Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW Add-on Mobility

Startet av østfolding, fredag 17. januar 2014, klokken 00:42

« forrige - neste »

østfolding

Det ser ut til at mange land, utenom Norge, tilbys denne tilleggstjenesten. Dette er hentet fra bmw.com:

---
"BMW i offers you the right mobility solution for every situation. With BMW Add-on Mobility, you can decide on flexible access to a BMW pool of vehicles with a specific amount of usage days that you can take advantage of if you need to make longer journeys. For example, the use of a BMW X3 for a ski trip. Your BMW i Partner would be happy to make you an individual offer."
---

Noen som har hørt noe med en slik tjeneste hos de norske forhandlerne?

Dette er svært aktuelt for meg som fra februar vil ha i3 som den eneste bilen i heimen. Blir svært skuffet over BMW hvis Norge blir ekskludert fra en slik odning.

Tenker BMW Norge at elbilfordelene i landet er gode nok fra før av? Eller er Norge et for lite marked til å kunne ha en slik ordning?

østfolding

Blant annet Sverige og Danmark tilbys dette. Se for øvrig: http://www.bmw-addonmobility.com/

Plumbofantomet

Jeg snakket med Bmw i Åsane, han sa at den ordningen ikke kom til norge men en fikk rabbat på Hertz bilutleie
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

Toralfsen


Plumbofantomet

2014 BMW I3
2006 Opel Combo

snippet

Det er samme svar som jeg fikk. Rimelig kjip erstatning, etter min mening.
BMW i3 - Bergen

Vind

Dette har med tilbud og etterspørsel å gjøre.  Om mange nok spør BMW selgeren om det - så hjelper nok det veldig.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

østfolding

Spurte forhandleren om dette en god stund før jul, fikk ikke noe ordentlig svar da. Det gjorde jeg nå:

"Det vil ikke komme til Norge. Da ville bilen blitt registrert som hybrid og hatt masse avgifter."

Men det kan jeg ikke skjønne. Så sant dette selges som en tilleggstjeenste - slik som f.eks ChargeNow og BMW Service Include, så kan det vel ikke ha en betydning at det er elbil vi kjører?

Høres merkelig ut.

Synes alle som leser dette skal mase litt på selgeren sin, så blir det kanskje gjort noe med!

østfolding

Og der fikk jeg en presisering:

"Hehehe.. beklager jeg misforstod.. BMW Norge vil komme med en sånn løsning hvis du har i3 som eneste bil."

Men synes alle fortsatt skal mase litt! Dette er vel en ordning også Nissan og flere tilbyr, så skulle bare mange at BMW lar den komme til Norge også. Men det kan kanskje fort ta litt tid...

Sirka

Medlemskap i en bildelering kan kanskje være et godt alternativ? Da har en tilgang til alle størrelser biler for en veldig rimelig penge, uten tidsbegrensninger.

www.dele.no

www.bilkollektivet.no

www.trondheim-bilkollektiv.no

(Hilsen svært godt fornøyd medlem gjennom ti år.) :)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

MortenH

#10
I Stavanger kommer tilbud fra Bavarias egen bilutleie som bygges opp i løpet av våren. Dette i følge epost fra forhandler.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA