Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla gir 8 årsgaranti på drive unit.

Startet av tonl, fredag 15. august 2014, klokken 22:23

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: chal på lørdag 16. august 2014, klokken 11:34
Da kan vi tenke at Tesla har kontroll på drive unit /slakke problemene og har funnet, eller mener de vil finne en løsning på saken.
Uansett - dette er jo beroligene - ikke sant?

Jeg har vært ivrig bruker av forum i ca ett år og er litt oppgitt over alt det negative som skrives.

Tenk på hvilken revolusjon vi er med på?
Bilen og alt knyttet til den er jo fantastisk, men ideen med SC nettverket og gratis drivstoff er kanske vel så revolusjonerende. Setter en helt ny standard.
Håper virkelig Elon beholder helsa - han er en av de mest betydningsfulle av menneskearten i vår tid!
Bifaller :)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Davidsv

#16
Jeg finner ikke denne garantien i dokumentene på my tesla siden. Jeg finner batteri-garantien, men ikke noe om drive unit. Hvor står dette svart på hvitt? (bestillingen er ikke mange dagene gammel)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

RaBalder

#17
Sitat fra: Davidsv på lørdag 22. november 2014, klokken 22:26
Jeg finner ikke denne garantien i dokumentene på my tesla siden. Jeg finner batteri-garantien, men ikke noe om drive unit. Hvor står dette svart på hvitt? (bestillingen er ikke mange dagene gammel)
Jeg fikk en mail om dette.
Og det ligger ute en blogg post fra Elon Musk om dette

Står også på spec under Model S.

moso

Står på Model S web sidene under Detaljer;

Garanti
5-års, 100,000 km (hva som enn kommer først) begrenset nybilgaranti
8-års, 200,000 km (hva som enn kommer først) batteri- og drivenhetsgaranti for Model S utstyrt med 60 kWt batteri
8-års, ubegrenset kilometer batteri- og drivenhetsgaranti for Model S utstyrt med 85 kWt batteri
Begge batterigarantier dekker skader fra feilaktig ladeprosedyrer og brann i batteriet, selv om at brannen er et resultat av førerfeil
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Davidsv

Sitat fra: moso på lørdag 22. november 2014, klokken 22:38
Står på Model S web sidene under Detaljer;

Garanti
5-års, 100,000 km (hva som enn kommer først) begrenset nybilgaranti
8-års, 200,000 km (hva som enn kommer først) batteri- og drivenhetsgaranti for Model S utstyrt med 60 kWt batteri
8-års, ubegrenset kilometer batteri- og drivenhetsgaranti for Model S utstyrt med 85 kWt batteri
Begge batterigarantier dekker skader fra feilaktig ladeprosedyrer og brann i batteriet, selv om at brannen er et resultat av førerfeil

Litt beroligende, men det er da ganske rart at det ikke står i selve dokumentene som man har fått ("begrenset nybilgaranti" på my tesla siden) - det er vel de som teknisk sett gjelder?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

timingbeltkiller

Dersom det muntlig gis mer omfattende garanti enn i (vedlegg til) salgsavtalen,
er dette juridisk bindende, men vanskelig  å bevise dersom selgeren siden benekter dette.
I så fall opplever du den ikke helt uvanlige forskjellen mellom å ha rett og å få rett.

Garantibeskrivelse på fabrikantens websider er problemløst å dokumentere.
Ergo kan du sove trygt.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA