Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppfordring til Telsa Motors - ladeproblemer

Startet av Lille Lance, mandag 13. januar 2014, klokken 14:49

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:27
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. januar 2014, klokken 19:23
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:22
Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 18:09
Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D
Grattis :) Om du var seriøs - hvor langt har reservasjonsnummeret kommet? Bestiller antakelig selv denne uken og er spent på hvilken køplass jeg får.

Takker for det, dvs ikke kødd, det var mellom 1360 og 1370 ett sted :D
Ble inspirert jeg nå. Fikk P1368, så da sees vi vel ved utlevering  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Morten1969

Jeg hadde to karer fra Tesla hos meg i November. (Jeg har slitt med IT nettet og UMC fra første dag, og fikk låne en Mennekes "Salto" kabel til problemet blir løst).
Det var en Engelsk og en Dansk ingeniør som jobbet i Tesla Nederland. De målte og testet i garasjen min en hel dag. Så reiste de til USA med dataen de hadde fått, etter også ha snakket med Hafslunds ingeniør, og en kar fra SINTEF.
De kom tilbake forrige uke med en test Tesla S, som hadde en ny FW som var blitt laget på bakgrunn av det de fant ut i November.
De var her 15minutter og kom smilende ut fra garasjen.
Problemet med UMC`en var løst sa de, og når denne oppdateringen kom ( om èn måned sa de) ville alle IT problemene være over. :)

En annen ting de også fikset når de var her i November var min HomeLink som jeg aldri hadde fått å fungere. (har Lift Master)
De installerte denne via en PC de koblet rett inn i bilen. Etter dette har denne også fungert perfekt.

Jeg er hvertfall ubetinget positiv til servicen jeg har fått, og har tillit til at problemet med UMC snart er historie.

jalias

Sitat fra: Morten1969 på mandag 13. januar 2014, klokken 19:37
Jeg hadde to karer fra Tesla hos meg i November. (Jeg har slitt med IT nettet og UMC fra første dag, og fikk låne en Mennekes "Salto" kabel til problemet blir løst).
Det var en Engelsk og en Dansk ingeniør som jobbet i Tesla Nederland. De målte og testet i garasjen min en hel dag. Så reiste de til USA med dataen de hadde fått, etter også ha snakket med Hafslunds ingeniør, og en kar fra SINTEF.
De kom tilbake forrige uke med en test Tesla S, som hadde en ny FW som var blitt laget på bakgrunn av det de fant ut i November.
De var her 15minutter og kom smilende ut fra garasjen.
Problemet med UMC`en var løst sa de, og når denne oppdateringen kom ( om èn måned sa de) ville alle IT problemene være over. :)

En annen ting de også fikset når de var her i November var min HomeLink som jeg aldri hadde fått å fungere. (har Lift Master)
De installerte denne via en PC de koblet rett inn i bilen. Etter dette har denne også fungert perfekt.

Jeg er hvertfall ubetinget positiv til servicen jeg har fått, og har tillit til at problemet med UMC snart er historie.

;D Slikt liker vi å høre!! Veier litt opp for alt det negative her inne

Kallagtunet

#18
Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 19:28
Men tørr du å kjøpe enda en møkkabil?

Ser at du som de andre Tesla kameratene leser mine innlegg som fanden leser bibelen :D Ser nå at flere her begynner å få ett mer realistisk bilde til hva vi kjøper. Hvis alle som opplever feil er flinke til å rapportere dem til Tesla og stille krav til dem om utbedring i stedet for å kompensere for feil med egen lommebok så er jeg rimelig sikker på at produktet over tid vil bli så bra som det har potensiale til å bli :D

eledille

Morten: Det var nok de to samme som var på besøk hos meg også. Men de har ikke vært tilbake hos meg enda.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. januar 2014, klokken 19:33
Ble inspirert jeg nå. Fikk P1368, så da sees vi vel ved utlevering  8)

Gratulerer, og beklager med for OT til dere andre :D

jalias

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:42
Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 19:28
Men tørr du å kjøpe enda en møkkabil?

Ser at du som de andre Tesla kameratene leser mine innlegg som fanden leser bibelen :D Ser nå at flere her begynner å få ett mer realistisk bilde til hva vi kjøper. Hvis alle som opplever feil er flinke til å rapportere dem til Tesla og stille krav til dem om utbedring i stedet for å kompensere for feil så er jeg rimelig sikker på at produktet over tid vil bli så bra som det har potensiale til å bli :D

Du har selfølgelig helt rett i det  :)
Jeg har ikke fått bilen enda, å har kun det positive /negative jeg leser her inne å forholde meg til.
Å er jeg spent??  Ja, gjett. Jeg skal være realistisk når jeg får bilen, og selvfølgelig melde fra om feil å mangler som oppstår.
Men akkurat nå vil jeg helst høre at mitt valg av bil er rett, og at vi skal få mange gode år sammen... Meg å tesla'n  8)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OleJA

Sitat fra: Morten1969 på mandag 13. januar 2014, klokken 19:37
Jeg hadde to karer fra Tesla hos meg i November. .... De målte og testet i garasjen min en hel dag.
......
De kom tilbake forrige uke med en test Tesla S, som hadde en ny FW som var blitt laget på bakgrunn av det de fant ut i November.
De var her 15minutter og kom smilende ut fra garasjen.
Problemet med UMC`en var løst sa de, og når denne oppdateringen kom ( om èn måned sa de) ville alle IT problemene være over. :)
Får håpe de ikke har laget en fiks da som bare virker i din garasje ;-)

Lille Lance

Sitat fra: Morten1969 på mandag 13. januar 2014, klokken 19:37
Jeg hadde to karer fra Tesla hos meg i November

+1 Bra! Liker å høre at fagfolk er ute i felten og jobber. Da er det "hope in a hanging snore", som Nils Arne Eggen sa  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Amper

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. januar 2014, klokken 19:33
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:27
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. januar 2014, klokken 19:23
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:22
Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 18:09
Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D
Grattis :) Om du var seriøs - hvor langt har reservasjonsnummeret kommet? Bestiller antakelig selv denne uken og er spent på hvilken køplass jeg får.

Takker for det, dvs ikke kødd, det var mellom 1360 og 1370 ett sted :D
Ble inspirert jeg nå. Fikk P1368, så da sees vi vel ved utlevering  8)

og jeg fikk 1370  :o
P85D :o)

xprez

Sitat fra: eledille på mandag 13. januar 2014, klokken 19:21
Sitat fra: xprez på mandag 13. januar 2014, klokken 19:15
De har nok vært her mye allerede. Noe annet er veldig overraskende med tanke på problemene som har vært flagget rundt vårt IT nett. Men ting tar tid, det er ikke bare å slenge ut en fix uten veldig grundig testing.

I så fall kunne de kanskje ha vurdert å tilby en løsning fra en annen produsent til de som står der og ikke kan lade om natta og som ofte må prøve både fire og fem ganger før den vil ta lading, eller hva?

Ja, for de som kunne klart seg med bare schuko finnes der jo et fungerende alternativ tydeligvis. Men det er jo ikke en løsning for alle. Vi har vel sett flere som kommer til å sende regningen for den løsningen til Tesla, så spennende å høre hvordan det går.
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

RuneW

Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 18:09
Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

Personlig synes jeg slike som Kallagtunet er helt nødvendige forumdeltagere.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Havebigfun

Sitat fra: RuneW på tirsdag 14. januar 2014, klokken 09:57
Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 18:09
Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

Personlig synes jeg slike som Kallagtunet er helt nødvendige forumdeltagere.
helt enig- heia Kallagtunet :)

jommy

Sitat fra: Morten1969 på mandag 13. januar 2014, klokken 19:37
Jeg hadde to karer fra Tesla hos meg i November. (Jeg har slitt med IT nettet og UMC fra første dag, og fikk låne en Mennekes "Salto" kabel til problemet blir løst).
Det var en Engelsk og en Dansk ingeniør som jobbet i Tesla Nederland. De målte og testet i garasjen min en hel dag. Så reiste de til USA med dataen de hadde fått, etter også ha snakket med Hafslunds ingeniør, og en kar fra SINTEF.
De kom tilbake forrige uke med en test Tesla S, som hadde en ny FW som var blitt laget på bakgrunn av det de fant ut i November.
De var her 15minutter og kom smilende ut fra garasjen.
Problemet med UMC`en var løst sa de, og når denne oppdateringen kom ( om èn måned sa de) ville alle IT problemene være over. :)

En annen ting de også fikset når de var her i November var min HomeLink som jeg aldri hadde fått å fungere. (har Lift Master)
De installerte denne via en PC de koblet rett inn i bilen. Etter dette har denne også fungert perfekt.

Jeg er hvertfall ubetinget positiv til servicen jeg har fått, og har tillit til at problemet med UMC snart er historie.

Gode nyheter - spesielt at de er ute og tester, la oss håpe på løsninger....
Model S, 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA