runde om gangen, må innom "depoet" for å kjøpe billett til ny runde, type gammel bomstasjon med kø og bom.
Det er fortsatt slik på Nordschleife. Det finnes også en Grand-prix strekning hvor man betaler per time eller slik. Det er denne som brukes av de som innser sine begrensninger samtidig som de ønsker mye racingkurs for penga.
I disse dager legges Nürburgring muligens ut for salg. Skal vi spleise gjennom TOCN? 8)

turbolurbo

Jeg brukte 6,6 l/mil med 98 oktan i snitt på fossil-sportsbilen sist jeg var på Nürburgring, så litt forbruk blir det der. Lurer på hvordan kjølingen på TMS fungerer der.
2019 TM3P

Thor2014

Man slipper stort sett innom depot, men du må stoppe på langstrekken.
Jeg har stortsett kjøpt klippekort med 12 runder

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA