Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 09:26
Sitat fra: Roger Kolbu på fredag 24. januar 2014, klokken 09:22
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 08:51
Pga defekt SIM-kort får jeg ikke installere oppdateringen som er lastet ned. Så det virker ikke som man får installert oppdateringer om meldnigen "car needs service" vises :)
Da får du vel koble bilen opp mot WiFi... ;)
Wifi er tilkoblet hjemme, men nettradio fungerer faktisk fortsatt når jeg kjører. Ser ikke noe 3G symbol eller dekningsangivelse, så når jeg tenker meg om er det rart at nettradioen fungerte i går kveld.
I tillegg får også Tesla kjørt fjerndiagnose, noe som kanskje tyder på at også "det andre" SIM-kortet fungerer? For det er vel ett SIM for nettradio, surfing etc, og ett for telemetri/appen/fjerndiagnose?

Ingeniørene lovte rask tilbakemelding, men jeg hørte ikke noe i går. Litt irriterende, for jeg skulle gjerne lagt inn ny sw. I tillegg skal jeg gi en prøvetur til noen bekjente i kveld, og da er "car needs service" litt skjemmende. Vil jo gjerne vise frem en helt feilfri bil så de ikke får galt inntrykk.
Kansje neste steg er å forsøke sikringer eller koble fra 12v i et par minutter.

En her hadde flaks med å ta ut og sette inn igjen sikring 51
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/model-s-dead-help
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Griffel

#241
Sitat fra: Cirion på fredag 24. januar 2014, klokken 09:09
Synd du fortsatt ikke forstår at det er bilen som avviser lading fra UMC i eldre software, fordi den oppfatter at det er feil på strømnettet. Det er fortsatt feil på strømnettet, selv om det er innenfor hva som aksepteres av feil. Forskjellen er nå at bilen likevel lader da verdiene for feil den godtar er endret.
Juriseten har et pussig begrep "feil fakta", og det passer nok til utsagnet over.
Det behøver nok ikke være noen feil på strømnettet.
I et større nett vil små kapasitive lekasjestrømmer basert på de store talls lov fordele seg nogenlunde likt, og bli oppfattes som ok. I et mindre nett, og i et feilfritt nett vil tilfeldigheter gjøre at noen tror at ting er feil selv om det er tilnærmet perfek.

(Altså store ulikheter i ørsmå lekasjer kan lurer deg til å tro at noe er feil)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

sindrej

Har v.49.83 nå og fikk for første gang "Stability Control Disabled, contact Tesla Service" feilmelding.  Synd det ikke var snø så jeg kunne nytt godt av bieffekten av den feilmeldingen  ;)

Start/Stopp og Scheduled funker nå fint på Schuko.  Det fungerte fint før også med blått adapter, men kun hjemme.  Det er såpass jordfeil her at jeg mistenker at det gjorde at det tilfeldigvis ble som et TN nett.  Når jeg testet med blått en annen plass så virket det ikke nemlig.

Gusse

Jeg oppdaterte mens jeg ladet - no problem! Ladingen startet igjen etter at jeg satt meg inn i bilen etter oppdateringen
[/quote]

+1

OleJA

Sitat fra: sindrej på fredag 24. januar 2014, klokken 12:10
Har v.49.83 nå og fikk for første gang "Stability Control Disabled, contact Tesla Service" feilmelding.  Synd det ikke var snø så jeg kunne nytt godt av bieffekten av den feilmeldingen  ;)

Oooh, det fikk jeg også for et par dager siden like etter at jeg fikk .83. Meld for all del fra til Tesla Servicesenter, de var meget interesert i å finne ut om dette var en feil i den nye softwaren - Tror de fremdeles klør seg i hodet over loggene fra min bil.

sindrej

Sitat fra: OleJA på fredag 24. januar 2014, klokken 12:24
Sitat fra: sindrej på fredag 24. januar 2014, klokken 12:10
Har v.49.83 nå og fikk for første gang "Stability Control Disabled, contact Tesla Service" feilmelding.  Synd det ikke var snø så jeg kunne nytt godt av bieffekten av den feilmeldingen  ;)

Oooh, det fikk jeg også for et par dager siden like etter at jeg fikk .83. Meld for all del fra til Tesla Servicesenter, de var meget interesert i å finne ut om dette var en feil i den nye softwaren - Tror de fremdeles klør seg i hodet over loggene fra min bil.
Will do ;)

Royce1981

Sitat fra: Aage M. på fredag 24. januar 2014, klokken 00:03
Hadde i kveld et langvarig strømbrudd her i Asker. Bilen stod under lading da strømmen forsvant, og fortsatte ladingen når strømmen var tilbake.

Hva! Ladet den ikke mens strømmen var borte? Det må vi klage på! :-)

Cirion

Sitat fra: Royce1981 på fredag 24. januar 2014, klokken 12:55
Sitat fra: Aage M. på fredag 24. januar 2014, klokken 00:03
Hadde i kveld et langvarig strømbrudd her i Asker. Bilen stod under lading da strømmen forsvant, og fortsatte ladingen når strømmen var tilbake.

Hva! Ladet den ikke mens strømmen var borte? Det må vi klage på! :-)
Kansje litt laaaaangt fram i tid, men en gang i framtiden når Tesla lager vesentlig større batterier, kunne man etter en oppgradering brukt det gamle batteriet som en UPS for huset, og til hurtiglading av bilen :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Viking

et par an mine "ladebugs" er borte etter siste versjon
- får ikke cable connection problem etter end lading
- kan starte og stoppe og starte lading fra app (også etter "mer enn en time")

Har i tillegg til dette oppled litt tull i forbindelse med oppstart av lading. har måttet sjekke i bilen at den teller opp vol og amp og at ladingen fortsatt starter. har hatt et slikt tilfelle også etter oppgradering av software.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 08:51
Da har de lagt på en velfungerende midlertidig fix, og har bedre tid til å komme med en skikkelig UMC.

Godt å se det er flere som innser at dette handler om symptombehandling og at selve problemet ikke er løst.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Li-Ion

Sitat fra: janmb på torsdag 23. januar 2014, klokken 15:23
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:24
Musk:

SitatFirst, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.

Takk, det er den uttalelsen jeg forholder meg til. Det er selvsagt rom for tolkninger for hvordan dette faktisk implenteres, men så lenge vi får det han sier så er jeg fornøyd.

Det er JEG som skal vurdere hvor mye bakkeklaring jeg trenger, ikke bilen eller fabrikanten.

Noen som vet når dette ble kommunisert fra Musk? Er det denne oppdateringen vi nå har fått i Januar han sikter til - den har i allefall ikke gjort noe med høydejustering for meg. Synes det er litt kjipt at Teslae nesten ser ut som en "Allroad" med "standard" høyde på demperne...
Teslaeier siden 2013 :)

Cirion

Sitat fra: Li-Ion på fredag 24. januar 2014, klokken 14:10
Sitat fra: janmb på torsdag 23. januar 2014, klokken 15:23
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:24
Musk:

SitatFirst, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.

Takk, det er den uttalelsen jeg forholder meg til. Det er selvsagt rom for tolkninger for hvordan dette faktisk implenteres, men så lenge vi får det han sier så er jeg fornøyd.

Det er JEG som skal vurdere hvor mye bakkeklaring jeg trenger, ikke bilen eller fabrikanten.

Noen som vet når dette ble kommunisert fra Musk? Er det denne oppdateringen vi nå har fått i Januar han sikter til - den har i allefall ikke gjort noe med høydejustering for meg. Synes det er litt kjipt at Teslae nesten ser ut som en "Allroad" med "standard" høyde på demperne...
Den oppdateringen har ikke kommet enda. Det er kun bugfiks oppdateringer som har kommet for å løse ladeproblemer på IT nett.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

krister461

Sitat fra: janmb på fredag 24. januar 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 08:51
Da har de lagt på en velfungerende midlertidig fix, og har bedre tid til å komme med en skikkelig UMC.
Godt å se det er flere som innser at dette handler om symptombehandling og at selve problemet ikke er løst.
Dere er i alle fall to som tror dette.

(Sorry, kunnde ikke dy meg. Skal prøve å la denne ligge nå) ;)

Trøndertesla

Sitat fra: krister461 på fredag 24. januar 2014, klokken 14:42
Sitat fra: janmb på fredag 24. januar 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 08:51
Da har de lagt på en velfungerende midlertidig fix, og har bedre tid til å komme med en skikkelig UMC.
Godt å se det er flere som innser at dette handler om symptombehandling og at selve problemet ikke er løst.
Dere er i alle fall to som tror dette.

(Sorry, kunnde ikke dy meg. Skal prøve å la denne ligge nå) ;)

Symptombehandlig? Jeg ser det er flere her som ymter om at problemet ikke er løst - kun symptomene. Er det noen jeg ikke har fått med meg? Hos meg ser alt til å fungerer perfekt. Er det noen som føler for å  belyse temaet?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

sindrej

Sitat fra: krister461 på fredag 24. januar 2014, klokken 14:42
Sitat fra: janmb på fredag 24. januar 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2014, klokken 08:51
Da har de lagt på en velfungerende midlertidig fix, og har bedre tid til å komme med en skikkelig UMC.
Godt å se det er flere som innser at dette handler om symptombehandling og at selve problemet ikke er løst.
Dere er i alle fall to som tror dette.
(Sorry, kunnde ikke dy meg. Skal prøve å la denne ligge nå) ;)
Det er nok endel flere som tror dette.  Meg inklusive.  Bilen min ryker rett på gårdsplassen og forsøkes lades ute om det kommer en ny kuldeperiode ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA