Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Åre

Startet av fummul@hotmail.com, torsdag 02. januar 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Ser at på shop.teslamotors.com koster det USd 2000 inkl montering. Noen som vet norsk pris?

Joachim@sancon.no

Fremdeles gratis lading ved Holiday club i åre. Ladet der i dag. Parkering på plassen er etter hva jeg forsto forbeholdt gjestene på Holiday club. La merke til 2 mitsubishi phew som sto der når vi kom kl 1300 i dag. De står og lader ennå!! Skulle tro de var ferdig.

Ladet fra 55% til 90% på ca 2.5 time. Helt greit.

Fikk forresten en velkomst Mail forrige fredag fra tesla med kontakt info til servicesenter i trondheim. Slengte en Mail tilbake om pris på ettermontering av dobbeltlader. Ikke hørt noe ennå!


Pompel

Ladet der selv også på lørdag. Om du så en sølvgrå S85 med skiholdere så var det meg :) Jeg la også merke til disse hybridbilene som stod leeenge, men det var grei tilgang til 22kW likevel så jeg tenkte ikke så mye over de. Så også en Tesla som ladet med Chademo-adapter der.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Brukernavn

Hei, er det noen som har noe oppdatert info om det fortsatt er gratis å lade i Åre?

Leiha

Det er fortsatt gratis ja. Ladet der 1. nyttårsdag. Bare å plugge i, trenger ikke brikke engang.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Kilroy

Lading i Åre ved Holiday Club er IKKE gratis lengre. Man må nå ha ladekort fra clever.dk som kan kjøpes i Åre Turistbyrå i stasjonsbygget på andre siden. Ikke mulig å bruke sms eller annen betaling. Tror også Green Highway litt lengre opp er samme opplegg.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

twinpeaks

Sitat fra: Kilroy på lørdag 23. januar 2016, klokken 09:54
Lading i Åre ved Holiday Club er IKKE gratis lengre. Man må nå ha ladekort fra clever.dk som kan kjøpes i Åre Turistbyrå i stasjonsbygget på andre siden. Ikke mulig å bruke sms eller annen betaling. Tror også Green Highway litt lengre opp er samme opplegg.

Takk for info, dette er veldig nyttig.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Kilroy på lørdag 23. januar 2016, klokken 09:54
Lading i Åre ved Holiday Club er IKKE gratis lengre. Man må nå ha ladekort fra clever.dk som kan kjøpes i Åre Turistbyrå i stasjonsbygget på andre siden. Ikke mulig å bruke sms eller annen betaling. Tror også Green Highway litt lengre opp er samme opplegg.

Vet du hva kortet koster? Ser at et kort koster kr 350 på clever.dk sine websider + forbruk. Er i Åre kanskje 3-4 ganger i året og da blir det litt heftig kost for en ad hoc lading.

Kilroy

Kortet koster 150,-. Da får en 20 kWh, hvis en registrerer kortet på clever.nu så får en 10 kWh i tillegg. Påfyll utover det er enten 300,- eller 600, som også gjøres på sidene. Litt dårlig løsning i forhold til saldo, da må en sende epost til de, men en får også varsel på epost når det begynner å nærme seg tomt.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

Grr. Hvorfor må man fremdeles dille med tusen forskjellige betalingsløsninger? Selv har jeg så langt klart å styre unna alt som ikke har minuttpris, og akter å fortsette med det. Slikt som dette er forbrukerfiendtling for langt de fleste, og da blir det bare brukt om det ikke finnes alternativer.

twinpeaks

Det kan virke slik at ladestasjonen på Storlien og den "gamle" i Åre drives foreløpig fremdeles av GreenHighway/Jämtkraft og er gratis. I hvert fall ser jeg ingen endring på uppladdning.nu som jeg anser som ganske pålitelig på svensk side (hurtiglader ved Holiday Club har derimot blitt endret til info:clever.dk).
Derimot står på clever.dk at ladestasjonen på Storlien er allerede del av clever sitt nett og at man må betale (derimot ikke den "gamle" ladestasjonen i Åre og heller ikke ladestasjoner i Furunäsdalen).

Men jeg finner på Jämtkraft sin hjemmeside at alle ladestasjoner til Green Highway kommer fra november 2016 å inngå i nettet til clever:

http://www.jamtkraft.se/om-jamtkraft/miljo-och-samhalle/eltrafik/elbilar/


"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Kilroy

Jeg ladet på den ene Type 2 på Storlien på lørdag og den er fortsatt gratis ja, men den andre Type 2 der står det Clever logo på, så den er nok muligens allerede betalingsløsning.

Veldig enig med Muffinman, håpløst med alle disse forskjellige løsningene. Clever sin er jo ekstra håpløs siden den krever ett kort i utgangspunktet, de burde i hvertfall hatt en sms eller kredittkort løsning for førstegangsbrukere.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Cowboystrekk

Noen som har testa den "gamle" laderen i Åre i det siste? Er den også blitt betalingslader?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

twinpeaks

Hvis du mener den på andre siden av veien (ved/nedenfor Åre Kirka) så prøvde jeg disse i slutten av vinteren og alle hadde da blitt Clever-lader. På dette tidspunkt var det bare en ladestolpe i Storlien igjen av Green Highway (og ingen i Åre).

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk

"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Kilroy

Brukte den forrige lørdag, den er Clever lader ja, så må bruke kort fra Clever. Vanlig 16a er det også, så rimelig treg, men jeg skulle stå der noen timer, så da var det greit uansett.


Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 15. juni 2016, klokken 21:02
Noen som har testa den "gamle" laderen i Åre i det siste? Er den også blitt betalingslader?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA