Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Hvordan virker min UMC?

Startet av Havebigfun, mandag 30. desember 2013, klokken 20:03

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg fikk ikke redigert  antall mulige stemmer i den andre spørreundersøkelsen- derfor et nytt forsøk her 8)

petersv

Der hadde kanskje vært lurt å skille på hvilken adapter man bruker. Det er iallefall forskjellig oppførsel hos meg med de forskjellige adapterne.

Havebigfun

Enig- la de til - spørs om man da skulle hatt tre spørreundersøkelser hhv en for hver av adapterne.

Milzit

UMC 2.0? Har det kommet en ny versjon? Jeg skrev akkurat en mail til min DS som ikke hadde hørt noen om utskrifting av UMC...

Havebigfun

Nei det er andre spørreundersøkelse- ser at det ikke er optimalt formulert :o

Sitat fra: Milzit på mandag 30. desember 2013, klokken 21:58
UMC 2.0? Har det kommet en ny versjon? Jeg skrev akkurat en mail til min DS som ikke hadde hørt noen om utskrifting av UMC...

Milzit

Mangler det et valg her? Jeg har grønt lys når SOC er nådd, men det står feilmelding på skjermen. Kan heller ikke starte lading som de fleste her..

OddB

Det ser ut som det er 2-4 som ikke har problemer i det hele tatt (2 får vedlikeholdslading, 3 får til å bruke planlagt lading og fire kan starte igjen fra appen. 
Det hadde vært morsomt å vite om serienummer på UMC eller FW-versjonen  på bilene har fellestrekk...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OleJA

Sitat fra: Milzit på tirsdag 31. desember 2013, klokken 00:18
Mangler det et valg her? Jeg har grønt lys når SOC er nådd, men det står feilmelding på skjermen. Kan heller ikke starte lading som de fleste her..
Samme her.

arnehelge

Samme her også. Grønt lys når ferdig ladet, og feilmelding på skjermen.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Cirion

Er en  bug i spørsmål om Starte/Stoppe lading.
Funker jo fint å stoppe lading via app.
Det er starte som ikke funker.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Havebigfun

Da har jeg lagt til spm 24 om grønn ladeport men allikevel feilmelding.
Mtp start/ stopp per app var jeg bevisst litt diffus- begge skal fungere og som regel tester man om start fungerer etter å ha stoppet først- jeg tenkte det var en slags bruksanvisning.
Å endre eller dele opp dette spørsmålet gir ikke mening-  synes jeg

RoadRunner

Sitat fra: arnehelge på tirsdag 31. desember 2013, klokken 00:44
Samme her også. Grønt lys når ferdig ladet, og feilmelding på skjermen.
+1 men ikke alltid. Bruker omtrent alltid shukoadaptret.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Havebigfun

Da kan du klikke på siste svaralternativ ;)

D.O

Sitat fra: Cirion på tirsdag 31. desember 2013, klokken 03:02
Er en  bug i spørsmål om Starte/Stoppe lading.
Funker jo fint å stoppe lading via app.
Det er starte som ikke funker.
samme hos meg
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA