Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Rekkevidde i vinterland.  (Lest 5230 ganger)

OddB

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1891
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde i vinterland.
« Svar #30 på: Onsdag 15. Januar 2014, klokken 18:06 »
Ja det gjelder selvsagt ved minusgrader.
Det betyr at hvis man ikke ønsker å bruke rekkevidde til oppvarming av batteriet må man sørge for å ha aktiv lading helt til man skal kjøre og helst ha 7-11 kW tilgjengelig i stikkontakten ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13072
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde i vinterland.
« Svar #31 på: Onsdag 15. Januar 2014, klokken 18:10 »
Ja det gjelder selvsagt ved minusgrader.
Det betyr at hvis man ikke ønsker å bruke rekkevidde til oppvarming av batteriet må man sørge for å ha aktiv lading helt til man skal kjøre og helst ha 7-11 kW tilgjengelig i stikkontakten ?
Ja det høres ganske riktig ut :) Jeg har 32A enfas lagt opp, og opplever nå ikke at rekkevidden faller ved forvarming. Med schuko derimot opplever jeg at rekkevidden faller.
Men det går ganske raskt å varme opp kupeen, så det er ikke lenge den trekker 11/6kW.
Hyundai Ioniq 5
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Tidligere elbiler: BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013