Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forslag til ny seksjon/kategori

Startet av cra, tirsdag 09. september 2008, klokken 10:56

« forrige - neste »

cra

Det begynner å komme en del innlegg angående ulike typer energihøsting. Det være seg alt fra vindmøller til solfangere, og en del annet derimellom. Jeg foreslår at vi får et nytt emne under diverse, med tittel "Alternativ energi" eller lignende, slik at vi kan samle disse trådene der. I en del av dem dukker det opp linker til interessante produkter som kan la den som er villig til å investere litt høste "gratis energi" til å lade el-bilen med.

Jeg er klar over at dette er et steg i retning av mer generelt "vær miljøvennlig" innhold enn el-bil, men sidne det på sett og vis kan dreies i retning av at man kan hente energi fra alternative kilder og dermed fylle "gegenprodusert strøm" på batteriene tror jeg det kan vær epå sin plass?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Beklager sen tilbakemelding..

Godt forslag!

Har nå lagt dette som en egen kategori under diverse seksjonen.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Catalyzator

Kanske en tråd for El-bil-verksteder også ?   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Laban

Synes kanskje det begynner å bli bra med kategorier/tråder på hovedsiden nå. Greit å logge seg inn og fort se hva som er ulest, men når man må skrolle seg nedover side etter side for å se hvilken tråd som har nye innlegg begynner det å bli litt uoversiktlig.

Mulig det bare er jeg som synes hovedsiden er blitt litt lang, men ville nå bare nevne det før den blir enda lenger  ::).
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Det enkleste for å følge med er å bruke RSS-feeden. Mye mer diskret på jobb-pc'en i alle fall. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Catalyzator

En overikt over El-bil verksteder burde kanske ligge på
Norstart sin side slik som det er en side med "Kjøpe Elbil" hvor
det presenteres det som er tilgjengelig i Norge nå.
Der burde kanske Vecrix også stå selv om den er en motorsykkel ?

Slike oversikter er kanske bedre enn diskusjonstråder fordi verksteder's
beliggenhet er jo nettopp et av de springende momenter i forhold til om
man vil kjøpe en sånn eller sånn bil....
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

cra

Ja, et google-kart over hvor man finner verksteder hadde vært genialt. Og da er det ikke noe problem å ha ulike markører alt etter hvilket merke/modell som "støttes".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Sitter alene på kontoret mitt og ingen som lurkikker på hva jeg gjør så har ingen problem med å lese på forumet i arbeidstiden  ;D Er dessuten så nysgjerrig at jeg må lese "alle" nye innlegg (så jeg ikke går glipp av noe) og da er det greit å ha hovedsiden åpen og lett tilgjengelig. RSS-feed har jeg brukt, men bruker hele skjermen som arbeidsområde når jeg jobber og da var den i veien for meg, så jeg tok den bort.

Sitat fra: cra på onsdag 01. oktober 2008, klokken 12:42
Ja, et google-kart over hvor man finner verksteder hadde vært genialt. Og da er det ikke noe problem å ha ulike markører alt etter hvilket merke/modell som "støttes".
Det hadde vært en god idè ja, men da kan den ligge sammen med ladeplassene på førstesiden til elbil.no. Det bør jo være en side hvor man ikke skal inn å diskutere - og har man behov for det kan det gjøres i trådene under hvert enkelt merke.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Sitat fra: Laban på onsdag 01. oktober 2008, klokken 14:27
Sitter alene på kontoret mitt og ingen som lurkikker på hva jeg gjør så har ingen problem med å lese på forumet i arbeidstiden  ;D Er dessuten så nysgjerrig at jeg må lese "alle" nye innlegg (så jeg ikke går glipp av noe) og da er det greit å ha hovedsiden åpen og lett tilgjengelig.

Jeg har heller ikke problemer med det (sjefen er uansett fornøyd så lenge arbeidet blir gjort; han bryr seg ikke om hvor, når eller hvordan), men det er likevel mer praktisk synes nå jeg. :)

Sitat fra: Laban på onsdag 01. oktober 2008, klokken 14:27
RSS-feed har jeg brukt, men bruker hele skjermen som arbeidsområde når jeg jobber og da var den i veien for meg, så jeg tok den bort.

Jeg bruker feedreader3: http://www.feedreader.com/?fromfr Den kan være helt borte vekk, men når det kommer inn noe nytt (jeg har satt den opp til å sjekke hvert 5. minutt) sp kommer det opp en bitteliten popup nede i hjørnet.

Den er der akkurat lenge nok til at jeg rekker å skumme overskriften. Hvis det er en tråd jeg deltar aktivt i klikker jeg bare på overskrifta før den forsvinner, så åpnes readeren med litt mer innhold. Den er også grei til å skumme gjennom begynnelsen av hver enkelt melding, og gir som regel nok av teksten til at jeg kan se om det er noe jeg ønsker å lese nærmere eller ikke.

Jeg bruker den selvfølgelig mot ulike andre medier også, slik at jeg vet om det nokså umiddelbart dersom det skulle bli vulkanutbrudd i Ulrikken, mjøsa går tørr eller liknende. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

RSS-feed i Outlook fungerer også greit - kommer jo bare inn som mails jeg kan lese når jeg vil...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Sitat fra: HHF på onsdag 01. oktober 2008, klokken 15:13
RSS-feed i Outlook fungerer også greit - kommer jo bare inn som mails jeg kan lese når jeg vil...

Også Opera og FireFox leser vel RSS uten videre seremoni. Trikset er bare å finne en måte som fungerer greit for en selv. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA