Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder av din urskive i din Tesla S

Startet av krister461, fredag 17. januar 2014, klokken 12:48

« forrige - neste »

krister461

Jeg er veldig usikker på hvilken urskive jeg bør velge til bilen. Kan de av dere som har kjøpt og montert en urskive i bilen ta et bilde eller to og legge ut her?

Tusen takk på forhånd! :)

fredag

#1
Sitat fra: krister461 på fredag 17. januar 2014, klokken 12:48
Jeg er veldig usikker på hvilken urskive jeg bør velge til bilen. Kan de av dere som har kjøpt og montert en urskive i bilen ta et bilde eller to og legge ut her?

Jeg har svart ParkOne, kjøpt på nett fra Danmark. Se vedlagt bilde.

Men jeg har sett den nye ParkOne Exclusive i CPH, og det er helt klart den du bør kjøpe. Tynnere, mye tydeligere visning av urviseren, flere lure forbedringer som feks er det en magnetisk festemekanisme som feks gjør det lettere å skifte batteri og du kan dermed også plassere parkeringsuret helt inntil kanten av frontruta.

http://www.needit.dk/needit/ParkOne_exclusive/477/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

MyTess

Hva er dette for noe, og hvorfor må jeg ha det? Antar det har noe å gjøre med parkering? Hva skjer om du ikke har det? Og hvordan fungerer det?


Sent from my iPad using Tapatalk

FruTesla

På offentlige parkeringsplasser som er gratis men med tidsbegrensning. Tiden stilles når du parkerer bilen. Har du ikke dette kan resultatet bli parkeringsbot......
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

laumb

Post-it og tusj er min løsning.
Kan ta bilde neste gang jeg parkerer! ;)

ELbilist1

:) Ren nytelse, hvær dag!

NielsChr

#6
I dk er det nødvendigt at have en godkendt P-skive i bilens forrude. Den anvendes de steder hvor der er tidsbestemt parkering. for eksempel ved supermarkeder er der ofte tid begrænset parkering for at undgå folk bruger det som daglig parkering i byerne. - typisk 1,2 eller 3 timer.
En post-it kan ikke anvendes i dk, men godt hvis den kan i Norge.
i dk koster det 650 kr at parkere uden at have sat P-skiven korrekt. - jeg har selv prøvet at handle i et supermarked og komme ud efter 20 min for at finde en bøde i forruden :(

jeg har vedlagt et par billeder af min Park-one exclusive - den er super fed, slim så den ikke fylder alt verden - de magnetiske beslag på bagsiden er dog kun til brug for batteriskift - selve urskiven sider fast på ruden.

så vidt jeg husker betalte jeg 600 dkr for den Park-one

eviken

Ser meget bra ut! Men hvor kan den bestilles for levering til adresse i Norge? Har gått gjennom alle nettbutikkene som er lenket til på parkone.dk, finner ikke noen som leverer til Norge...

Anders Heibø

Jeg forhørte meg med en parkeringsvakt og han sa ingenting imot at skiven ligger løst på dashbordet så lenge den er synlig. Min ligger dermed i hanskerommet og tas kun frem ved en sjelden anledning.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

frskby

Sitat fra: eviken på fredag 17. januar 2014, klokken 20:22
Ser meget bra ut! Men hvor kan den bestilles for levering til adresse i Norge? Har gått gjennom alle nettbutikkene som er lenket til på parkone.dk, finner ikke noen som leverer til Norge...
Jeg kjøpte min ParkOne Exclusive fra parkeringsur.no. Fikk den etter et par dager.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

krister461

Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:25
Men jeg har sett den nye ParkOne Exclusive i CPH, og det er helt klart den du bør kjøpe.
Takk for bilder og anbefalinger. ParkOne Exclusive ser flott ut, men den er dyr og jeg er redd den gjør litt mye ut av seg i vinduet.

Er det noen som har bilder av Park Lite?

Forøvrig kan vi prøve å holde dette som en bildetråd og ta videre diskusjon i denne tråden (som jeg måtte bruke google for å finne):
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8117.0.html

Li-Ion


Er det noen som har bilder av Park Lite?
[/quote]

Ikke så bra bilder dessverre, men her har du min Park Lite... fungerer tipp topp :)
Teslaeier siden 2013 :)

Orcuz

Hvordan fungerer appen til urskiva egentlig? Den skal vel vise deg når du parkerte og hvor du står osv? Hvordan får appen denne informasjonen?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


smurf

Hva er den store fordelen med disse elektriske sammenlignet med en 'gammeldags' skive du får gratis av Oslo kommune?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Li-Ion

Sitat fra: smurf på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:24
Hva er den store fordelen med disse elektriske sammenlignet med en 'gammeldags' skive du får gratis av Oslo kommune?

De stiller automatisk tiden når du parkerte slik at du slipper å glemme det...og få bot ;)
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA