Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feilfrie biler!

Startet av Longice, tirsdag 31. desember 2013, klokken 01:07

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:41
... men det virker ikke som om andre får lov til å være fornøyd uten å bli stilt til veggs heller? Skjønner det rett og slett ikke.

Det er i alle fall ikke intensjonen å stille noen som er fornøyd til veggs, og mener selv jeg ikke har gjort det, og jeg er selv som sagt selv fornøyd MEN  jeg mener at de feil og mangler som er ikke bør underslås eller bortforklares som enkelte av de mest ivrige entusiastene her har en tendens til å gjøre. Det er en vesentlig forskjell på om en er fornøyd eller om bilene er feilfrie det siste var vel hovedtema i denne tråden.

Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:41
Men det er jo ikke meningen at alle skal skjønne hverandre kanskje..... Jaja Godt nyttår til deg og alle andre og med ønske om fortsatt ( nesten? ) feilfri bil :D

Takk for det og i like måte. Satser på at det blir ett år fylt av tråder der folk rapporterer null feil og i tillegg er fornøyd med sine biler.

Kallagtunet

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:38
Hihi, morsom tråd  :)

"Jeg har feilfri bil. Det eneste jeg har opplevd er [sett inn diverse problemer her].

Da er jo ikke bilen feilfri ?!

Det er ingen som er så blinde som de som ikke vil se vet du :D

toppi

Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:41
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:13
Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 13:46
Kallagtunet : Har du fått bilen din?

Jepp hatt den i snart 1,5 mnd, men kvalifiserer ikke til å rapportere i denne tråden dessverre (jeg kjører da ikke Laumb logikk), men feilene er ikke verre enn at jeg så langt er meget godt fornøyd med den nye bilen.
Glimrende at du er fornøyd. Kommer imidlertid ikke til å forstå denne massive negative fokuseringen du har.... Det er nyttig til en viss grad og det har jeg gitt deg honnør for før men det virker ikke som om andre får lov til å være fornøyd uten å bli stilt til veggs heller? Skjønner det rett og slett ikke. Men det er jo ikke meningen at alle skal skjønne hverandre kanskje..... Jaja Godt nyttår til deg og alle andre og med ønske om fortsatt ( nesten? ) feilfri bil :D

Det er noen som møter livet med en negativ/ skeptisk holdning til alt, mens andre har en positiv innstilling til livet.
Jeg vet hvilke typer jeg foretrekker  :)

Hilsen 6000 km og snart 4 mnd i et vindunder av en bil. Den er også feilfri bortsett fra DAB som av og til faller ut, men dette har blitt nesten borte etter siste oppdatering.

UMC virker nok heller ikke optimalt, tror jeg? Aldri fått feilmeldinger, men ser jeg ikke kan starte og stoppe fra appen.

Godt nytt år
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Anders Heibø

Eneste feilen min er at lommboken ikke er tjukk nok til å ha råd til en til kjæresten min også, men det går vel på min bekostning og ikke bilen sin feil?

Hatt min siden midten av september og er fortsatt strålende fornøyd hver gang jeg tar meg en tur.

Det er veldig lett i en så fin bil å glemme at vi er fortsatt litt tidlig ute så firmwaren vil bare bli bedre (og bedre, og bedre). Jeg har mistet 3g en gang og tilfeldigvis visste jeg ikke hvor jeg skulle så måtte stoppe og restarte for å få navigasjonen til å funke. Det å få en bil med så avansert, omfattende og nyutviklet software helt fri for bugs så tidlig ville vært ett mirakel større enn de fleste andre som har hendt hittill, inkl månelandingen. (Ikke den på Mongstad.) Jeg personlig er utrolig imponert over at det ikke er flere software bugs.

Når det gjelder ladekabelen har jeg personlig aldri hatt problem. Jeg kan sikkert ikke starte lading på nytt fra app, og får kanskje opp en feilmelding av og til... Men batteriet er alltid ladet opp til dit jeg satt at det skulle lade.

Kan dessverre ikke uttale meg om DAB problematikken da jeg er en av de som har så godt gehør at jeg blir syk og svimmel hvis det blir surt. Så med hensyn til sikkerhet må jeg selv styre musikken.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Kallagtunet

Sitat fra: toppi på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:13
Det er noen som møter livet med en negativ/ skeptisk holdning til alt, mens andre har en positiv innstilling til livet.
Jeg vet hvilke typer jeg foretrekker  :)

Alternativ tolkning KAN jo være "Stiller store krav til seg selv og det en omgir seg med" jeg personlig foretrekker den sorten fremfor de som er fornøyd med alt. Mr bigfun så treffende sa her tidligere:

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 31. desember 2013, klokken 12:16
Hadde alle vært helt fornøyd gjennom historien ville vi fortsatt krysset de afrikanske savannene med pil og bue- med tannverk og en gjenomsnittlig levetid på 30 år ;)


Hyperstress

#35
Sitat fra: ofn på tirsdag 31. desember 2013, klokken 12:36
Til Havebigfun og Hyperstress: Les det første innlegget til trådstarter en gang til. Er innleggene deres i tråd med dette? Selv om det er nyttårsaften og man er litt skrivekåt, så går det an å holde seg sånn noenlunde on topic. Finnes mange andre tråder å få skrevet fra seg i. Er helt enig i at feil og mangler er det viktigste å få frem, og det er der tråder for. Det er likevel viktig for alle de som er innom forumet her og lurer på om de skal bestille TMS eller ikke at det ikke bare er fokus på feil. Det kan gi et skjevt inntrykk når de fleste kanskje stort sett er fornøyd.

Moderator må gjerne fjerne dette og andre off topic innlegg.

Leste innlegget nøye jeg. Mitt poeng til en førsteposter (som muligens også er ny på forumet) var å formidle at feil og mangler tråden ikke er en "negativ tråd" fra surmulere, der en må opprette en like lang "positiv tråd" for å veie opp.
Da mener jeg de er mer off-topic alle de som melder om feilfrie biler med feil. Det undergraver jo tråden fullstendig  ;D
Tråden burde heller vært for "vi som er fornøyd med bilen", da hadde de fleste fra feil og mangler tråden sikkert kunne postet her også  :) men det finnes vel flere slike tråder.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

PHsigP85

10.000 feilfrie kilometer i min bil levert i august. Subaruen har derimot hatt flatt batteri  :P  og nå lyser varsellampa om avgassproblematikk. Feilen er hovedsaklig at den slipper ut avgasser, men aner meg det blir dyrt å reparere fossilen. Ja, ja, sånn er det vel når bilen går fra 30.000 km i året til 240! km på fire måneder...


GODT NYTT ÅR ALLE NÅVÆRENDE OG FREMTIDIGE TESLAEIERE. Håper dere får like problemfritt bilhold som meg!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

cairnz

Til forsvar av både Kallagtunet og Laumb, så tror jeg at poenget her er ikke akkurat om det er en feil, men hvordan en feil arter seg.

Gitt at en feil er uproblematisk for brukeren, så kan den oppleves som en ikke-feil, selv om det er en katastrofal "feil"  (ref: bytte av drivverk, som vi ikke vet årsak til?) - Hvis denne feilen oppleves og har blitt håndtert på en måte som gjør at forbrukeren har minimalt, eller ingen ulemper, er det da en feil man bør bry seg om? Altså, en feil som rettes uten at det går bekostning av tid og penger, det blir vel en ikke-feil i noen sammenhenger.

Andre ting som kanskje ikke er feil/reklamasjoner direkte, men som oppleves som tungvint, uforståelig, ikke fungerende optimalt (umc), softwarebugs (DAB-kanalbytte), brukerfeil (speiljusteringer ved rygging, varme i sidespeil (aktiver bakrutevarme)), parksensorer som ikke virker hele tiden, ryggekamera som blir skittent, plastikkfølelse i rattet, listen er vel kilometerlang - hvor det ikke fins noen umiddelbar fiks, nok oppleves som mye mer uholdbart enn en feil som oppstod og ble tatt hånd om i løpet av nesten ingen tid.

Er det bare meg?
Elbilist

Kallagtunet

#38
Hvis vi kan være enige om at en feilfri bil vil si at bilen ikke har feil hverken store eller små tror jeg vi er kommet ganske langt....  Å diskutere hvor problemstisk en feil er for bruker er selvsagt også relvant men langt mer subjektivt og situasjonsavhengig.

At ett bytte av drivverk som blir handtert kjapt og effektivt av Tesla er jo selvsagt å foretrekke fremfor ukesvis med krangling for å få det fikset, det er  det vel ingen som er uenig i. Vi får håpe det nye året betyr få og ingen feil på bilene som leveres og at Tesla fortsetter den gode trenden med å strekke seg langt med å løse de problemen vi som allerede har fått biler som ikke er helt feilfrie.

orjan

Hvorfor i alle dager må dere diskutere problemer, og definisjoner av hva som er problemer, i denne tråden når vi har så mange andre tråder til akkurat dette?
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Zneip

1600 km på 14 dager - og like mange bilvask (altså 14  ;D ). Eneste feilmeldingene jeg har sett er "dobbelt pedalpress", "åpen dør" og "fest setebeltet" - med andre ord: 1600 feilfrie og bekymringsfrie kilometer så langt. Livet er herlig  8)

GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE!!!!!!
Nord Trøndelag | X90D

Havebigfun

Sitat fra: Zneip på onsdag 01. januar 2014, klokken 02:05
1600 km på 14 dager - og like mange bilvask (altså 14  ;D ).
Dette er en kjærlighetserklæring som knapt lar seg toppe- gratulerer med bil og lykkeløftet du må ha oppnådd 8)

toS

Kjørt 1500km på tre uker inkludert langturer til fjells i Norge og nedover Sverige. Testet alle typer lading også. Ingen feil, kun en helt utrolig fet bil. Og ikke minst en masse positiv oppmerksomhet.
Og i tillegg har jeg fått både god service og tilgjengelighet fra Tesla.

Cecilie

Feilfri bil her også, 1.5 måned inn i eierskapet. Ingen trøbbel med DAB eller UMC heller. *banke i bordet* ;)
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

kimnaess

10 000 "feilfrie" km om jeg stryker at lakktykkelse var litt svak på en skjerm som ble rettet opp og at et dørhåndtak skle for langt ut og dermed åpnet døren, ble enkelt justert og aldri skjedd igjen

Enkle bagatellfeil
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA