Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med login

Startet av elektrolux, onsdag 01. oktober 2008, klokken 21:54

« forrige - neste »

elektrolux

Fikk dette av en potensiell bruker. Kan rette personene ordne opp i dette.

Hei,

er det du som er "electrolux" på elbil-forumet på elbil.no?

Beklager å trenge meg på, men jeg fant epostadressen din på forumet, og lurer på om du kan gjøre meg en tjeneste.

Jeg har lenge forsøkt å registrere meg på forumet, da jeg tenker å kjøpe meg elbil, og har en del spørsmål jeg kunne tenke meg å stille på forumet. Problemet er at registreringssiden ikke virker. Bildet som skal komme opp med bokstaver (visual verification) kommer ikke opp, og om jeg forsøker å bruke funksjonen "listen to letters", får jeg beskjed om at bokstavene er feil. Dette medfører at jeg (og alle andre) som ønsker å registrere seg, blir avvist. Jeg finner ingen supportfunksjon eller kontaktpersoner, den eneste er til generalsekretæren i Norstat, han sa han skulle si fra til web-admin (for 1 mnd siden), siden har det ikke skjedd noe.

Hadde du hatt mulighet til å poste et innlegg på forumet for å gjøre rette vedkommende oppmerksom på problemet? Evt. videreformidle til web-admin (hvem det nå enn er). Sjekk gjerne selv at det jeg sier stemmer. Jeg ønsker svært gjerne å registrere meg, og synes det er veldig dumt om et ellers svært bra forum skulle bli utilgjengelig for nye medlemmer pga en bagatell, hvilket jeg antar det må være.

Beklager igjen at du blir "offeret" for min frustrasjon, det var ikke lett å finne noen medlemmer med epostadresse på forumet, og ser ingen annen måte å komme i kontakt med noen som kan hjelpe.

vennlig hilsen,
- potensiell medlem

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

#1
Jeg tror problemet skyldes at det tar så lang tid å fylle ut informasjonen at registreringskoden forandrer seg i mellomtiden. Da må man oppdatere regisreringskode uten å slette de datene man har tastet inn. (Jeg får ikke sjekket hvordan man skal gjøre dette fordi jeg allerede er registrert.)

En annen årsak jeg har oppdaget en gang er innstillinger i nettleseren, "blokkering av pop up vinduer" må tillates.
Jeg bruker Mozilla Firefox nettleser. Der er banen : verktøy/innstillinger. Fjern haken på "blokker sprettoppvinduer".
Tror fremgangsmåten er nokså lik i Microsofts Internet Explorer nettleser.

En tredje mulighet er at brannmuren blokkerer informasjon til/fra elbil.no.

Det er ikke mye hjelp å få når man klikker "hjelp" øverst på denne siden og så klikker "registering" øverst igjen, ser jeg. Dessuten er informasjonen på engelsk med en mengde "if"

Tom Roy
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Focus

Jeg hadde det samme problemet da jeg skulle registrere meg.
Jeg klarte til slutt å bruke funksjonen med å lytte til bokstavene.
Dette blir jo ekstra vanskelig siden det blir lest på engelsk.
Jeg måtte gjøre mange forsøk før jeg fikk det til.
Jeg møter og det samme problemet ved fosøk på å sende en PM.
Jeg bruker IE som browser, men har og forsøkt med firefox og opera.
Jeg har og forsøkt fra flere andre maskiner både på jobb og hos andre.
Jeg har gitt beskjed om det til norstart.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

ElThoro

Hei,

tusen takk til El rayo for tips, og til Electrolux som postet innlegget mitt.

Jeg klarte til slutt å registrere meg. Jeg lastet ned FireFox, og forsøkte på nytt. Fortsatt kommer det ikke opp noe bilde med verifikasjonskode. (Får dere virkelig opp denne?? Har prøvd fra flere forskjellige pc'er, med flere forskjellige nettlesere, med popupblokker av og brannmur av, men det kommer ikke noe bilde). Igjen prøver jeg 'listen to letters'. Det pussige nå er at i firefox får jeg opplest fem bokstaver. Jeg legger inn disse og får registrert meg uten problemer. Av nysgjerrighet prøver jeg 'listen to letters' nok en gang med IE. Tre bokstaver blir opplest. Jeg trykker på 'direct link', denne gangen blir det lest opp fire bokstaver, fortsatt en for lite.. (!)

Velvel, skal ikke klage mer, jeg ble jo registrert til slutt. Men jeg synes absolutt det burde være en tydelig epostadresse man kan henvende seg til ved slike problemer. Er ganske frustrerende å sitte fast på utsiden uten å ha noen å henvende seg til. Tipper det må være flere som er i samme situasjon.

mvh.
'ElThoro' - Endelig inne :) ;) :D

cra

Nå har jeg prøvd med IE6, IE7, FireFox og Opera. Ingen av dem gir meg captcha-bilde. :(  Prøver å laste inn URL til bildet direkte, og det kan se ut som om det er scriptet som skal generere bildet som sliter. Det tar fryktelig lang tid før noe skjer, og i skrivende stund sitter jeg og venter på en timeout. Antar at PHP execution limit intreffer hvert øyeblikk nå....

Foreslår at captcha tas bort intil det er i orden - man må vel uansett klikke på en lenke i m ailen for at registreringen skal kunne gjennomføres? Eller er det/har det vært et problem at det blir mange Donald Duck og andre tulleregistreringer?

Timeout har faktisk ikke intruffet enda; IE6 er den eneste som ser ut til å ha gitt opp og viser et "broken image". Et kjapt tips fra "the top of my head" er å sjekke at scriptet har skriverettigheter til disken på serveren; jeg antar at det mellomlagres et bilde der før det sendes til browseren.

Flott at du ElThoro tok deg tiden og bryet med å finne fram til noen (electrolux) slik at vi får kastet lys over dette. Tipper det er en del som ikke har klart å melde seg inn.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA