Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg stole på Walk-away locking?

Startet av TeslaK, torsdag 16. januar 2014, klokken 22:40

« forrige - neste »

TeslaK

Jeg låser opp med fob'en, åpner ikke døra og plugger ut umc'en. Går så vekk fra bilen. Bilen låses ikke. Hvorfor låses den ikke?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Trøndertesla

Sjekkpunkt 1: Har du slått på "walk away" funksjonen i bilen?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Sulle

Hvis du bruker fob'en låses ikke bilen. det er for at du skal kunne la den stå åpen i garasjen hvis du vil
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Brede

Stemmer som Sulle sier.

Sitat brukermanual:
"If all doors are closed and you double-click
the key to unlock Model S, walk-away locking is
temporarily suspended until the next time you use
the key to lock Model S. This allows you to keep
Model S unlocked in your garage."

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Anders Heibø

Hentet fra bruksanvisning (Model S - Owner's Manual - Norwegian (lower res)) som jeg lastet ned for en stund siden. Punkt 2.5:
MERK: Hvis alle dørene er låst og du trykker to ganger på nøkkelen for å låse opp Model S, er låsing når du forlater bilen, midlertidig deaktivert helt til neste gang du låser Model S med nøkkelen. Dette gjør at du kan la Model S stå ulåst i garasjen din.

Jeg dobbeltklikker på fob etter at bilen er låst opp for å ta ut ladekabel. Da virker det som at den låser seg igjen etter endt kjøretur, men har ikke fått verifisert det 100% så pleier å låse når jeg forlater den.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

rakriste

er man usikker så går det fort å sjekke appen også da
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Teslanewbie

#7
Hadde en Bmw der side speilene folket seg inn ved låsing.. Dette var en meget bra visuell effekt.. Skjønner at den nye tech pakken har denne funksjon... Dessverre får vi som bestilte innen nov ikke denne funksjon? Noen skriver at dette er standard fra 2014..?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Teslaen gir vel et blink med blinklysene som betyr at den låses? Hos meg blinker den i hvert fall, enten jeg låser manuelt med enkeltklikk på FOB, eller den låser seg automatisk pga. walk away-funksjonen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

Walk away locking har fungert 100% feilfritt helt siden jeg fikk bilen i fjor høst. Eller, dvs jeg har opplevd at bilen har vært ulåst et par ganger, men det er fordi jeg pga problemer med FOB batteri låste opp ved å trykke på nøkkelen. Dvs brukerfeil. Nå jeg skjønte at bilen ikke låser seg igjen om den er låst opp med FOB så sluttet jeg å bruke FOB, og bilen låser seg automatisk når den skal (og låser seg opp ca ett sekund før jeg tar i dørhåndtaket hver gang).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

christine76

Her lærte jeg noe nytt. Om morgenen låser jeg opp med fob fordi den ikke låser seg opp automatisk innen jeg når ladekabelen. Det vil i praksis si at jeg har hatt ulåst bil stort sett siden jeg fikk den da... Hmm.. Så nå må jeg enten ta en liten runde bort til bilen så den låser seg opp om morgenen, eller venne meg til å låse med fob..

Tuxedo

#11
Sitat fra: christine76 på fredag 17. januar 2014, klokken 12:17
Her lærte jeg noe nytt. Om morgenen låser jeg opp med fob fordi den ikke låser seg opp automatisk innen jeg når ladekabelen. Det vil i praksis si at jeg har hatt ulåst bil stort sett siden jeg fikk den da... Hmm.. Så nå må jeg enten ta en liten runde bort til bilen så den låser seg opp om morgenen, eller venne meg til å låse med fob..

Heldigvis er det ikke ille  ;)  Selv om det ikke står i manualen, så er det slik at Walk-away locking reaktiveres når man starter bilen (dvs setter seg inn og trår på bremsen).  Det betyr at den alltid er aktivert når man setter bilen fra seg etter en kjøretur, uansett hvilken metode man brukte for å låse opp bilen (medmindre man har slått funksjonen helt av i "Settings", da).

Gusse

Jeg bare elsker denne funksjonen, sammen med auto present. FOB ligger i jakke, bruker den bare til å åpnen Trunk/Frunk...å ja, det kødder ikke med automatikken med walk away lock og auto present, selv om jeg bruker FOB til Trunk/Frunk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA