Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

UMC, tyveri eller avbrutt lading

Startet av christian1986, torsdag 09. januar 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

christian1986

Flere enn meg som reagerer på hvordan UMCen fungerer?

Du parkerer bilen i et parkeringsanlegg. Selvfølgelig står du i nærheten av der andre elbiler parkerer. Hva skjer så? En annen tesla kommer. Han plugger ladekabelen i støpsletet, trykker så for at luken skal åpne seg, og vips så slutter din bil å lade...

Videre koster en slik kabel 5k. Har lenge trøstet meg med at den i alle fall er låst fast til bilen. Spørsmålet er hva tyver egentlig trenger? Jo, har de en kabel er det bare å gå å plukke!!

Jeg ønsker meg muligheten til å sperre for funksjonen med automatisk åpning/avslutting av lading når noen trykker.....

jkirkebo

Sitat fra: christian1986 på torsdag 09. januar 2014, klokken 22:49
Flere enn meg som reagerer på hvordan UMCen fungerer?

Du parkerer bilen i et parkeringsanlegg. Selvfølgelig står du i nærheten av der andre elbiler parkerer. Hva skjer så? En annen tesla kommer. Han plugger ladekabelen i støpsletet, trykker så for at luken skal åpne seg, og vips så slutter din bil å lade...

Nei, det skal ikke skje. Nøkkelen må være innenfor range for at knappen på UMC skal ha noen funksjon. Evt. må bilen være ulåst.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

christian1986

Jeg har flere ganger måtte gå 15 min tilbake til bilen bare for å oppdage at en annen tesla var satt på lading.

Bare meg som har erfart det?

D.O

Trykker du stopper bilen å lade, men løser ikke ut kabel så fremt bilen er låst og nøkkel ikke tilstede. Starter å lade igjen av seg selv etter noen sekunder. Ingen problem.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

Synd ikke UMC kan paires til bilen tilsvarende trykksensorene.

Det ville jo være en smal sak om signalet UMC-knappen sender hadde en unik ID og at man fra menyen pairer denne til bilen. Slik kunne man unngå at UMCer med andre IDer påvirket bilen din på noen verdens måte.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA