Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av Lille Lance, fredag 10. januar 2014, klokken 13:27

« forrige - neste »

Orbit

... eller på grunn av at dette er pålagt av den nye parkeringsforskriften fra 1/7 i år. Da må i praksis alle slike parkeringsplasser ha lading på 6% av plassene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

_OE_

Storsenteret Sandvika 1.uetg 3 schuko kontakter den nye delen bare så det er sagt.... Men de er selvfølgelig stort sett opptatt

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Joltus

Sitat fra: hansob på søndag 14. januar 2018, klokken 00:50
Sitat fra: Myrvang på søndag 14. januar 2018, klokken 00:27
Så lenge Olav Thon lever får man aldri gratis strøm til en elbil. Han hater elbiler og er like gjærrig som Onkel Skrue...

Ser ut som han har endret mening....   
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/01/Olav-Thon-skal-gjoere-det-lettere-for-landets-elbileiere

Kan tjene gode penger på dette gamlingen! Alt han tar i tjener han peng på!

_OE_

Sitat fra: Joar Øverland på søndag 14. januar 2018, klokken 09:38
Sitat fra: hansob på søndag 14. januar 2018, klokken 00:50
Sitat fra: Myrvang på søndag 14. januar 2018, klokken 00:27
Så lenge Olav Thon lever får man aldri gratis strøm til en elbil. Han hater elbiler og er like gjærrig som Onkel Skrue...

Ser ut som han har endret mening....   
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/01/Olav-Thon-skal-gjoere-det-lettere-for-landets-elbileiere

Kan tjene gode penger på dette gamlingen! Alt han tar i tjener han peng på!
Fremtiden ser lysere ut for oss som har biler med små batterier... Ettersom elbiler blir mere mainstream... Må vi nok belage oss å betale for lading når vi handler ja

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


m0nkey

Hva skjer med avtalen som OTG allerede har med Fortum? Vil disse ladepunktene nå driftes av GK eller må vi forvente fortsatt kronisk ødelagte ladepunkt på f.eks Storo og Strømmen?
KIA Soul EV Classic (2015)

pudderjagar

Dei fleste punkta som er der i dag er vel vanleg stikkontakt. GK kjem med 22kw type2 kontakter.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sjossang

Sitat fra: svisj på onsdag 10. januar 2018, klokken 22:53
Jeg var en tur på Nordby-senteret i dag. Da la jeg merke til at Vattenfall har satt opp fem ladestolper, hver med to type 2-kontakter - altså 10 uttak til sammen. Effekten på disse er 11 kW. Dette må være perfekt for Tesla og Zoe.

Noen som har fått disse til å fungere? Prøvde forrige mandag, og da fikk jeg ikke ladet bilen. Fikk bare kontakt med stolpen via appen, ikke via ladekortet til Vattenfall, men lyset gikk fra grønt til oransje, uten at noe mer skjedde. Prøvde å ringe Vattenfall, men de har bare telefontid innenfor normal kontortid :(
Y LR hvit/hvit

johher

Sitat fra: sjossang på mandag 29. januar 2018, klokken 18:53
Sitat fra: svisj på onsdag 10. januar 2018, klokken 22:53
Jeg var en tur på Nordby-senteret i dag. Da la jeg merke til at Vattenfall har satt opp fem ladestolper, hver med to type 2-kontakter - altså 10 uttak til sammen. Effekten på disse er 11 kW. Dette må være perfekt for Tesla og Zoe.

Noen som har fått disse til å fungere? Prøvde forrige mandag, og da fikk jeg ikke ladet bilen. Fikk bare kontakt med stolpen via appen, ikke via ladekortet til Vattenfall, men lyset gikk fra grønt til oransje, uten at noe mer skjedde. Prøvde å ringe Vattenfall, men de har bare telefontid innenfor normal kontortid :(

Fungerte i dag... aldri ladet her før, eller andre steder heller.
1. Satt i kabelen i bil og ladestasjon.
2. Lasta ned incharge appen på iphone.
3. Registrerte mastercard på appen incharge, og epost adresse.
4. Søkte frem stasjonen på kartet i appen, sjekk at nummeret på ladestasjonen er den samme
5. Klikket "start charging" og ladingen startet.
6. Shopping
7. Gikk inn på appen igjen, og valgte stop charging
8. Kostnad ble oppsummert, samt mail sendt med informasjon og kostnader

Resultat 53 min (9.3 SEK)

Kjører BMW i3
Tesla M3 AWD LR
- ordered 29.8.2020
- estimated delivery 6.10.2020 Drammen
BMW i3 94ah 2018 (sold)
Volvo V40 D2 2014 (sold)

GreenEyez

Jeg har aldri fått noen av laderne til å fungere via appen. En gang mente kundebehandleren hos InCharge at kredittkortet mitt måtte være sperret for bruk i utlandet.

I etterkant skaffet jeg meg ladebrikke fra InCharge. Denne fungerte raskt og utmerket. På en av stolpene i midten.

Idag prøvde jeg på de to stolpene helt til venstre. Det grønne lyset blinket ikke engang da jeg tok frem brikka. Prøvde appen på en av de to også. Ingen reaksjon, kun gult lys.

Prøvde da brikka på en av stolpene i midten. Jeg var der sent på kvelden, så heldigvis var de fleste ledige. Den fungerte med en gang.

Kundebehandleren sa at de er klar over at det er noe galt med stolpene og at de følger med på de. Men de bør da gjøre noe med det også.

Så stolpene i midten er de man skal sikte seg på 


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

pudderjagar

Eg har hatt litt problem med dei stolpene. Rekkefølgen på start og tilkobbling var løysinga. Gjorde motsatt av da som stod på stolpen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

svisj

Jeg har fått det til hver gang jeg har prøvd. Bruker appen.
Kobler først ladekabelen i bilen (en trilling), finner ladestolpen i appen, velger at lading skal starte, og kobler ladekabelen i laderen når den har begynt å blinke.

Et godt tips er å skrive inn nummeret til den aktuelle ladestolpen i appen. Det er mye raskere enn å måte lete seg frem i kartet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA