Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange Tesla Model S førstegangsregistrert i Norge i løpet av 2014?

Startet av Espen Hugaas Andersen, tirsdag 07. januar 2014, klokken 08:31

« forrige - neste »

stor66

Kliner til med 6200.
Salg i 12 mnd. + reklameverdien av de bilene som triller rundt på veiene allerede - ferskbilhyp'en - fossilpropaganda - FUD
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Amoss

Kan bli spennende å se hva folket får ut av disse tallene....

http://www.taipeitimes.com/News/biz/archives/2014/01/11/2003581012

SitatMeanwhile, Hota Industrial Manufacturing Co (和大工業), which makes gears and shafts for automobiles, motorcycles and agricultural tractors, on Wednesday said revenue hit NT$363.25 million last month.

Last month's figure grew 14.96 percent last month from November last year and 24.91 percent higher year-on-year, according to its filing. Orders from Tesla rose to 3,200 units of gears a month last month from 2,400 units a month before December last year, Tesla president Charles Chen (陳俊智) said by telephone.

Chen said sales to Tesla will increase to 4,000 units a month starting in March, making sales to the company account for 6.6 percent of Hota's total revenue this year, up from 4.6 percent last year.

(Mine uthevninger)
Model S 85D

Amoss

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 29. januar 2014, klokken 20:51
Han kunne også fortelle at det skulle leveres ca. 2500 Model S i første kvartal. Fortsetter pågangen med bestilinger kommer vi kanskje opp mot 10 000 biler i 2014.

Dersom dette stemmer bør kanskje flere her revurdere sine tidligere gjettinger? :p
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

I hvert fall de 9 som har stemt 0-2499. :)

Jeg vil tro salgstakten vil synke utover i året, om ikke prisen justeres ned noe eller det kommer AWD e.l, men om de leverer 2500 biler i første kvartal ville det være utrolig om de havnet under 5000 over året.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sn0le

Mange av de 2500 bilene i første kvartal er vel bestilt før prisoppgangen i November.
Spørs hvor mye salg det har vært etter prisoppgangen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sigurdi

4342 S
Horten
Model X90D (18.03.17)

Amoss

Sitat fra: sn0le på torsdag 30. januar 2014, klokken 10:23
Mange av de 2500 bilene i første kvartal er vel bestilt før prisoppgangen i November.
Spørs hvor mye salg det har vært etter prisoppgangen.

Du har nok helt rett i at disse er bestilt før prisjusteringen, men tror nok også at det fortsatt selges en del (men neppe like mye som før). Men tror også at leveringstakten vil gå ned, om ikke pga redusert interesse, men heller for at det er begrenset hvor stor del av produksjonen vi i Norge får... Husk at de skal starte levering i Kina - og Asia generelt - og andre høyreratt-nasjoner fra mars/april og utover. Så selv med dobling av produksjonen tviler jeg på om de vil ha så mange biler å sende oss resten av året.

Tror nok fortsatt vi ender på rundt 6k levert i år. Men mens jeg først tippet rett under så begynner jeg å se for meg at vi havner rett over.
Model S 85D

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016


Espen Hugaas Andersen

#39
Salgstallet for Januar havnet på 132. Ikke veldig høyt, altså. Med tilsvarende salgstall resten av året ville vi havne på rundt 1600.

Jeg antar dette er end-of-quarter effekten, der Tesla ikke har lyst til å ha veldig mange biler stående i kontainere ved slutten av hvert kvartal, og vil heller ha penger inne på konto som kan vises til i kvartalsrapporten. Vi så samme greia i oktober, der salget havnet på 98, mens det lå på 616 måneden før og 527 måneden etter.

Jeg forventer at vi havner rundt 700-800 i Februar.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 03. februar 2014, klokken 18:45
Salgstallet for Januar havnet på 132. Ikke veldig høyt, altså. Med tilsvarende salgstall resten av året ville vi havne på rundt 1600.

Derimot var det skikkelig fart på Leaf-salget, soleklar førsteplass med 650 registrerte. Det er 185 fler enn Golf, skikkelig imponerende.

e-Up er vanskelig å si noe sikkert om ennå, ett sted rundt 150 tipper jeg siden det ble levert 218 Up. Totalt antall elbiler i overkant av 1000 tenker jeg. Det blir nok fort 2000 i februar om BMW også får opp tempoet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

Vi kommer til å se jojo-utleveringer også videre.
Årsaken er Q-tallene men også andre hensyn som skatteomleggingen i Nederland, åpning av nye markeder som Kina osv.
Det blir ikke mulig å estimere årsleveransen relatert til en enkel måned.

Aikon74

Min skal bli levert i mai i mnd og min første sønn ble født i mai mnd så jeg tipper 5309 biler i 2014.



Sent from my iPhone using Tapatalk

MartinezSC


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA