Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Raskere nettleser og mulighet for youtube i model s

Startet av JWinterburn, lørdag 11. januar 2014, klokken 19:46

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: AllanW på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:13
Hvorfor var det ingen som spurte Elon om dette???
Med en så stor skjerm og Internett tilgang , så vil vel folk kunne se på YouTube og lese nettaviser osv osv.
Håper det kommer en oppdatert og kjapp nettleser i nærmeste framtid

Det er annonsert at det kommer, men ikke når (ikke video pga. sikkerhet.) Han ville nok ikke vært mer spesifikk på det enn sist han svarte på samme spm. Tyskland.

Duzzy

Sitat fra: petersv på torsdag 06. februar 2014, klokken 15:56
Sitat fra: AllanW på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:13
Hvorfor var det ingen som spurte Elon om dette???
Med en så stor skjerm og Internett tilgang , så vil vel folk kunne se på YouTube og lese nettaviser osv osv.
Håper det kommer en oppdatert og kjapp nettleser i nærmeste framtid

Det er annonsert at det kommer, men ikke når (ikke video pga. sikkerhet.) Han ville nok ikke vært mer spesifikk på det enn sist han svarte på samme spm. Tyskland.
Jeg er ganske sikker på at jeg så på youtube i en amerikansk demobil en gang jeg var på Alnabru. Men det var ingen lyd. Husker jeg feil? Ble dette fjernet på EU versjon...
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

pberg

Det er jo sikkerhetsmessig suspekt å sitte og lese nettaviser eller se på youtube mens du kjører bilen. Det er jo ikke uten grunn at biler med TV i dashen må stå stille for at den skal virke.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Trustno1

Sitat fra: pberg på fredag 07. februar 2014, klokken 08:22
Det er jo sikkerhetsmessig suspekt å sitte og lese nettaviser eller se på youtube mens du kjører bilen. Det er jo ikke uten grunn at biler med TV i dashen må stå stille for at den skal virke.

Er i prinsippet enig, men syntes at dette bør være helt opp til sjåfføren.

Det er lite bilen kan gjøre for å hindre deg å sitte å se på youtube, chatte på facebook og spille ett spill på iPad'n du har montert i ett stativ.

Det bør være den som sitter bak rattet sitt ansvar å være oppmerksom, ikke bilens.

Teslanewbie

#34
Jeg savner fotoboks varsling slik som alle Leaf har... Håper det kommer en App til dette ellers må jeg ha med meg separate GPS (tomtom) til dette.... Eller fotoboks App på mobilen....

Jeg savner og iPhone eller iPad "mirroring" .. Hadde vært greit med at halve skjermen på bilen kunde hatt mirror av iOS via AirPlay ...slik som på Apple tv
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SK901

Sitat fra: Trustno1 på fredag 07. februar 2014, klokken 10:53
Sitat fra: pberg på fredag 07. februar 2014, klokken 08:22
Det er jo sikkerhetsmessig suspekt å sitte og lese nettaviser eller se på youtube mens du kjører bilen. Det er jo ikke uten grunn at biler med TV i dashen må stå stille for at den skal virke.

Er i prinsippet enig, men syntes at dette bør være helt opp til sjåfføren.

Det er lite bilen kan gjøre for å hindre deg å sitte å se på youtube, chatte på facebook og spille ett spill på iPad'n du har montert i ett stativ.

Det bør være den som sitter bak rattet sitt ansvar å være oppmerksom, ikke bilens.

Jeg er egentlig enig med deg, men på en annen side må vi ikke glemme at det finnes mye rart som skjer på veiene. Hjelper ikke at du og jeg klarer å bruke sunn fornuft, når andre med bilister ikke gjør det samme.

pberg

Jeg kan ikke helt se at bilprodusentene kan ha noe positivt igjen av å legge tilrette for trafikkfarlig oppførsel i bilene.

Tenk deg overskriften: "Teslaeier pløyde inn i barnehagebarn på tur fordi han var opptatt med å se på fossilbiler i brann på YouTube"

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Trustno1

Sitat fra: pberg på fredag 07. februar 2014, klokken 11:39
Jeg kan ikke helt se at bilprodusentene kan ha noe positivt igjen av å legge tilrette for trafikkfarlig oppførsel i bilene.

Tenk deg overskriften: "Teslaeier pløyde inn i barnehagebarn på tur fordi han var opptatt med å se på fossilbiler i brann på YouTube"

Skjønner hva du mener, og jeg forsvarer på ingen måte uforsvarlig kjøring.

Men dette kan like gjerne skje dersom man bruker en mobiltelefon og ser video på denne. Og når alt kommer til alt, så vil jeg påstå at det er trafikkmessig værre å se en video på en håndholdt enhet, enn på en fastmontert skjerm i dashen.

Skal man faktisk lage en sikkerhetsløsning som er verdt noe, så må det være noe som tracker øyet og varsler dersom man har blikket på noe annet enn veien i en viss tid. En idè er da også å integrere denne løsningen til å ta høyde for fart, føre og plassering.

Cato76

Må jo være genialt om man har mulighet til å streame film fra netflix eller tilsvarende når man lader. Kan jo hende at man må stå tilkoblet i et par timer...

Men kun når bilen står i ro  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Trustno1

Sitat fra: Cato76 på fredag 07. februar 2014, klokken 12:42
Må jo være genialt om man har mulighet til å streame film fra netflix eller tilsvarende når man lader. Kan jo hende at man må stå tilkoblet i et par timer...

Men kun når bilen står i ro  8)

Jepp, helt enig :)

Så dersom de må lage en sperre av sikkerhetsmessige krav, så håper jeg i det minste at den kan kobles ut dersom man er stillestående.

pberg

SitatMen dette kan like gjerne skje dersom man bruker en mobiltelefon og ser video på denne. Og når alt kommer til alt, så vil jeg påstå at det er trafikkmessig værre å se en video på en håndholdt enhet, enn på en fastmontert skjerm i dashen.

Men da har ikke bilfabrikken gjort dette tilgjengelig for deg "by default". Da er det du selv som har tatt et aktivt valg om å gjøre dette. Samme kan en si om mobilholdere som jo er noe som ikke følger med biler vanligvis. Ser at BMW f.eks. har en aktiv mobilholder, men da blir jo mobilen integrert i bilens infosystem, og du kan ikke bruke alle funksjonene. Den er også plassert godt utenfor synsområdet nede i amlene/midtkonsollen.

Er det noen biler som har mobilholder i synsfeltet til sjåføren som standard?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

P85_Norway

Sitat fra: Cato76 på fredag 07. februar 2014, klokken 12:42
Må jo være genialt om man har mulighet til å streame film fra netflix eller tilsvarende når man lader. Kan jo hende at man må stå tilkoblet i et par timer...

Men kun når bilen står i ro  8)
Ser ikke noe problem å se film for det om bilen er i bevegelse, fint for den som sitter på.
Hadde dette i min forrige bil:
Tesla M3 Performance

JWinterburn

Noen spm har hørt ryker om det er gjort noe med dette i v6.0?
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Mhal

Forstår att det kan vere greit for pasasjer å sjå på film, men sjøl er eg veldig glad for att han som kommer imot ikkje har anledning til å sjå på film.

ELTesla

Økt datatrafikk er vel en av hovedårsakene til at YouTube ikke er tilgjengelig vil jeg tro.
De kan jo evt løse dette med å gjøre tube tilgjengelig med WiFi.

En videospiller som kan spille av filer fra USB hadde også vært bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA