Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vannforbruk i minusgrader - tar ikke imot vann? [LØST]

Startet av scoot, mandag 20. januar 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

scoot

Som topic sier, er dette normalt? Har kjørt normalt i 2 uker nå, men den vil ikke ha noe vann :P
2009 Revai

edyrli

Jeg har ikke opplevd dette nei. Er på min 3 vinter nå. Vannforbruket holder seg nokså stabilt hele året.
Hvis du ikke allerede gjør det så er det en fordel å lagre vannet innendørs sånn det holder 20 grader når du skal fylle. Da slipper du at batteriet blir nedkjølt og det er mye mindre sjangs for at vannet skal fryse i fylleslangen.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

scoot

Både slange og vann holdes innendørs. Syns dette virker rart, jeg får prøve å "tine" bilen til helgen og se om den vil ha noe vann da.
2009 Revai

scoot

I dag kom faen meg vannlampa på, og den vil fortsatt ikke ta i mot vann. Her må det ha frøse et sted. Jeg får la ebersprächeren gå et par timer og se om det skjer noe  ::)
2009 Revai

scoot

Løsning:

La varmeapparatet ( dieselbrenneren ) stå å putre et par timer, for min mistanke var korrekt, det var frosset i toppen ved påfyllingen. Fikk kasta på 2-3liter nå og vannlampa er bortevekk =)
2009 Revai

elmalo

Noe sier meg at Edyrlis sørvestlandske vinter ikke er det samme som din.

Jeg skyter inn at dette var et irriterende og ganske vanlig problem for min bil også da jeg hadde blybatterier. Særlig skjedde det hvis jeg hadde latt bilen stå ute hele dagen (den står vanligvis i en garasje der det sjelden er minusgrader).
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

scoot

Godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg har ikke garasjeplass, så jeg får nok bare bruke den dieselbrennern for det den er god for!
2009 Revai

Olemann


Min frøs alltid også i minus grader, passet alltid på å ha med vann og slange i bilen og fylle opp under besøk i kjøpesentre etc.  Normalt holdt det med en times tid parkering, så løsnet proppen i påfyllingsstussen.

Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA