Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teknisk mulig med ski på taket uten panoramatak?

Startet av bjodnes, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 19:27

« forrige - neste »

Leaf_2014

Sitat fra: tjobben på tirsdag 28. januar 2014, klokken 00:42
Vi vil ikke borre i taket vårt:(

Utrolig hvor redd folk er for borring? De fleste stasjonsvognrails monteres vel med skruer. Importerte Bimmer uten rails, det var rett avsted å få satt på: Ut med taktrekk, frem med boremaskinen, skru i, på med taktrekk og eureka, rails på.

Det mest skånsomme for bilen er sannsynligvis å ikke bruke den. Skal man bruke den kan man likegodt utstyre den så den utfyller funksjonene man trenger.
Leaf 2014

eclipse

Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:23
Sitat fra: tjobben på tirsdag 28. januar 2014, klokken 00:42
Vi vil ikke borre i taket vårt:(

Utrolig hvor redd folk er for borring? De fleste stasjonsvognrails monteres vel med skruer. Importerte Bimmer uten rails, det var rett avsted å få satt på: Ut med taktrekk, frem med boremaskinen, skru i, på med taktrekk og eureka, rails på.

Det mest skånsomme for bilen er sannsynligvis å ikke bruke den. Skal man bruke den kan man likegodt utstyre den så den utfyller funksjonene man trenger.

Enig, det er vanskelig å trylle.

Biler med rails eller takfester har per definisjon allerede hull i taket for dette. Hvis dette er veldig viktig for fol så bør de bestille med panorama tak.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

cairnz

Det er vel ikke verre enn å kjøpe noen av de vakuum-stativene? Ski veier jo ikke allverdens så det burde være smal sak, og man kjører jo ikke som en tulling med de på..

noe a'la det her : http://www.seasucker.com/shop/1187/#tab-description
Elbilist

TS

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 28. januar 2014, klokken 09:04
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. januar 2014, klokken 08:49
Kan ikke huske at jeg har lagt merke til at det kommer kulde fra panotaket

Nei, det har ikke jeg heller. Har hatt panotak på siste bilene nå (bl.a Q5 & Touareg), og de var faktisk mere plaget med dette, der iset det innimellom på innsiden. Har ikke merket det på Model S.
Selv angrer jeg nesten litt på at jeg valgte panotak og ikke bare monterte fixpoint fester som på sikt sikkert gir mindre hodebry...

Det er mulig at man ikke kjenner kulderaset, men det er fysiske lover som tilsier at varm luft stiger og blir nedkjølt når det nærmer seg et ettlags uisolert glass. Har man taktrekk og med stillestående luft over vil det isolere noe.
Selv vurderer jeg trefiberplater med sugekopp og taktrekk for å isolere litt på vinteren.. Men, dette har mer med lindring av rekkeviddeangsten å gjøre  ???
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tjomswrx

Mener å huske at selger i Trondheim sa at det var kommet løsning for biler uten pano.... andre får evt dobbeltsjekke.
S85

tjobben

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 28. januar 2014, klokken 09:04
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. januar 2014, klokken 08:49
Kan ikke huske at jeg har lagt merke til at det kommer kulde fra panotaket

Nei, det har ikke jeg heller. Har hatt panotak på siste bilene nå (bl.a Q5 & Touareg), og de var faktisk mere plaget med dette, der iset det innimellom på innsiden. Har ikke merket det på Model S.

Jeg kjente det godt forrige helg, og det var ikke mer enn minus 13. Ikke er jeg spesielt tynnhåret heller;)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

tjobben

Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:23
Sitat fra: tjobben på tirsdag 28. januar 2014, klokken 00:42
Vi vil ikke borre i taket vårt:(

Utrolig hvor redd folk er for borring? De fleste stasjonsvognrails monteres vel med skruer. Importerte Bimmer uten rails, det var rett avsted å få satt på: Ut med taktrekk, frem med boremaskinen, skru i, på med taktrekk og eureka, rails på.

Det mest skånsomme for bilen er sannsynligvis å ikke bruke den. Skal man bruke den kan man likegodt utstyre den så den utfyller funksjonene man trenger.

Veldig enig i det. Hadde gladelig betalt noen tusenlapper for å få festepunkter på taket for det trenger jeg. Men jeg trenger ikke glasstak som gir kaldere kupe og mer støy.

Men klart, må man borre så må man...
De festepunktene på det Wishpbar stativet ser jo pinglete ut, og nagles fast. Er det der virkelig godt nok? Tror jo ikke de selger noe som er dårlige, men...

Noen som har noe som helst erfaring med noe lignende?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Leaf_2014

Har nevnt det før, men en re-design av baksetet med mulighet for gjennomlasting i midten hadde fikset problemet for oss som har kun to unger i baksetet (for meg ser det ikke ut til å være plass til to barneseter med smaleste del av baksetet lagt ned).

Denne løsningen gir ikke tap av rekkevidde og de med panorama slipper å kikke opp på en skiboks halvparten av året. Da er jo liksom poenget med panorama litt borte synes nå jeg.

Noen som tar dette med Elon når han likevel kommer på besøk.
Leaf 2014

Hyperstress


Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 28. januar 2014, klokken 14:14
Har nevnt det før, men en re-design av baksetet med mulighet for gjennomlasting i midten hadde fikset problemet for oss som har kun to unger i baksetet (for meg ser det ikke ut til å være plass til to barneseter med smaleste del av baksetet lagt ned).

Denne løsningen gir ikke tap av rekkevidde og de med panorama slipper å kikke opp på en skiboks halvparten av året. Da er jo liksom poenget med panorama litt borte synes nå jeg.

Noen som tar dette med Elon når han likevel kommer på besøk.

Dette burde vært en overkommelig sak å modde for en salmaker e.l. Den som kommer med en bra mod får nok kunder i alle fall :)

Hvis det er lov da..?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA