Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladedrit

Startet av frskby, søndag 12. januar 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

Capriso

Sitat fra: eledille på mandag 13. januar 2014, klokken 12:49
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Disse problemene er Tesla økonomisk ansvarlig for. Kabelen er en essensiell del av det produktet vi har kjøpt, og det produktet er bilen. Om bilen (inkludert ladekabel) ikke virker, så skal den fikses for Teslas regning, ellers har du krav på å heve kjøpet. Det vil heldigvis ikke bli aktuelt, siden det finnes tredjepartsutstyr som løser problemene.

Fremgangsmåten er som følger: Send klage. customereu kanelbolle teslamotors prikk com. Ikke per telefon, du vil ha dette skriftlig. Varsle i klagen at på dato slik-og-sånn (en uke eller to frem i tid) kommer du til å anskaffe tredjepartsutstyr hvis ikke problemene er fullstendig løst, og dette kommer du til å kreve at Tesla dekker.

Når datoen opprinner så kjøper du det du føler at du trenger som løser samme oppgave som UMC'en, og du tar selvsagt godt vare på kvitteringene.

Neste steg er å varsle Tesla om at du har gjort som du lovet forrige gang, og nå vil du ha pengene igjen innen dato slik-og-sånn.

Om ikke pengene står på kontoen din da, så klager du til Forbrukerrådet. Denne saken er krystallklar, og til syvende og sist vil Staten trekke pengene direkte fra Teslas konto for deg om de ikke bøyer av, og det koster oss ikke en krone.

Om alle gjorde dette så ville disse problemene vært løst for lengst. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk finner seg i dette tullet.

Og der tar du feil, ikke det at Tesla har ansvar for sitt produkt.
Men det å kjøpe utstyr og så forlange at andre betaler hører ikke hjemme noe sted uten at du har en forliksdom.
Og en slik dom får du ikke med en mail, det er mange mailer og mange timer med advokat hjelp.
Noe av det dummeste man kan gjøre er det du nevner å bare gjøre ting.
Man kontakter først forliksrådet, de kontakter Tesla og ber de ordne opp (dette tar lang tid). Visst man da ikke kommer til enighet skal dere innom en forliksdom som tar enda lengre tid.
Etter at det har blitt en dom av saken kan man forlange at ting skal skje fort.

Men ikke før, det er bare en kjap tlf til forliksrådet og de kommer til å forklare deg at den framgangs måten du beskriver ikke er særlig lur.
Model S. P85, Signal rød.

eledille

#91
Sitat fra: Capriso på mandag 13. januar 2014, klokken 14:38
Og der tar du feil, ikke det at Tesla har ansvar for sitt produkt.
Men det å kjøpe utstyr og så forlange at andre betaler hører ikke hjemme noe sted uten at du har en forliksdom.
Og en slik dom får du ikke med en mail, det er mange mailer og mange timer med advokat hjelp.
Noe av det dummeste man kan gjøre er det du nevner å bare gjøre ting.
Man kontakter først forliksrådet, de kontakter Tesla og ber de ordne opp (dette tar lang tid). Visst man da ikke kommer til enighet skal dere innom en forliksdom som tar enda lengre tid.
Etter at det har blitt en dom av saken kan man forlange at ting skal skje fort.

Men ikke før, det er bare en kjap tlf til forliksrådet og de kommer til å forklare deg at den framgangs måten du beskriver ikke er særlig lur.

Det der er bare tullball fra ende til annen. Man kontakter ikke forliksrådet først, man kontakter Forbrukerrådet, og når det ikke er mulig å få noe fornuft ut av leverandøren så er det anledning til, etter å først ha varslet med en frist, å reparere/skaffe deler fra tredjepart for å løse problemet og så kreve pengene igjen. Det kan ta tid før man får pengene tilbake, riktignok, og det må klages og varsles før man kjøper tredjepartsutstyret slik at de har fått en sjanse til å utbedre selv.

Du trenger heller ikke advokat, myndighetene har satt Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget til å håndtere dette for oss uten kostnad.

Ring forbrukerrådet på telefon 03737 og snakk med dem, så får du se. Det tar ikke lange tiden å få greie på dette. Her er det forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Alle som har trøbbel med dette burde ringe 03737 og få råd.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Capriso

Ai , min feil.Mente forbruksrådet.
Model S. P85, Signal rød.

D.O

#93
Sitat fra: Brede på mandag 13. januar 2014, klokken 14:15
Jeg fyrte av en mail til deler av Teslaorganisasjonen i USA som jeg fant adresser til, bare for å høre om alle ledd er klar over problemet og konsekvensene av å ikke informere kundegruppen sin.

Linket til denne tråden.
USA sliter med å lese vårt forum, de får melding om at de er nektet tilgang. I allefall i følge linker som er lagt ut på teslaforumet på tesla.com
Edit: tesla motors mente jeg...
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Teslanewbie

Sitat fra: D.O på mandag 13. januar 2014, klokken 15:07
Sitat fra: Brede på mandag 13. januar 2014, klokken 14:15
Jeg fyrte av en mail til deler av Teslaorganisasjonen i USA som jeg fant adresser til, bare for å høre om alle ledd er klar over problemet og konsekvensene av å ikke informere kundegruppen sin.

Linket til denne tråden.
USA sliter med å lese vårt forum, de får melding om at de er nektet tilgang. I allefall i følge linker som er lagt ut på teslaforumet på tesla.com


Og tesla.com eksisterer Ikke......
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Brede

Sitat fra: D.O på mandag 13. januar 2014, klokken 15:07
Sitat fra: Brede på mandag 13. januar 2014, klokken 14:15
Jeg fyrte av en mail til deler av Teslaorganisasjonen i USA som jeg fant adresser til, bare for å høre om alle ledd er klar over problemet og konsekvensene av å ikke informere kundegruppen sin.

Linket til denne tråden.
USA sliter med å lese vårt forum, de får melding om at de er nektet tilgang. I allefall i følge linker som er lagt ut på teslaforumet på tesla.com

Dette var jeg ikke klar over, får høre om jeg får noen tilbakemeldinger på det.

Her er et utdrag fra mailen jeg har sendt. Noe er ganske forenklet og satt delvis på spissen, men jeg håper problemet kommer fram.
Ser også at språk og grammatikk forsvant litt i hastverk tidlig på dagen.  :-[

"Since the arrival of the Model S in Norway there has been a steady amount of reported problems conserning charging and trouble with the UMC.
This culminated yesteday with a pretty harsh thread being started on the electric car forum.
Our winter did not really get cold until yesterday, and when it got cold it seems like a lot of norwegian Teslas could not cope with the conditions. I myself had severe problems getting the car started and charging had stopped shortly after being initiated.

The Tesla dealers in Norway seems to have little understanding of the problem and keeps blaming user error or handing out new UMC's which also seems to have the exact same problems.
The challenge Tesla faces regarding the norwegian power grid is also often mentioned, this seems irrelevant as third party providers can supply adapters/cables which produces absolutley no problems. Nissan owners also reports having owned the Leaf for years with no faults, but often have to latch/unlatch the cable several times on the Model S to get charging started. And even when it charges they can never trust it to be completed, even the fear of the dreaded empty 12V battery still plagues us..

Several memebers of the society do not see any other solution than bringing this to the national media in the hope that negative exposure will wake the Tesla organization up.
I hope that this can be avoided if Tesla steps up and addresses the problem and above all keeps the buyers informed about problems and solutions. As of now we all feel left out in the dark with no solution in sight....

I will provide a link to the mentioned thread, unfortunately it is all in norwegian but I hope you will take the time to get some translations done. I've allready seen the thread being linked on other manufacturer specific sites and the "Tesla opposition" seems to love it..

This mail is not written as a personal complaint from me, but as a friendly warning about the problem and a measure to ensure all links of your organization is aware that the Model S as of yet is not a capable winter car here in Norway. This will hopefully be rectified shortly."

Blablabla osv.  ;)

Teslanewbie

Sitat fra: Brede på mandag 13. januar 2014, klokken 15:23
Sitat fra: D.O på mandag 13. januar 2014, klokken 15:07
Sitat fra: Brede på mandag 13. januar 2014, klokken 14:15
Jeg fyrte av en mail til deler av Teslaorganisasjonen i USA som jeg fant adresser til, bare for å høre om alle ledd er klar over problemet og konsekvensene av å ikke informere kundegruppen sin.

Linket til denne tråden.
USA sliter med å lese vårt forum, de får melding om at de er nektet tilgang. I allefall i følge linker som er lagt ut på teslaforumet på tesla.com

Dette var jeg ikke klar over, får høre om jeg får noen tilbakemeldinger på det.

Her er et utdrag fra mailen jeg har sendt. Noe er ganske forenklet og satt delvis på spissen, men jeg håper problemet kommer fram.
Ser også at språk og grammatikk forsvant litt i hastverk tidlig på dagen.  :-[

"Since the arrival of the Model S in Norway there has been a steady amount of reported problems conserning charging and trouble with the UMC.
This culminated yesteday with a pretty harsh thread being started on the electric car forum.
Our winter did not really get cold until yesterday, and when it got cold it seems like a lot of norwegian Teslas could not cope with the conditions. I myself had severe problems getting the car started and charging had stopped shortly after being initiated.

The Tesla dealers in Norway seems to have little understanding of the problem and keeps blaming user error or handing out new UMC's which also seems to have the exact same problems.
The challenge Tesla faces regarding the norwegian power grid is also often mentioned, this seems irrelevant as third party providers can supply adapters/cables which produces absolutley no problems. Nissan owners also reports having owned the Leaf for years with no faults, but often have to latch/unlatch the cable several times on the Model S to get charging started. And even when it charges they can never trust it to be completed, even the fear of the dreaded empty 12V battery still plagues us..

Several memebers of the society do not see any other solution than bringing this to the national media in the hope that negative exposure will wake the Tesla organization up.
I hope that this can be avoided if Tesla steps up and addresses the problem and above all keeps the buyers informed about problems and solutions. As of now we all feel left out in the dark with no solution in sight....

I will provide a link to the mentioned thread, unfortunately it is all in norwegian but I hope you will take the time to get some translations done. I've allready seen the thread being linked on other manufacturer specific sites and the "Tesla opposition" seems to love it..

This mail is not written as a personal complaint from me, but as a friendly warning about the problem and a measure to ensure all links of your organization is aware that the Model S as of yet is not a capable winter car here in Norway. This will hopefully be rectified shortly."

Blablabla osv.  ;)

Hvor postet du denne? Kan du lenke dit?
Var det teslamotorsclub.com eller teslamotors.com ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OW

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 13. januar 2014, klokken 15:39
Hvor postet du denne? Kan du lenke dit?
Var det teslamotorsclub.com eller teslamotors.com ?

Tror det var sånn at han hadde sendt dette på e-post?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Brede

Sendte den på epost ja, til personer jeg har hatt kontakt med før samt noen litt lengre opp i systemet.
Om den blir lest og om den blir hørt spørs vel..

Sjøhyene

Bra jobba Brede!
Perfekt formulert og vinkla imo. Nå blir det spennende å se hvordan de responderer...
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amper

send gjerne en kopi til Tesla Norge også.. de får gjerne bedre forståelse av problemet og fart på tastaturet når US ledelsen våkner opp..  :o ::) ;D
P85D :o)

Brede

Tar gjerne imot adresser til potensielle mottakere i Tesla Norge!

Teslanewbie

Da er den postet på teslamotorsclub.com

Oversettelse av denne tråd kan leses her (dessverre oversettes ladedritt til charging fuck av Google translate)

http://translate.google.com/translate?hl=&sl=no&tl=en&u=http%3A%2F%2Felbilforum.no%2Fforum%2Findex.php%2Ftopic%2C11728.0.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Terhar

Sitat fra: Terhar på søndag 12. januar 2014, klokken 18:45
Kom hjem fra lengre kjøretur for 1 time siden med 60 km igjen, ikke brukt rangemode. 10 kuldegrader.  Satte bilen til lading, har 32A, blått adapter, ikke mulig å få igang lading, charge cabel problem. Prøvde flere ganger, startet opp bilen og kjøre noen cm frem og tilbake uten hell.
Har også Salto 13A ladekabel, satte i denne, ladingen startet umiddelbart.

Tok med UMC inn etter mislykkede forsøk på lading igår ettermiddag.
Prøvde igjen i ettermiddag med "varm" UMC, varm bil/batteri, samme temp ute som igår: ladingen startet på første forsøk.

Tåler ikke Tesla´s UMC -10 grader C?
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Teslanewbie

Er det en modifisert 110 v lader ???
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA