Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 15 timer, 790km, 3 superladerstopp  (Lest 1475 ganger)

Lanber

  • Gjest
15 timer, 790km, 3 superladerstopp
« på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 03:18 »
Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.

Steike for en god bil å kjøre langt i!  Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.

bb

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1460
    • Vis profil
    • Bjørns videoer
Sv: 15 timer, 790km, 3 superladerstopp
« Svar #1 på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 07:27 »
Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.

Steike for en god bil å kjøre langt i!  Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.
Hvor kjørte du? Var det tørt på veien?

Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lanber

  • Gjest
Sv: 15 timer, 790km, 3 superladerstopp
« Svar #2 på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 11:34 »
Hadeland-Oslo-Grimstad-Horten-Grimstad, omkjøringer grunnet ulykke i Arendal.
Perfekte forhold med tørre veier og 4-10 plussgrader.

Kom i prat med en nybakt Teslaeier på superladeren på Brokelandsheia, bilen hans hadde gått mindre enn det jeg kjørte den dagen :-)

Har ikke spart på elektronene undervegs!

bb

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1460
    • Vis profil
    • Bjørns videoer
Sv: 15 timer, 790km, 3 superladerstopp
« Svar #3 på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 12:10 »
Jeg merket også at tørre veier og 5 plussgrader eller mer gir betydelig lavere forbruk. I går kjørte jeg Bergen - Oslo med tung høyrefot og endte på rundt 200 Wh/km bare.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

FThorsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: 15 timer, 790km, 3 superladerstopp
« Svar #4 på: Mandag 10. Mars 2014, klokken 12:39 »
Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.

Det har nok også noe å gjøre med mindre støy, og at du alltid har "full power" uansett hvor i "turtallet" du er. Jeg merker i hvertfall at jeg er mye mer avslappet mtp å akselerere, forbikjøringer, etc.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell