Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det Bodøfolk her?

Startet av Elisabeth, torsdag 09. januar 2014, klokken 21:24

« forrige - neste »

Elisabeth

Her i Bodø er det kun en hurtigladestasjon og den er på Imaas bil. Er det noen som vet hvordan og om man betaler for hurtiglading der?

Ser at Statoil også satser på hurtigladestasjoner, får håpe at de tenker på oss her nord også da. Her er det nemlig ganske så langt mellom hurtigladestasjonene, mye lenger enn rekkevidden på Leafen, faktisk!
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

Bodø_EL

Hei :)
Jeg er fra Bodø og bruker hurtigladestasjonen på Imaas en gang i blandt.
Du får kjøpt et eget ladekort inne på Imaas.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Leon

#2
Imaas Bil Hurtigladestasjon, Bodø
Jordbruksveien 44, 8041 Bodø
Ant ladepunkt: 1
Fordeling:
1 CHAdeMO (Hurtig DC).
Makstid:   Nei   Sted:   Gateplan
Åpen24t:   Ja   Tilgang:   Betaling
Tilgjengelighet:   Offentlig       
Ladekort til salgs i butikken, koster kr 1.000 for 1.000 kWt. Om endringer - gi beskjed til post@nobil.no.
Også et 16A ladeuttak med Type 1 ved siden av hurtigladeren.

Referanse: http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Har ikke prøvd, siden jeg bor 1200 km lenger sør...  :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

nico

Sendte en melding til Salten Kraftsamband her om dagen. Og her er svaret:

Hei Kent,

takk for din henvendelse! Det er liten tvil om at elbil-markedet vokser og blir større dag for dag. Det igjen betyr at behovet for lademulighter øker.

SKS vurderer fortløpende hvordan vi kan være med å legge til rette for brukere av el.bil, både med tanke på egne ansatte men også for øvrige el.trafikanter.

Vi tar gjerne i mot gode tips fra elbilforeningen på hvilke løsninger som finnes.

Du/dere er velkommen til å ta kontakt direkte med konsernrådgiver Andreas Opheim





Sendte dette videre til elbilforeningen, og de skulle ta det videre. Håper på noe mer infrastruktur i Bodø / Salten...


Viktig at alle er gode ambassadører. Man kan ikke vente på at andre skal fikse for deg..
Nissan Leaf Tekna - Levert 04.12.2013 fra Imaas Bil i Bodø

Elisabeth

Så bra, nico!! I det daglige trenger jeg ikke hurtiglade da jeg stort sett bare kjører 4 - 6 mil pr dag, men hvis man skulle ønske å kjøre litt lenger en dag er det jo greit om det finnes flere hurtigladestasjoner rundtomkring i fylket. Av det der hurtigladekartet ser jeg jo at nærmeste hurtigladestasjon på tur nordover f.eks er på Sortland...Og dit er det jo ca 25 mil eller noe sånt! Og på tur sørover er det ikke hurtigladestasjoner før i Trondheim! Man kommer seg dermed ikke så veldig langt her nord. Elbilen blir da en ren bybil. Min Leaf er den eneste bilen i husholdningen så jeg har avtalt med kjenninger at jeg kan bytte bil med dem når det er behov for lengre turer :-)
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA