Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SIM kort

Startet av mgarm, tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

mgarm

Jeg var innom Tesla i Miami i julen. Her ble jeg fortalt at SIM kortet som brukes Google maps, internett radio, internett mm. må det tegnes ett privat abonnement på hos din favoritt tele leverandør.

Er det noen som har hørt hva de tenker på å gjøre i Norge. Sist gang jeg hørte noe fra Tesla om det (september) sa de at det var gratis og de ikke viste noe når eller om det eventuelt skulle koste noe i fremtiden.

Legger med ett bilde fra butikken i Miami.

Jeg så totalt 2 stk. Model S på veien de 4 dagene jeg var der :-)

Cowboystrekk

Det finnes jo en haug med abonnement med enten fri datatrafikk (med hastighetsbegrensning etter så og så lang tid) som man kan kjøre tvillingsim med som sikkert funker bra i bilen :) Men går ut ifra at vi har gratis abonnement i flere år framover!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:26
Det finnes jo en haug med abonnement med enten fri datatrafikk (med hastighetsbegrensning etter så og så lang tid) som man kan kjøre tvillingsim med som sikkert funker bra i bilen :) Men går ut ifra at vi har gratis abonnement i flere år framover!

Mener det ble sagt ved levering at abonnement gjelder i 7 år?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

smurf

Noen som har sjekket om evt SIMkort kan byttes til f.eks. et tvilling SIM du har? Hvor er SIM kortet plassert i bilen? Evt om du er 'låst' til det SIM som følger bilen og den avtalen Tesla en gang i fremtiden tegner for sine biler. Tror kanskje ikke det er helt rett frem å bare bytte SIM etter å ha lest på amerikanske forum (har ikke link)... Men håper jeg tar feil...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

HKS

Sitat fra: smurf på tirsdag 14. januar 2014, klokken 15:05
Noen som har sjekket om evt SIMkort kan byttes til f.eks. et tvilling SIM du har? Hvor er SIM kortet plassert i bilen? Evt om du er 'låst' til det SIM som følger bilen og den avtalen Tesla en gang i fremtiden tegner for sine biler. Tror kanskje ikke det er helt rett frem å bare bytte SIM etter å ha lest på amerikanske forum (har ikke link)... Men håper jeg tar feil...
Det går stadig rykter om dette...

SIM-kortet ligger bak den store 17" skjermen, og det kan ikke byttes av sluttbruker. Selve kommunikasjonskortet (produsert av Sierra Wireless) er et datterkort til selve hovedmaskinen (levert av Nvidia) som er på baksiden av den store skjermen.

I Norge så har Tesla installert SIM-kort fra Telenor Connexion, som er Telenor sin leverandør av M2M tjenester. Prisene Tesla betaler her kan overhodet ikke sammenlignes med hva sluttbrukere betaler til Telenor Mobil.
Tesla Model 3 Long Range

Kristian

Det eneste jeg har hørt er at Tesla dekker dette inntil videre. Den dagen vi må betale dette selv, blir det nok ikke aktuelt å sette i et eget sim kort (av en rekke årsaker), men vi vil få en regning av Tesla på en månedsavgift. Kan kanskje tenkes at abonnentet kan flyttes uten å bytte simkort, men hva er egentlig poenget?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

mgarm


Oreo

http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/2856824444x0x727013/9885dd26-2e82-4052-b171-3685fd8150b3/Q4'13%20Shareholder%20Letter.pdf

"To further enhance the driver experience, new Model S customers will now receive free data connectivity and
Internet radio for four years. As an added benefit to our existing Model S customers, the free four year period
starts on January 1, 2014. To be fair to all, in rare cases a customer may be charged for extreme data use."
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA