Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

28stk Tesla model s tilsalgs på finn.no

Startet av Perlmorhvits85, søndag 29. desember 2013, klokken 14:58

« forrige - neste »

Perlmorhvits85

Plutselig veldig mangen model s tilsalgs på finn.no  akkurat som folk bare Kjører de noen tusen km så selger de...
Lykkelig eier av en Model S Performance + Signature. .

staleand

Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

rsy


Sitat fra: Perlmorhvits85 på søndag 29. desember 2013, klokken 14:58
Plutselig veldig mangen model s tilsalgs på finn.no  akkurat som folk bare Kjører de noen tusen km så selger de...

Noen folk ja. Hvor mange TMS er det levert i Norge?

RSy

Orcuz


Kagex

Mange av de er også veldig overpriset.  Noen som vil tjene et par kroner på prisstigningen tenker jeg

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

janmb

Sitat fra: staleand på søndag 29. desember 2013, klokken 14:59
Har samme inntrykk. Urovekkende.

Hvorfor skulle det være urovekkende?

Jeg tror med stor sikkerhet at det overveldende flertallet av TMS som omsettes på finn i disse dager er ren, planlagt spekulasjon - noe jeg ikke har noen grunn til å mislike eller uglese i det hele verdens tatt.

Deretter finnes et lite mindretall som finner ut at elbil i det store og hele ikke passer deres behov allikevel, tross den gode rekkevidden, og derfor bytter.

Antallet som selger på finn fordi de med rette er skuffet over bilen tror jeg er forsvinnende lite.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

petersv

Hvis du sjekker selger i annonsene, ser du at veldig mange av de er en og samme annonsør. Brorparten er også fra forhandlere, kjøpt med videresalg som eneste formål.

Bjoris

Jeg kan ikke se at noen av disse selgerne tar tap ifht hva de har betalt..., men det er selvsagt dumt at mange har fått bilen billigere enn prisene nå og dermed "lett" kan fire på prisen ifht de som kjøper nå, om de må selge...

Gæsjan

Er vel noen som selger TMS og setter seg på liste for Model X også...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Gjermund

Sitat fra: bjoris på søndag 29. desember 2013, klokken 19:50
Jeg kan ikke se at noen av disse selgerne tar tap ifht hva de har betalt..., men det er selvsagt dumt at mange har fått bilen billigere enn prisene nå og dermed "lett" kan fire på prisen ifht de som kjøper nå, om de må selge...

Hvorfor er det dumt?

Epleskreller

Sitat fra: Gæsjan på søndag 29. desember 2013, klokken 20:30
Er vel noen som selger TMS og setter seg på liste for Model X også...

var ikke det litt vel tidlig å selge? Jeg hadde det som plan tidligere, tipper det kommer en del sånne salg om 1,5 år..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

toppi

For noen priser  :o
Og (noen) folk bekymrer seg over bruktbilprisene?

Kan ikke huske å ha sett lignende for vanlig masseproduserte biler.

Som sagt og begrunnet i en annen tråd, så er i alle fall jeg overbevist om at denne bilen vil en av de som holder seg best i verdi i bruktbilmarkedet i mange år fremover.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Gjermund

Det er jo langt fra sikkert at de blir solgt til de prisene da.

tony@lunatech.no

Har selv en kompis som la ut bilen sin der kun få dager etter han fikk den levert nå i desember. Han sier at han egentlig ikke håper han får solgt den da han er sinnsykt fornøyd med bilen, men om han kan tjene over 100.000 på en kjapp transaksjon så kan han heller ikke latt den muligheten gå fra seg. Han kjøpte til gammel pris og selger litt over hva den koster ny nå.

Han forklarte at det var helt ville tilstander. Selv til den prisen hadde det vært over 2000 visninger på annonsen på et par dager samt en haug av folk som hadde ringt og mailet..

At folk er villige til å betale mangfoldige tusen kroner for å få en "brukt" bil fremfor en ny kun for å slippe 4-5 måneder venting er noe jeg ikke klarer å sette meg inn i. Da jeg bestilte en Volvo XC 60 for et par år siden måtte jeg også vente 4 måneder på å få den levert ut i fra mitt oppsett. Men har man for mye penger og for lite tid så kanskje  ::)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Philip Marlowe

Når jeg leser denne diskusjonen her, så blir jeg mer og mer trygg på at Tesla Model S kommer til å være blant de bilmodellene som taper seg minst i pris de kommende årene. Jeg tror det er mange som ønsker seg TMS, men ikke har nok penger til ny bil. De venter derfor på at "våre" biler kommer ut på markedet om en 2-4 år   ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA