Det betinger at det i hvert fall kommer en i regionen, f.eks. på Vinterbro, som er splittpunktet for E6 og E18 mot Sverige, og som også kan brukes for trafikk fra Brokelandsheia som kjører via Oslofjordtunnellen.
La meg først si at jeg er helt enig i prinsippet om at disse ikke skal plasseres i byer/tettebebygget strøk. De er jo ment for langkjøring, ikke daglig lading for de som bor lokalt. Men det er også helt rett som det påpekes, for at resten av SC-nettet skal fungere optimalt så må det en (eller fler) ladestasjoner i eller i nærheten av Oslo og Trondheim (muligens også Bergen/Stavanger - uten at jeg har sjekket det så nøye). Disse kan godt ligge ett stykke utenfor selve byen. F.eks. Størdal som ble nevnt er helt greit ved Trondheim (eller som jeg tidligere - halvt på spøk - har foreslått - Hell
"Tesla: Now supercharging Hell!"
).
Problemet med Oslo er at om det ikke kommer en SC i Oslo, så må man nesten ha en på minst 2 av følgende tre steder:
- Nord for Oslo - Kløfta/Gardermoen?
- Sørvest for Oslo - Lier/Drammen?
- Sørøst for Oslo - Vinterbro/Ås?
... og da er det fortsatt to ruter som ikke dekkes:
- RV 4 over Gran
- E16 Sandvika-Hønefoss.
Begge veier de mest aktuelle om man har tenkt seg mot Valdres/Filefjell.
Så da kan det argumenteres for at det kan være best å sette opp en ganske sentralt i Oslo - selv om jeg da frykter at den kan gå litt "varm" på å lade taxier etterhvert :p