Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladedrit

Startet av frskby, søndag 12. januar 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: ofn på fredag 17. januar 2014, klokken 22:49
Enten må alle få gratis tredjeparts ladekabel eller så kan ingen få.

Hvorfor det? Holder det ikke med at de som klager får? Jeg har personlig absolutt ikke noen som helst bruk for en ekstra 13A ladekabel og ser derfor ingen grunn til at Tesla skal bruke penger på å gi meg en.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ofn

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. januar 2014, klokken 23:27
Sitat fra: ofn på fredag 17. januar 2014, klokken 22:49
Enten må alle få gratis tredjeparts ladekabel eller så kan ingen få.

Hvorfor det? Holder det ikke med at de som klager får? Jeg har personlig absolutt ikke noen som helst bruk for en ekstra 13A ladekabel og ser derfor ingen grunn til at Tesla skal bruke penger på å gi meg en.
Jeg mener helt klart at Tesla skulle levert ut en ladekabel som fungerer 100% til alle som får sin første elbil. Problemene med UMC'en har vært kjent så lenge nå. Selv om en type Salto ladekabel ikke har den anvendelsen som UMC'en har, så er den i hvertfall 100% til å stole på. Det er viktig å huske at det ikke er alle som henter sin TMS som har like god kjennskap til elbiler som deg og kan lage sitt eget utstyr osv. Hadde Tesla levert ut en enklere Schuko-ladekabel til alle nå, så kunne de tatt seg tid til å fikse eller lage ny UMC som var til å stole på for alle TMS-kjøpere. Det er jo fullstendig ødeleggende for gleden ved å motta sin første elbil og så er det så mye tull og om og men med noe så latterlig banalt som lading. 
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

jkirkebo

Sitat fra: ofn på fredag 17. januar 2014, klokken 23:43
Jeg mener helt klart at Tesla skulle levert ut en ladekabel som fungerer 100% til alle som får sin første elbil. Problemene med UMC'en har vært kjent så lenge nå. Selv om en type Salto ladekabel ikke har den anvendelsen som UMC'en har, så er den i hvertfall 100% til å stole på. Det er viktig å huske at det ikke er alle som henter sin TMS som har like god kjennskap til elbiler som deg og kan lage sitt eget utstyr osv. Hadde Tesla levert ut en enklere Schuko-ladekabel til alle nå, så kunne de tatt seg tid til å fikse eller lage ny UMC som var til å stole på for alle TMS-kjøpere. Det er jo fullstendig ødeleggende for gleden ved å motta sin første elbil og så er det så mye tull og om og men med noe så latterlig banalt som lading.

De må gjerne levere ut en annen ladekabel istedenfor UMC til de som får bil nå. Det jeg mente var at det er liten grunn til uoppfordret å sende ut ladekabler til alle eksisterende eiere. Be de heller om å ta kontakt om de vil ha en annen kabel. Sender de meg en uten videre går den nok i retur etter ikke å ha blitt hentet ut på posten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: Mindgame på fredag 17. januar 2014, klokken 23:14
"Tesla har byttet leverandør av ladekablene og nye skal være på vei ut til kundene".


Det tror jeg når jeg ser det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tuxedo

Min ladekabel som jeg fikk med bilen fungerer 100%.  I hvertfall for mitt bruk; har ennå ikke testet den med trippel Salchow og minus førti. Så jeg ser ikke helt hvorfor Tesla skulle levere meg en ny.

Harlex

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 18. januar 2014, klokken 01:20
Min ladekabel som jeg fikk med bilen fungerer 100%.  I hvertfall for mitt bruk; har ennå ikke testet den med trippel Salchow og minus førti. Så jeg ser ikke helt hvorfor Tesla skulle levere meg en ny.
+1
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OddB

Det er vel så godt som INGEN kabler som fungerer som de skal ?
I bruksanvisningen er det beskrevet en hel rekke funksjoner som det skal være mulig å utføre. At man "klarer seg" er ikke det samme som at ladekabelen er feilfri. Før man hevder det må man sjekke om man har de funksjonene den er ment å ha.
Bare det faktum at det kun er et fåtall som har fått blått adapter, og omtrent ingen som har fått rødt, gjør det helt åpenlyst at Tesla ikke har levert det de har lovet....nesten et halvt år etter lanseringen i Norge...
Hvis det stemmer at de ikke har startet å løse problemene før det ble kaldt for et par uker siden så er det bekymringsfullt...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tuxedo

Sitat fra: OddB på lørdag 18. januar 2014, klokken 01:52
Det er vel så godt som INGEN kabler som fungerer som de skal ?
Det var da å ta veldig hardt i.  Hvor har du det fra? Er det forumet her?  ;)
Sitat.
Bare det faktum at det kun er et fåtall som har fått blått adapter, og omtrent ingen som har fått rødt, gjør det helt åpenlyst at Tesla ikke har levert det de har lovet....nesten et halvt år etter lanseringen i Norge...
Her er vi enige. På dette punktet har Tesla helt klart en utfordring med ekskrementer på det velkjente draget.

OddB

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 18. januar 2014, klokken 02:21
Sitat fra: OddB på lørdag 18. januar 2014, klokken 01:52
Det er vel så godt som INGEN kabler som fungerer som de skal ?
Det var da å ta veldig hardt i.  Hvor har du det fra? Er det forumet her?  ;)
Sitat.
Bare det faktum at det kun er et fåtall som har fått blått adapter, og omtrent ingen som har fått rødt, gjør det helt åpenlyst at Tesla ikke har levert det de har lovet....nesten et halvt år etter lanseringen i Norge...
Her er vi enige. På dette punktet har Tesla helt klart en utfordring med ekskrementer på det velkjente draget.
og nettopp pga dette har de ikke levert som lovet.
Denne avstemmingen:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11448.30/viewresults.html
viser at det i hvert fall er 50-60 stk som har problemer , dvs med vedlikeholdslading og start fra app. OG over 30 har en UMC som blinker rødt.
(av 114 avgitte stemmer)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

toregrill

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10142719

Hmmm. Nytt problem inntil for et par dager siden, sier kommunikasjonssjefen. Skeptisk..
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Øyvind.h

#220
Det var nytt for ledelsen for 1,5 dager siden, men UMC fra ny leverandør er allerede på vei :) Kjapt ekspedert! (Kan være en tilfeldighet).

Jeg synes også "noen kunder" var en grov underdrivelse basert på undersøkelser her, men det er engentlig ett fett. Så lenge de tar tak i problemet og bytter ut UMC`ene (både de som har feilet og de som tilfeldigvis ikke har feilet foreløpig eller ikke har oppdaget feilene) så er jeg fornøyd. Og det skal sies - jeg har faktisk blitt kontaktet av Tesla tekniker angående ladeproblemene, så der har han ordene sine i behold i min sak.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Cirion på lørdag 18. januar 2014, klokken 07:21
Sitat fra: toregrill på lørdag 18. januar 2014, klokken 06:22
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10142719

Hmmm. Nytt problem inntil for et par dager siden, sier kommunikasjonssjefen. Skeptisk..
Likte linken de har på samme side...
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10142462
Haha. Fært å si det, men når jeg kjøret forbi den lokale bensinstasjonen føler jeg en indre glede  ;D
Litt trist at elbiler fortsatt egentlig er dyre, for mange aner virkelig ikke hva de går glipp av. Måtte jeg kjøpt eks bensin/dieseldrevet A6, 5-serie etc. i dag pga endrede behov hadde jeg blitt depressiv :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

stjernen

Jeg fikk bilen 30/9-13. Har ikke hatt noen ladeproblemer på den tiden jeg har hatt den. Jeg har ladet både på jobb og hjemme. Begge deler 230V 16A(13)

Men i går feilet UMC plutselig. Ladet fint på jobb, men da jeg kom hjem fikke jeg charge problem og rødt lys når jeg skulle lade. Prøvde lenge og gikk ut igjen om kvelden, men ikke sjangs.

Så da blir det vel en tur til Tesla i dag. Har heldigvis 24 mil igjen.

Jeg er et bevis på at en kan kjøre rundt problemfritt i mnd, for så plutselig få ladenekt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA