Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problematisk å åpne "tanklokket"

Startet av Marecat, mandag 20. januar 2014, klokken 08:32

« forrige - neste »

Marecat

Etter kjøring i mye nedbør og kulde er det problematisk å åpne"tanklokket"     på min nye i-miev. Er det vanlig eller er det en reklamasjon. Er det noe poeng å dusje åpningsmekanismen med CRC eller lignende?
Etter en stunds opphold i oppvarmet garasje åpner lokket seg uten problemer. Regner med at det er vanlig wire i en strømpe som er montert.  Har ikke sjekket om lokket til hurtigladeren er vanskelig å åpne.

bruisepristine

Helt normalt, jeg opplevde dette for første gang etter bilvask før helga, glemte å tørke inni ladeluka som jeg før alltid har gjort etter vask. :)
i-MiEV 2013
MG4 2023

TB

Eg brukar og dra to gonger i hendelen, det har løyst problemet effektivt.  :)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Stjerneglis

Har opplevd at smeltevann fra snøen har frosset nederst i åpningen. Dette hindret lokket i å sprette opp. Selve åpningsmekanismen var ikke frosset...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Bjornt

Ha med en liten 220 V føner el varmluft pistol, så tiner du opp på minuttet. 220 V Har du jo siden du skal ha opp lokket for å lade. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Marecat

Har forsøkt å smøre litt glyserin i området innenfor åpningen på de forskjellige delene, det ser ut til å virke bra.Glyserin forhindrer vannet i å fryse.
Forøvrig er det et fint middel til å myke opp gummilister og holde de smidige.
Bruker middelet mye på utette luker i min båt. Etter litt massasje med glyserin på gummilistene blir de myke igjen og tetter godt. :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA