Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er model S blitt for gammel og trengs å byttes ut?

Startet av Softblue, fredag 05. mai 2017, klokken 17:48

« forrige - neste »

Skjøteledning

Når det gjelder skjermen på Model S så har aldri den vært treg på min fra nov.-15. Alt av knappefunksjoner fungerer som det skal uten forsinkelse. Det at nettleser er ubrukelig har ikke noe med selve skjermen å gjøre. Har bare gjort en reset av skjerm i løpet av 54.000 km.
Kan ikke si meg annet en fornøyd med min brukeropplevelse.

GOS

Sitat fra: Øyvind.h link=topic=33404.msg573935#msg573935 date=1494005792
Tipper de kommer med en ny versjon rundt 2019.
/quote]
2018 tror og håper jeg....med hengerfeste....så da blir det gjerne ny S istedenfor Model 3 / e-quattro.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Øyvind.h

Sitat fra: JorgenM på fredag 05. mai 2017, klokken 22:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. mai 2017, klokken 19:36
Det komiske/triste (alt ettersom) er at hverken Mercedes eller BMW leverer noe som er i nærheten. De bygger fortsatt biler rundt en gammeldags drivlinje.
De gjør det på tysk vis; skikkelig. Ikke noe halv-ferdig produkt på markedet :)
Husk at markedet for elbiler foreløpig er som en dråpe i havet. Selv i 2020 vil markedet være lite.

Mulig det. Men nå har jeg kjørt hel-elektrisk familiebil med fossil fleksibilitet i snart 4 år, med ladenettverk som dekker store deler av Europa. Hvor lang tid skal det ta for konkurrentene? Tesla selger snart 100k av Model S/X på årsbasis, så et marked virker det å være. Jeg tror ikke dette er et nullsum-marked.

Tysk vis så langt har vært ingen ting i det hele tatt i dette segmentet.
Men jeg tror og håper BMW vil ha Model S konkurrent klar i 2020.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 06. mai 2017, klokken 01:07
17" skjermen (MCU) er enda samme gamle Tegra 2 hw som i 2012. Det lille speedometer displayet fikk en oppgradering til høyere oppløsning mot slutten av 2014.


Tegra 3, rettere sagt?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#19
Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. mai 2017, klokken 15:31
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 06. mai 2017, klokken 01:07
17" skjermen (MCU) er enda samme gamle Tegra 2 hw som i 2012. Det lille speedometer displayet fikk en oppgradering til høyere oppløsning mot slutten av 2014.


Tegra 3, rettere sagt?

Ja Tegra 3 er riktig skrev feil i farta :) Skulle vært minst X1 eller bedre idag. Tegra 3 er ganske utdatert, ble lansert i 2011 for å konkurre på mobiltelefoner/tablet og ble brukt på de i 2012-2013.
Hw der er ca like kraftig som en kjip 600kr tablet på Elkjøp idag.

Så vil tippe Tesla vil fornye det snart på model s og x rundt når model 3 blir lansert.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

lunitiks

Enig, noe annet ville vært helt baklengs. M3 får 100 % sikkert kjappere grafikkhjerne(r).

Merker meg for øvrig at MCU'en ikke har fått noen ny revisjon i delekatalogen på laaaaang tid. Noe er i emning
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

madsskon

Hvertfall deilig at de byttet grillen i 2016 fra noe som ser veldig gubbete ut til mer sportslig!
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA