Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Leafy

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. august 2020, klokken 22:29
Vi har Rigid på ene bilen og Lazer på den andre. Samme samme forskjell observert her også. Kommer nok aldri til å kjøpe ledbar med samlekant igjen.

Løses ved å sette på original Rigid deksel som fås kjøpt f.eks via Bilkomponenter. Tar 3 sekunder å sette på og sparer i tillegg selve LED-baren for smuss og steinsprut. Finnes også gult deksel for bruk i tett snødrev som fungerer aldeles utmerket.

https://www.bilkomponenter.no/products/rigid-sr-serie-deksel-10
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Muffinman

Og stjeler en del lys i samme slengen. Jeg ser forskjell selv om jeg bare legger klar folie beregnet for lykter, så et deksel er neppe en god løsning.

Jeg kjøper heller et produkt som ikke trenger deksler. Det er bedre å addressere rotårsaken enn symptomet.

Leafy

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. august 2020, klokken 22:54
Og stjeler en del lys i samme slengen. Jeg ser forskjell selv om jeg bare legger klar folie beregnet for lykter, så et deksel er neppe en god løsning.

Jeg kjøper heller et produkt som ikke trenger deksler. Det er bedre å addressere rotårsaken enn symptomet.

Testet masse med og uten og ser minimal forskjell. Ikke noe man vil merke ved vanlig bruk. Har også klar folie på hovedlyktene og testet opp mot tilsvarende bil uten folie og man ser ikke forskjell. Når LED-baren derimot står ubeskyttet og tar i mot det meste av dritt og steinsprut så slites glasset, noe som utvilsomt stjeler lys....
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Muffinman

Her har jeg observert at Rigid`en fikk slitasje på glasset temmelig raskt, mens Lazer`en ser helt strøken ut etter 2 år ;)

Peachbonekiller

Mulig jeg burde starte en ny tråd på dette, men siden denne handler om lys...

Hovedlyset/fjernlyset på den ene siden har sluttet å virke.
P85 2014 modell, aner ikke om dette er halogen eller xenon?

Hvor kjøper jeg et nytt? Link til nett eller butikk mottas med takk.

Skal få mannen til å montere, men har ikke lyst å demontere halve bilen for å sjekke hva slags pære det er først.

Muffinman

Har du kurvelys som tennes når du svinger i lav fart eller setter bilen i revers? I så fall har bilen Xenon. Kun et fåtall biler levert tidlig uten tech-pakke har halogen. Husker ikke om xenon ble standard i 2014, men du kan uansett sjekke det på måten beskrevet over.

Model S bruker D8S xenonpærer. Byttes enklest ved å ta av hjulet og brette innerskjermen tilbake. Man vil jobbe litt i blinde inni lykta, så greit om man setter seg inn i hvordan det ser ut der inne på forhånd.

Peachbonekiller

Har sjekket dette nå, kurvelysene tennes når jeg svinger, men de kommer ikke på når bilen er i revers. Hva har jeg da slags pærer og hvor kjøper jeg disse?

Sense

Jeg har en 2019 mod. Raven 100D med FSD. På "grillen" helt nederst ved spoileren foran har jeg montert en 52 cm bred LED BAR. Vil denne kunne blokkere radaren, noe som rimeligvis kan påvirke FSD?
Eller er radaren plassert et annet sted, f.eks. innebygd bak støtfangeren foran?

turfsurf

Sitat fra: Sense på tirsdag 23. mars 2021, klokken 02:10
Eller er radaren plassert et annet sted, f.eks. innebygd bak støtfangeren foran?
Radaren er bak støtfangeren nå ja. Var der nede før.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA