Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 er riktig valg!

Startet av Tore Wold, lørdag 04. januar 2014, klokken 23:41

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50
ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)
Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Tore Wold

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50

Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.

Kan du dokumentere dette?  Hvis ikke vil jeg kalle det negativ spekulasjon  ::)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

Øyvind.h

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50
ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)
Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.
Har lest det samme mange steder, men tror ikke det er endelig besluttet.

PS: du bør sikkert endre brukernavn for å unngå å bli beskyldt for det ene og det andre her i "BMW" delen av forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

LMOR

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:50
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50
ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)
Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.
Har lest det samme mange steder, men tror ikke det er endelig besluttet.

PS: du bør sikkert endre brukernavn for å unngå å bli beskyldt for det ene og det andre her i "BMW" delen av forumet.

Navnet skjemmer ingen, bare det de skriver :-)

USA er et viktig marked for BMW. Ser ut som om REX versjonen ikke blir godkjent der heller som miljøvennlig nok, slik som i Norge. Det betyr at de mister mange salg hvis de ikke kan levere en ren EL-versjon.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Øyvind.h


Sitat fra: LMOR på tirsdag 21. januar 2014, klokken 19:47
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:50
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50
ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)
Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.
Har lest det samme mange steder, men tror ikke det er endelig besluttet.

PS: du bør sikkert endre brukernavn for å unngå å bli beskyldt for det ene og det andre her i "BMW" delen av forumet.

Navnet skjemmer ingen, bare det de skriver :-)

USA er et viktig marked for BMW. Ser ut som om REX versjonen ikke blir godkjent der heller som miljøvennlig nok, slik som i Norge. Det betyr at de mister mange salg hvis de ikke kan levere en ren EL-versjon.
Ok, godt poeng :)

Ja BMW burde satse på en ren elektrisk langturbil, og ikke gå i elbil=kort/mellomdistansebil.
En elektrisk 5-serie med hurtiglader-nettverk hadde solgt godt i Norge.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kjell Leaf

#65
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:50
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 19. januar 2014, klokken 09:50
ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)
Etter det jeg har forstått blir i5 dessverre en hybrid og dermed alt for dyr.
Har lest det samme mange steder, men tror ikke det er endelig besluttet.

PS: du bør sikkert endre brukernavn for å unngå å bli beskyldt for det ene og det andre her i "BMW" delen av forumet.
Jaja, da får jeg vel opplyse om at jeg om sommeren kjører Z3 2,8 som jeg har vært en lykkelig eier av i snart 10 år. Ellers har jeg kjørt BMW de siste 19 årene. 745iA (1982) 535iA M-tech (1991) 523iA (1997)
Z3 2,8 (M-understell/interiør) 1998 mod. Så jeg er vel kvalifisert til en tur innom på BMW siden deres selv om jeg valgte Leaf og ikke angrer ett sekund på det.
Også jeg ønsker meg en langdistanse EL-5'er. :)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

timingbeltkiller

#66
Sitat fra: elektrolux på søndag 05. januar 2014, klokken 13:44
Det jeg har mest lyst til på en i3 er å kjøpe en med range extender for ombygging fra hybrid til Elbil med ekstra batteri og range extenderen på egen henger. Altså en avgiftstilpasset langturs/rally bil.
JA, kan utmerket godt tenke meg en i3  med tilleggsbatteri (til bruk på langturer) som plasseres på henger.

I relasjon til Leaf og eGolf har i3  i alle fall 2 klare fordeler:
- rustfri
- BMW gjør det skarpt på Autoindex. Nissan elendig. VW bare litt bedre enn Nissan.

Bakdørløsningen er antakelig et minus for de som jevnlig bruker baksetet.
Personlig bruker jeg det bare en gang hvert fjerde skuddår.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tore Wold

Jeg stenger nå emnet da det ser ut til å være utdebattert og mye om alt ennet en i3.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA