Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VisibleTesla

Startet av ebbrey, torsdag 16. januar 2014, klokken 10:16

« forrige - neste »

ebbrey

Andre her som sitter og fikler med VisibleTesla?

Start/Stopp lading har jeg ikke klart hittil med app eller VT via UMC. Kun hvis jeg er tilkoblet med Type2.

Har lagt merke til at når bilen er våken i VT trekker den 0.4 amp fra batteriet. (Som da utgjør 400x0.4=160w ikkesant?)
Hvis man går utifra 160watt konstant trekk på våken bil 3.8kw pr døgn og 5tkm pr kw så skal altså bilen da tape ca 19km i døgnet våken. Tidligere har jeg notert meg 6km tap når den sover i døgnet. Så det betyr vel at vidlikehold av 12V når den sover er ca 50W/0,125A.

Forvarming med avsluttet lading på UMC'en min trekker 28,6A fra batteriet. (Her trekker nok heller bilen strøm fra veggen om den ikke er tilkoblet UMC.) Hva blir riktig utregning her da? 28,6A*400V=11.4kw konstant trekk fra batteriet?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Voll1

Noen som kan justere temp på VisibleTesla? Når jeg forsøker å dra temperaturen til ønsket posisjon, så blir 18 grader eller LO registrert. Og det er jo ikke akkurat det jeg ønsker!  :-)  Temp kan jeg dermed bare justere via App på telefon og IKKE VisibleTesla.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

ebbrey

Sitat fra: Voll1 på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:28
Noen som kan justere temp på VisibleTesla? Når jeg forsøker å dra temperaturen til ønsket posisjon, så blir 18 grader eller LO registrert. Og det er jo ikke akkurat det jeg ønsker!  :-)  Temp kan jeg dermed bare justere via App på telefon og IKKE VisibleTesla.

Har akkurat gitt beskjed til utvikleren om dette her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page70

Range i VT er 18 til 27. Men 18 er LO. Og appen går fra 17,5 til 31,5
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Newbee

ebbrey, batterispenningen er nok ikke 400V, så 160Watt er nok i overkant mye :-)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

ebbrey

#4
Sitat fra: Newbee på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:31
ebbrey, batterispenningen er nok ikke 400V, så 160Watt er nok i overkant mye :-)

Batterispenningen kommer vel ann på SOC? Hva ville vært mere korrekt? 365v?

Fant offisielle specs på 366V. Men den stickeren til redingsfolka sier 400V.

Går man utifra 366 er det 146watt.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Newbee

Har lest 375 et sted...... men virker som om selv de lærde også strides.
Uansett er det jo endel forbruk hvis den trekker 0.4 amp.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

ebbrey

Sitat fra: Newbee på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:43
Har lest 375 et sted...... men virker som om selv de lærde også strides.
Uansett er det jo endel forbruk hvis den trekker 0.4 amp.

Ja, det er jo derfor vi har sleep mode :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Veggen

En volt per dag i året høres riktig ut ;)

VT rapporterer effekt. (den grå grafen) Sammenholdt med strømtrekk kan du estimere spenningen ganske greit.

Øyvind.h

Sitat fra: ebbrey på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:16
Har lagt merke til at når bilen er våken i VT trekker den 0.4 amp fra batteriet. (Som da utgjør 400x0.4=160w ikkesant?)
Hvis man går utifra 160watt konstant trekk på våken bil 3.8kw pr døgn og 5tkm pr kw så skal altså bilen da tape ca 19km i døgnet våken. Tidligere har jeg notert meg 6km tap når den sover i døgnet. Så det betyr vel at vidlikehold av 12V når den sover er ca 50W/0,125A.

Forvarming med avsluttet lading på UMC'en min trekker 28,6A fra batteriet. (Her trekker nok heller bilen strøm fra veggen om den ikke er tilkoblet UMC.) Hva blir riktig utregning her da? 28,6A*400V=11.4kw konstant trekk fra batteriet?
Jeg bruker ikke energisparing i min bil, og ser strømforbruket i standby pendler fra 0,1A til 0,6A (spretter sikkert litt opp når jeg kontakter bilen). Pakkespenningen er som andre påpeker nok rundt 360-370V, og superladeren mater på med litt høyere spenning :)
Jeg opplever drøyt 12km tkm tap per døgn.

Hvor mye bilen trekker fra batteriet og fra veggen kan du enkelt se i oversikten i VT :) Står det ikke volt/amp for nettspenningen så trekkes alt fra batteriet.
11kW er ved varming av både batteri og kupe. Ved plussgrader vil du bare se belastning på rundt 6kW til kupevarme.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. januar 2014, klokken 11:26
Sitat fra: ebbrey på torsdag 16. januar 2014, klokken 10:16
Har lagt merke til at når bilen er våken i VT trekker den 0.4 amp fra batteriet. (Som da utgjør 400x0.4=160w ikkesant?)
Hvis man går utifra 160watt konstant trekk på våken bil 3.8kw pr døgn og 5tkm pr kw så skal altså bilen da tape ca 19km i døgnet våken. Tidligere har jeg notert meg 6km tap når den sover i døgnet. Så det betyr vel at vidlikehold av 12V når den sover er ca 50W/0,125A.

Forvarming med avsluttet lading på UMC'en min trekker 28,6A fra batteriet. (Her trekker nok heller bilen strøm fra veggen om den ikke er tilkoblet UMC.) Hva blir riktig utregning her da? 28,6A*400V=11.4kw konstant trekk fra batteriet?
Jeg bruker ikke energisparing i min bil, og ser strømforbruket i standby pendler fra 0,1A til 0,6A (spretter sikkert litt opp når jeg kontakter bilen). Pakkespenningen er som andre påpeker nok rundt 360-370V, og superladeren mater på med litt høyere spenning :)
Jeg opplever drøyt 12km tkm tap per døgn.

Hvor mye bilen trekker fra batteriet og fra veggen kan du enkelt se i oversikten i VT :) Står det ikke volt/amp for nettspenningen så trekkes alt fra batteriet.
11kW er ved varming av både batteri og kupe. Ved plussgrader vil du bare se belastning på rundt 6kW til kupevarme.

Fiklet en del mer i VT og har lagt merke til det samme :)

Men har du merket at bilen ikke sover når den står koblet til? Mener den gjorde det før..
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

JonI

Er det noen som har funnet en mulighet til å endre slik at man får zoomet i grafen sli at man kan se nærmere på enkelte perioder?
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Cato76

Sitat fra: JonI på fredag 24. januar 2014, klokken 07:41
Er det noen som har funnet en mulighet til å endre slik at man får zoomet i grafen sli at man kan se nærmere på enkelte perioder?

Hold inne Ctrl og bruk scrollehjulet.
Du kan også flytte grafen ved å holde inne Ctrl og venstre musetast.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA