Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladedrit

Startet av frskby, søndag 12. januar 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

JohanH


Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:22
Ser ut som om du har rett analyse, JohanH.
Du kjenner ingen som har tilgang til garasjen slik at du får nappet ut UMC.
Hvis du får av noseconen i garasjen er det heller ikke den største utfordringen med 12V ladehjelp-mange har gjort det- men mas er det :(

Jo, kan be noen lösne den fra veggen. Har kodelås åpner på garasjen.

Har også en 12V lader så jeg löser det i tilfelle. Men tar ikke 12V batteriet skade av å lades ut dypt?

Muffinman

For ordens skyld, jeg elsker bilen og er veldig fornøyd med kundebehandlingen fra servicesenter. Der er det "above and beyond", og folk som har skjønt det. Regner med at de kjenner daglig på å sitte i skvisen mellom føringer ovenifra og kunder som ber om informasjon de ikke har lov å gå ut med. Det er neppe en enkel situasjon, og er naturligvis tålmodig i forhold til akkurat det. Viktig å bidra til at ingen skal grue seg til å gå på jobb om morgenen.

Informasjonsstrategien derimot er ikke bra. Ting tar veldig lang tid, ingen vet hvor mye lenger det tar og ingen som har problemer får noen informasjon om hva som gjøres eller når det er ordnet. Siste mail er en direkte ansvarsfraskrivelse.  Det er dette jeg reagerer sterkt på.

Griffel

Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:15
Nå har Tesla byttet ut skrytemail med overglatting som til dels inneholder direkte løgn. Her prøver man å gjøre bugs til features. Se hva som dumpet inn i innboksen min nettopp:

SitatHvis Model S fremdeles ikke vil lade er problemet i de fleste tilfeller relatert til strømmen som tilføres bilen, ikke ladekabelen.

Andre elbiler har ikke disse problemene, og de fleste problemene med Model S løser seg ved å bruke en tredeparts UMC.

Hestkuker.
Dette blir vel omtrent som å skrive: Det Norske strømnettet er ikke tilpasset Teslas ladsystem.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

#243
Sitat fra: JohanH på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:28
Har også en 12V lader så jeg löser det i tilfelle. Men tar ikke 12V batteriet skade av å lades ut dypt?

Jo, men det er Teslas problem innenfor garantitiden. Så om det ikke virker skikkelig etterpå har du krav på et nytt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JWinterburn

Fikk akkurat beskjed om at ladingen skal bli ordnet etter oppdateringen som kommer i morgen.. :) har akkurat motatt bilen, og har prøvd å lade for første gang i dag. Et rent helvette. Sitter på en hutta pg skal kjøre langt i morgen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Bjørn

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:43
Sitat fra: JohanH på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:28

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:22
Har også en 12V lader så jeg löser det i tilfelle. Men tar ikke 12V batteriet skade av å lades ut dypt?

Jo, men det er Teslas problem innenfor garantitiden. Så om det ikke virker skikkelig etterpå har du krav på et nytt.

Jeg spurte om det samme på Tesla Lade.. Men der sa dem at 12V blir koblet fra før spenningen når kritiske verdier for å unngå sulfatering.. hva denne spenningen var kunne han ikke si på sparket. Regner m før bat. når 10-10,5V ?

Havebigfun

12V- batteriet skiftes ved hver service- hvis jeg har oppfattet rett.
Det betyr vel at det uansett ikke antas å holde lenge.

Bjørn

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:28
12V- batteriet skiftes ved hver service- hvis jeg har oppfattet rett.
Det betyr vel at det uansett ikke antas å holde lenge.

Hvert år..?!  :o d var jammen drøyt isåfall   ???

Muffinman

Hmm...og servicen er frivillig, i følge Musk.

bosse

Sitat fra: krister461 på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:28
Hva hadde du forventet egentlig?

En annerledes leverandør av et banebrytende produkt, som ser en sammenheng mellom kundetilfredshet gjennom fortløpende og oppriktig informasjon, og firmaets suksess i det lange løp. Slik damage control PR-piss gjør meg bare mer oppgitt enn jeg allerede har blitt så langt i kjøpsopplevelsen, og jeg har ikke engang rukket å få bilen.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Bjørn

Sitat fra: bosse på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:44
Sitat fra: krister461 på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:28
Hva hadde du forventet egentlig?

En annerledes leverandør av et banebrytende produkt, som ser en sammenheng mellom kundetilfredshet gjennom fortløpende og oppriktig informasjon, og firmaets suksess i det lange løp. Slik damage control PR-piss gjør meg bare mer oppgitt enn jeg allerede har blitt så langt i kjøpsopplevelsen, og jeg har ikke engang rukket å få bilen.

+1 Amen!

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:28
12V- batteriet skiftes ved hver service- hvis jeg har oppfattet rett.
Det betyr vel at det uansett ikke antas å holde lenge.
Batteriet i nøkkelen skiftes hvert år, ikke 12V batteriet.

krister461

Sitat fra: bosse på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:44
Sitat fra: krister461 på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:28
Hva hadde du forventet egentlig?

En annerledes leverandør av et banebrytende produkt, som ser en sammenheng mellom kundetilfredshet gjennom fortløpende og oppriktig informasjon, og firmaets suksess i det lange løp. Slik damage control PR-piss gjør meg bare mer oppgitt enn jeg allerede har blitt så langt i kjøpsopplevelsen, og jeg har ikke engang rukket å få bilen.
Don't get me wrong: Jeg er helt enig. Jeg skulle ønske Tesla hadde valgt en mye mer åpen informasjonsstrategi. Men, det virker som de har lagt seg på den klassiske amerikanske stilen. Ikke like gale som Apple, men langt i fra noe best i klassen. Derfor er ikke jeg overrasket over dette nyhetsbrevet.

Kanskje skyldes strategien litt at de må være tilbakeholden med info på grunn av børsnoteringen, men like fullt så er det ikke dette området Tesla imponerer på.

JO

Ja da har Tesla fått bra med oppmerksomhet i media i dag. Får håpe de fikser dette brennkjapt ellers kommer de til å miste kunder og status. Men ting tyder jo på at bilen ikke akkurat er gjennomtestet på  vinter.  Mer kjør en runde i ett kjølelager og ferdig med det. Min bil er på vei på ett tog eller en båt en eller annen plass. Satser på at alt er ok til jeg mottar.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

JohanH

#254

Sitat fra: JohanH på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:28

Har også en 12V lader så jeg löser det i tilfelle. Men tar ikke 12V batteriet skade av å lades ut dypt?

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. januar 2014, klokken 16:43

Jo, men det er Teslas problem innenfor garantitiden. Så om det ikke virker skikkelig etterpå har du krav på et nytt.

Sitat
Jeg spurte om det samme på Tesla Lade.. Men der sa dem at 12V blir koblet fra før spenningen når kritiske verdier for å unngå sulfatering.. hva denne spenningen var kunne han ikke si på sparket. Regner m før bat. når 10-10,5V ?

Men det er jo ikke digitalt - enten/eller. Dvs. om 12 V batteriet står og ofte blir dypt utladet slites det raskere og får dårligere kapasitet uten at det nødvendigvis slutter å virke der og da.

Om jeg kommer hjem til et tomt 12 V batteri som jeg må lade via nosecone så bør jeg vel kreve at Tesla bytter det ut til et nytt?

Om tilsvarende hadde skjedd på feks. min Volvo, fordi jeg selv gjort noe dumt (latt noe stå plugget inn i 12V uttaket lenge eller noe slikt) så hadde jeg ladet batteriet med en batterilader og ikke kjøpt nytt. Men samtidig hadde jeg jo visst at jeg hadde påført mitt batteri unødvendig slitasje...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA