Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utgifter, saker og ting som Tesla eiere ikke trenger å bekymre seg om

Startet av Birger, lørdag 18. januar 2014, klokken 18:04

« forrige - neste »

Birger

Det er så mange tråder som tar opp det ene og andre problemet med el-bil og Tesla.

Så når jeg leste en annonse for Audi tenkte jeg at det er greit med en liten motvekt  ;)

Mitt bidrag:
"Garantert Audi Service
Skifte av registerreim inkl. vannpumpe fra 7990,-
Kampanjetilbud 6.1 -29.2"

Fyll på  ;D

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)


dotten

man slipper jo tubohavari, skift av oljer, tennplugger/glødeplugger, pluggledninger, osv.
Samt at man slipper rep på eksos ;-)
S85

P85D fra mars 2015

Lokführer

Sitat fra: dotten på lørdag 18. januar 2014, klokken 19:00
man slipper jo tubohavari, skift av oljer, tennplugger/glødeplugger, pluggledninger, osv.
Samt at man slipper rep på eksos ;-)
Du glemte de skjøre Audi coilene, der skal man, ifølge løgnhalser på Audi, bytte alle i slengen..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cra

Ja, det stod en artikkel i avisa nettopp om hvor dyrt det kan bli nårturboen ryker. Det skal jeg ha i bakhodet neste gang noen spør hvor mye det koster å skifte batteriet i en av mine elbiler NÅR det ryker. ;) Og jeg vet hvor kostbart det kan bli å kjøre med for lite olje i bunnpanna. Et eksosanlegg er ikke så veldig dyrt, men de ryker forholdsvis ofte, synes jeg. Bare lambdasonden i katalysatoren koster jo en tusenlapp.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

dotten

Sitat fra: Lokführer på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:59
Sitat fra: dotten på lørdag 18. januar 2014, klokken 19:00
man slipper jo tubohavari, skift av oljer, tennplugger/glødeplugger, pluggledninger, osv.
Samt at man slipper rep på eksos ;-)
Du glemte de skjøre Audi coilene, der skal man, ifølge løgnhalser på Audi, bytte alle i slengen..

Beklager! :-D

pakkninger, toppakkning, rust, eukontroll som blir mer omfattende med tanke på motor. :-)
S85

P85D fra mars 2015

Batteritralla

OT, men:

Ta taxi og bestille ny fly avgang fordi bilen ikke har ladet ila natten, pga "skjøteledning/brukerfeil/ikke snudd schuko" osv......

Er dette gratis???

Er det noen so har fått dekket tilsvarende av Tesla???
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

TS

Sitat fra: Batteritralla på søndag 19. januar 2014, klokken 01:42
OT, men:

Ta taxi og bestille ny fly avgang fordi bilen ikke har ladet ila natten, pga "skjøteledning/brukerfeil/ikke snudd schuko" osv......

Er dette gratis???

Er det noen so har fått dekket tilsvarende av Tesla???

Dekker Møller gruppen, BMW Norge eller Bertel O. Steen fly dersom bilen begynner å brenne eller elektronikk hindrer bilen i å kjøre? 

Siden jeg fikk bilen i oktober har lading stoppet én gang. Aldri har jeg måttet snu stikkontakten . Bor i et område med gammelt 230v IT nett.
Lader fint i 12-C*

Ved noen få anledninger ve plussgrader har lading aldri startet og jeg har måttet plugge ut og inn igjen. Det ser man på appen, men varsling til mobil bør komme på plass.
Dette er ikke bra, men heller ikke verdens undergang til daglig.
Sjipt for den det gjelder, men å forvente at de dekker fly blir urealistisk.
Da må man kontakte sitt reiseforsikringsselskap....

Dette besvarer vel også ditt spørsmål i tidligere post.
fhttp://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11646.msg165682.html#msg165682

Tesla sier de har sendt sine beste ingeniører til Norge for å analysere hvordan vårt ujordete strømnett skaper trøbbel for enkelte og at de vil løse det iløpet av januar.

Dersom du får bilen senere en det, trenger du sikkert ikke beskymre deg unødig.

Problemene skyldes sannsynligvis "oversensitive" sikkerhetssystemer i ladeutstyr. De med Saltoadapter sliter vel ikke ..
Dette burde de selvfølgelig ha sørget for var ordnet før de første bilene ble levert, men sånn ble det ikke ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

elektrolux

Luftmassemåler på diesel A3 PD som må skiftes like ofte som andre bytter tennplugger...

Dieselpartikkelfilter som går tett grunnet mye småkjøring....

Rustent eksosanlegg som følge av det samme.

Falske bomregninger på passeringer du er usikker på om du i det hele tatt har kjørt. Med Tesla vet du at regningen kan gå rett i arkivet.

Men, du bør bekymre deg for kameratkjøring av egne og andres unger fra barnehage eller fotballtrening, ( du har jo 7 seter )  noe jeg med Think Classic tar med stor ro. Har kun plass til 1 møkkaunge ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mr.Zero

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. januar 2014, klokken 02:28
Luftmassemåler på diesel A3 PD som må skiftes like ofte som andre bytter tennplugger...

Dieselpartikkelfilter som går tett grunnet mye småkjøring....

Rustent eksosanlegg som følge av det samme.

Falske bomregninger på passeringer du er usikker på om du i det hele tatt har kjørt. Med Tesla vet du at regningen kan gå rett i arkivet.

Men, du bør bekymre deg for kameratkjøring av egne og andres unger fra barnehage eller fotballtrening, ( du har jo 7 seter )  noe jeg med Think Classic tar med stor ro. Har kun plass til 1 møkkaunge ;D

Tror nok ikke utskiftning av rustne eksosanlegg er det som genererer høye smørbrød hos Møller Bil. :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA