Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Nordby senteret (Svinesund)

Startet av Lille Lance, fredag 10. januar 2014, klokken 13:27

« forrige - neste »

ganton

Så man trenger ikke i tillegg et ladekort slik det står på Vattenfall sin side ?

"För att kunna snabbladda behövs ett laddkort som läggs mot laddstationens kortläsare. Du kan även betala med appen Ladda elbilen. Ladda ner den via AppStore eller Google Play. Med appen hittar du enkelt Vattenfalls laddstationer. Du kan även se om en laddare är ledig eller upptagen."
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ganton

Vel...
Vattenfall-appen kan ikke lastes ned i Norge.
Kortet kan heller ikke bestilles, bestillingsskjema passer bare for de med svensk personnummer og addresse. :-/

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

tutti

Sitat fra: ganton på onsdag 22. juni 2016, klokken 14:47
Vel...
Vattenfall-appen kan ikke lastes ned i Norge.
Kortet kan heller ikke bestilles, bestillingsskjema passer bare for de med svensk personnummer og addresse. :-/
appen kan lastes ned på android hvis du gjør dette via pc.

hansob

Jeg registrerte meg her og fikk tilsendt ladekort:
https://www.vattenfall.se/kora-pa-el/laddkort/#formular

Det er noen måneder siden nå, men det fungerte med norsk personnummer da  :)
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

danielfiko

Var helt uproblematisk for meg å laste ned appen, søkte den bare opp i Play store.
Her er et bilde av infoen som er klistra på ladestasjonen.

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ileirtro

Jeg tror ikke appen fungerer på nyeste versjon av android, vi lasta ned på en ny og en gammel telefon i våres.
Da krasjet appen på den nye telefonen etter at kortet var registrert og den skulle søke opp ladestasjoner.
Siden har ikke appen ville starte på den telefonen. På den gamle telefonen fikk vi registrert kort og søkt opp ladestasjonene, men vi fikk ikke prøvd å lade med den siden ladestasjonen var åpen/gratis.
N̶i̶s̶s̶a̶n̶ L̶e̶a̶f̶ N̶o̶r̶d̶i̶c̶ 2̶0
Škoda Enyaq iV 80 Sportline

danielfiko

Sitat fra: ganton på torsdag 23. juni 2016, klokken 08:05
Var du i Sverige når du lastet den ned ?

Nei, i Norge. Jeg har nyeste versjon av Android forøvrig.

Eaglemann

Jeg lastet ned appen til iPhone da jeg var i Sverige.
Startet landinga fra app, men måtte ringe kundeservice for og avslutte, fikk ikke gjort det fra app, det var en feil. (29.mai)
Den er forresten oppgitt som gratis i app, har ikke blitt belastet
BMW i3 fra 28.10 2015
BMW i3 2019
BMW iX1 09.06.2023

ganton

Prøvde å installere Android app både via VPN tunnell til Sverige og da jeg var i Sverige, uten hell. Android 6.0.1

Har sendt mail til Vattenfall, får høre hva de sier...
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

elbil-1

Lastet ned appen på iphone i norge nå.

Ingen problemer det...

ganton

Fikk mail-respons fra Vattenfall , sendte de personopplysninger, får ladekort i posten.

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

m0nkey

I går fikk jeg en e-post fra fortum som bla. lister opp nye ladestasjoner dette året.
Et av punktene på listen er:
McDonalds Nordby, Sverige (kommer sommeren 2016)

Forhåpentligvis blir det minst 3 DC ladere her.
KIA Soul EV Classic (2015)

AmocoCadiz

Sitat fra: m0nkey på fredag 01. juli 2016, klokken 12:39
I går fikk jeg en e-post fra fortum som bla. lister opp nye ladestasjoner dette året.
Et av punktene på listen er:
McDonalds Nordby, Sverige (kommer sommeren 2016)

Forhåpentligvis blir det minst 3 DC ladere her.
For å konkurere med Tanum Shoppingsenter kan disse nye laderne på Nordby fra Fortum gjerne være gratis! ( er de åpne laderne på Tanum shoppingsenter sponset av sentret?)

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 01. juli 2016, klokken 16:25
Sitat fra: m0nkey på fredag 01. juli 2016, klokken 12:39
I går fikk jeg en e-post fra fortum som bla. lister opp nye ladestasjoner dette året.
Et av punktene på listen er:
McDonalds Nordby, Sverige (kommer sommeren 2016)

Forhåpentligvis blir det minst 3 DC ladere her.
For å konkurere med Tanum Shoppingsenter kan disse nye laderne på Nordby fra Fortum gjerne være gratis! ( er de åpne laderne på Tanum shoppingsenter sponset av sentret?)

Gratis? Det håper jeg virkelig ikke. Da kommer de alltid til å være opptatt, slik at jeg ikke kan forvente å få brukt de om jeg har behov for å kjøre Leafen dit istedenfor Teslaen.

Ser for meg å ankomme hurtigladerne for så å finne 3 Teslaer som akkurat har startet CHAdeMO-lading og som planlegger å bli stående en time eller to...

Nei, std. pris på 2,50 pr. minutt er passe. Så kan de heller sette opp noen litt flere og litt kraftigere sakteladere som er gratis (1x32A og/eller 3x16A Type 2).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA