Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde i vinterland.

Startet av kristin1, onsdag 15. januar 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

OddB

Ja det gjelder selvsagt ved minusgrader.
Det betyr at hvis man ikke ønsker å bruke rekkevidde til oppvarming av batteriet må man sørge for å ha aktiv lading helt til man skal kjøre og helst ha 7-11 kW tilgjengelig i stikkontakten ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Sitat fra: OddB på onsdag 15. januar 2014, klokken 18:06
Ja det gjelder selvsagt ved minusgrader.
Det betyr at hvis man ikke ønsker å bruke rekkevidde til oppvarming av batteriet må man sørge for å ha aktiv lading helt til man skal kjøre og helst ha 7-11 kW tilgjengelig i stikkontakten ?
Ja det høres ganske riktig ut :) Jeg har 32A enfas lagt opp, og opplever nå ikke at rekkevidden faller ved forvarming. Med schuko derimot opplever jeg at rekkevidden faller.
Men det går ganske raskt å varme opp kupeen, så det er ikke lenge den trekker 11/6kW.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA