Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i parkeringshus...

Startet av Sveinung1954, tirsdag 07. januar 2014, klokken 14:42

« forrige - neste »

Sveinung1954

Jeg bestilte min Tesla i desember, etter nærmest tilfeldig å ha prøvekjørt den en uke tidligere. Makan til bilopplevelse!

I perioden etterpå er det ett forhold som har bekymret meg en smule; bilens størrelse. Har tidligere bare kjørt 'småbiler'. Kjører idag en Volvo C30, som vel er ca 70 cm kortere og 20 cm smalere en Teslaen. Etter å ha kjørt litt i parkeringshus i Bergen (City Park, Bygarasjen) den siste tiden har tanken slått meg: går det i det hele tatt an å manøvrere 'Tesla-Flaket' her inne?

Noen som har noen opplevelser/tanker knyttet til størrelsen på denne bilen?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Lille Lance

Har lang erfaring med å kjøre Chrysler Grand Voyager. Den er like stor som TMS. Har aldri hatt trøbbel med å manøvrere i p-hus.
Nå har ikke jeg vært så redd for riper og bulker på Chrysler'n, men når TMS kommer vil jeg kanskje styre unna p-hus hvis det går an.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

frskby

Har aldri tenkt på dette som et problem, men nå med Tesla i hendene en måneds tid styrer jeg unna de plassene der jeg vet det er trangt. Bilen er veldig bred...
Går heller 5 min og parkerer et annet sted enn å ta sjanser.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

OleT

Jeg har kjørt "Flaket" i to måneder nå, og parkerer i P-hus minst en gang for dagen. Jeg har vært i City-Park, i Klostergarasjen, og Bygarasjen - og til og med parkeringskjelleren under Arken (Åsane senter). TMS er enkel å parkere, i alle fall med parksensorer og ryggekamera.

Jeg fikk knust et speil på Åsane Senter, men det var utendørs. Nå kjører jeg alltid ned.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Jimpec

Relativt greit å håndtere bilen i alle slags P-hus og ellers. Nå er jeg av den sorten som er over snittet engstelig for dørbulker og slikt så derfor opplever jeg at det er litt mer tricky å finne "gode plasser" nå enn før ettersom bilen er relativt bred.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cowboystrekk

Parkeringshus er kjipe, utkjøringa på Værnes førte til at hjulet måtte opp på kanten for min samboer, heldigvis berga felgen uskadd gjennom det. Utkjøringer som svinger skulle vært forbudt, det kan da ikke være så vanskelig å få de til å gå rett fram!?!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cato76

Det er nok noen parkeringshus som jeg ikke tar sjangsen på å kjøre inn i. Blandt annet Edderkoppen hotel i Oslo kan man glemme.. Var også trangt å komme seg inn i kjelleren hos Comfort Hotel Square i Stavanger (Løkkeveien)!

Idiotisk plassering på bommene ved parkeringshusene - smalt og svingete  >:(
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

erot

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 07. januar 2014, klokken 14:46
Nå har ikke jeg vært så redd for riper og bulker på Chrysler'n

Nemlig. Når du må legge inn 10-15 cm nevrosemargin for svindyre felger blir den plutselig veldig stor.

satheesh.net

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 15:28
Det er nok noen parkeringshus som jeg ikke tar sjangsen på å kjøre inn i. Blandt annet Edderkoppen hotel i Oslo kan man glemme.. Var også trangt å komme seg inn i kjelleren hos Comfort Hotel Square i Stavanger (Løkkeveien)!

Idiotisk plassering på bommene ved parkeringshusene - smalt og svingete  >:(

Noen plasser er det seriøst trangt! Radisson Plaza (Oslo) er et annet eksempel. Anbefaler å ta inn speilene først. ;)

AttackOfTheMac

Jeg gikk fra en Golf til Model S.

Mye lettere å parkere enn jeg hadde trodd. Sensorer og kamera gjør det egentlig ganske enkelt.
Steder jeg aldri trodde jeg skulle få plass før jeg fikk bilen går overraskende bra.

Henning76

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 07. januar 2014, klokken 15:28
Det er nok noen parkeringshus som jeg ikke tar sjangsen på å kjøre inn i. Blandt annet Edderkoppen hotel i Oslo kan man glemme.. Var også trangt å komme seg inn i kjelleren hos Comfort Hotel Square i Stavanger (Løkkeveien)!

Idiotisk plassering på bommene ved parkeringshusene - smalt og svingete  >:(

Edderkoppen er forferdelig. Jeg har kjørt der med en Leaf, og synes det var trangt selv da (de har ladeplasser for elbil - HELT i bunn). Når jeg kom ned, sto det en Model S der, utrolig nok. Han hadde dog tatt beslag på begge elbilplassene fordi det var klin umulig å manøvrere bilen slik at han bare opptok én.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Oreo

Svingradiusen er meget bra, lengden kan du ikke gjøre noe med.
Som sagt hjelper parksensorene fremme og bak, i tillegg til kamera. Du MÅ ha tech-pakken for å få sensorene vel og merke.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

kristin1

Vi prøvde oss for litt siden i kjelleren på Rica Victoria i Oslo fordi det var så fantastisk sentralt.  Aldri, aldri,  ALDRI mer!   

jkirkebo

Sitat fra: kristin1 på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:18
Vi prøvde oss for litt siden i kjelleren på Rica Victoria i Oslo fordi det var så fantastisk sentralt.  Aldri, aldri,  ALDRI mer!

Jeg parkerer ofte i kjelleren på Oslo City, det er også veldig sentralt. Har ingen problemer der, så lenge jeg kan bruke innerste bom ved inn/utpassering. Det er 6 ladeplasser på U5, og relativt god plass i bredden de fleste steder. Dessuten er det en masse andre stikkontakter spredt rundt på de forskjellige planene, ser stadig elbiler som lader på disse også (10A ladestrøm er nok en fordel på disse).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

En kollega fikk skrapt opp sin Model S i parkeringskjelleren på jobb. Trange plasser, bred bil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA