Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Takstativ til Model S uten panoramatak.

Startet av buylove, onsdag 08. januar 2014, klokken 00:10

« forrige - neste »

Tønsberg

Sitat fra: hma på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:23
Ser ikke noen problemer med å montere Whispbar festepunkter på taket til Model S.
Festepunktene er små, godt integrert, lite synlig og det blir tett.

Jeg kommer trolig til å montere dette på min bil til høsten.

Gammel sak, men jeg prøver meg.
@hma monterte du noen gang dette takstativet? Jeg er igang med å gjøre dette selv og ønsker å høre fra noen som har erfaring med Whispbar på Tesla S uten Pano.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

MichaelG

Hei legg gjerne ut erfaringer etter du har fått montert takstativ. Kommer selv meget trolig å gjøre det. En annen stor fordel ved å droppe glasstak er at det blir mye mer stille og således komfertabelt i kupeen. Eneste ulempen er at det blir noe lavt for de på 180. De får hode i taket.

kamuflars86

Fikk tilbud om montering fra Tesla om å retrofitte takstativ til min 2018 Model S med glasstak : Har fått pris på ombygging til glasstak med takstativ. Men vet ikke når vi får deler.

Pris inlkudert arbeid og MVA: 8105,-NOK.


Syntes dette var litt dyrt eneste  ::)

Eimbått

Jeg har en model s 2019. Peodusert etter 11 februar. Det er panoramatak? Ihvertfall er taket et stykke glasstak.
Det står man kan kjøpe takstativ av tesla på deres side. Noen som har gjort dette? Hvordan er det?

1000kwh

Sitat fra: Eimbått på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:01
Jeg har en model s 2019. Peodusert etter 11 februar. Det er panoramatak? Ihvertfall er taket et stykke glasstak.
Det står man kan kjøpe takstativ av tesla på deres side. Noen som har gjort dette? Hvordan er det?
Du har ikke panoramatak hvis det ikke kan åpnes.

Eimbått

Aå da har man gladstak, fortsatt greit å bruke takstativet som tesla skriver om? Noen som har forsøkt?:)

Tønsberg

Sitat fra: MichaelG på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:39
Hei legg gjerne ut erfaringer etter du har fått montert takstativ. Kommer selv meget trolig å gjøre det. En annen stor fordel ved å droppe glasstak er at det blir mye mer stille og således komfertabelt i kupeen. Eneste ulempen er at det blir noe lavt for de på 180. De får hode i taket.
Jeg har montert takstativet på en Tesla S 2014 uten Pano. Borret hull i taket på bilen og poppet på brakkett. Gikk veldig greit, men jeg kontollmålte sikkert 100 ganger før jeg borret. Pass på at du har kraftig verktøy til popnaglene. De som fulgte med var tykke og kraftige og jeg måtte bruke stor kraft for å få festet dem.
Det jeg var mest usikker på var plasseringen av takstativet og avstanden i mellom. Ut fra bilder av S'er med takstativ statte jeg opp bakre stativ og tok 85 cm senter-senter mellom stativene. Dette er litt kortere avstand en S med Pano som jeg tror er ca 93 sm-
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA