Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

o.b.lix

Disse lampene F_P, er de samme størrelse som Tesla sine, eller littegrann større?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

F_P

Det er det som er "dealen" her. De her helt lik de originale i størrelse. :)


Sitat fra: o.b.lix på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:00
Disse lampene F_P, er de samme størrelse som Tesla sine, eller littegrann større?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

frosken

Sitat fra: sigurdi på mandag 01. februar 2016, klokken 22:41
Sitat fra: Thomas N på mandag 01. februar 2016, klokken 20:42
Jeg fant kabelen på sjåførsiden i dag :)
Nå gjenstår bare passasjersiden.

Ligger det kabler i dørene også? Tenker på stemningslyset.
Ja, i de bilene jeg har sjekket så er det kabler til leddlys under dårhåndtakene på innsiden.

Har også montert dette på biler uten interiør/lyspakke som test, men har ikke klart å oppdrive en tosidig tape som både holder i skyen brukt her og samtidig kan tas av igjen.
(...)
Den ene strøm uttaket skrur seg på og av sammen med leddene i fortbrønner, steminigs lyset kan skrus av på ved å velge ambient på skjermen, så den vil da ikke fungere desverre siden den knappen mangler på biler uten utvidet interiør pakke. ;-(
Når det gjelder biler uten premium interiør og lys under armlenet på dørene: Kan man ikke bruke strømmen til lyset i vindusheiseknappen? Det lyset justeres opp og ned sammen med skjermene.

sigurdi

Sitat fra: frosken på onsdag 03. februar 2016, klokken 13:08
Når det gjelder biler uten premium interiør og lys under armlenet på dørene: Kan man ikke bruke strømmen til lyset i vindusheiseknappen? Det lyset justeres opp og ned sammen med skjermene.
Ledd og dimming er ikke det letteste å utføre, tesla bruker ledder med to ulike tilkoblinger og noen leddlys er svake (ambient) og noen sterke (ambient av på samme ledstripen.

Har nå bil med uvidet lyspakke og tilgang på endel uten så da får vi se hva vi finner ut.

Har dog tråløs dimming av 12v leddlys (fjernkontroll), men det blir enten dyrt eller mye arbeid.

Men skal demontere mer tepper og finne ut om kilden til alle leddene i dørene er tilkoblet med samme kontakt, da kan det kobles inn en dimmer mellom dette og dimme alle 4 samtidig.

Alternativet er 4 timmere som er både upraktisk og dyrt.

Takk for tips om vindusheis knappen, men denne er nok av en annen type som gjør at dette er mulig.
Skal se litt på den også.

Med tanke på prisen på nye ledder som er lik størrelse som originale så er dette pga at de er spesial laget for formålet og pga at det er lite antall er produksjons prisen høy.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Thomas N

Så oppgraderte pære i frunk er ikke på lager?!
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Cato76

Sitat fra: sigurdi på onsdag 03. februar 2016, klokken 14:22
Sitat fra: frosken på onsdag 03. februar 2016, klokken 13:08
Når det gjelder biler uten premium interiør og lys under armlenet på dørene: Kan man ikke bruke strømmen til lyset i vindusheiseknappen? Det lyset justeres opp og ned sammen med skjermene.
Ledd og dimming er ikke det letteste å utføre, tesla bruker ledder med to ulike tilkoblinger og noen leddlys er svake (ambient) og noen sterke (ambient av på samme ledstripen.

Har nå bil med uvidet lyspakke og tilgang på endel uten så da får vi se hva vi finner ut.

Har dog tråløs dimming av 12v leddlys (fjernkontroll), men det blir enten dyrt eller mye arbeid.

Men skal demontere mer tepper og finne ut om kilden til alle leddene i dørene er tilkoblet med samme kontakt, da kan det kobles inn en dimmer mellom dette og dimme alle 4 samtidig.

Alternativet er 4 timmere som er både upraktisk og dyrt.

Takk for tips om vindusheis knappen, men denne er nok av en annen type som gjør at dette er mulig.
Skal se litt på den også.

Med tanke på prisen på nye ledder som er lik størrelse som originale så er dette pga at de er spesial laget for formålet og pga at det er lite antall er produksjons prisen høy.

Hva med å vippe opp vindu-kontroll-enheten og koble seg på med en LED stripe for å se om dette fungerer. Ser at noen av LED stripene som selges på ebay er dimmbare, så om man kopler seg på lys for brytere så kanskje dette kan fungere. Ulempen er da at en får ikke slått dem helt av... En kan da eventuellt kjøpe LED stripe med RF kontroller.

http://www.ebay.com/itm/LED-Strip-Lighting-Car-Auto-Interior-footwell-area-dimmer-dimmable-/231825677113?var=531070406020&hash=item35f9e31b39:m:muwDypJHGBJbi_POeu92TyA

Jeg har desverre ikke Tesla for øyeblikket, men om det fungerer så kommer jeg til å installere dette på kommende bil, dersom den er uten LED striper.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

F_P

Dessverre, men har endelig fått informasjon om at de snart er på vei. Kan tenke meg +/- 2 ukers leveringstid.

Sitat fra: Thomas N på onsdag 03. februar 2016, klokken 14:43
Så oppgraderte pære i frunk er ikke på lager?!
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sigurdi

Sitat fra: Cato76 på onsdag 03. februar 2016, klokken 14:52
Hva med å vippe opp vindu-kontroll-enheten og koble seg på med en LED stripe for å se om dette fungerer. Ser at noen av LED stripene som selges på ebay er dimmbare, så om man kopler seg på lys for brytere så kanskje dette kan fungere. Ulempen er da at en får ikke slått dem helt av... En kan da eventuellt kjøpe LED stripe med RF kontroller.

http://www.ebay.com/itm/LED-Strip-Lighting-Car-Auto-Interior-footwell-area-dimmer-dimmable-/231825677113?var=531070406020&hash=item35f9e31b39:m:muwDypJHGBJbi_POeu92TyA

Jeg har desverre ikke Tesla for øyeblikket, men om det fungerer så kommer jeg til å installere dette på kommende bil, dersom den er uten LED striper.

For de svært innterserte går det fint å kjøpe dimmere, men skal man ha ledder under stoler og under de 4 dørene, blir det enten svært mye arbeid med å trekke kabel til alle lokasjoner eller så blir det svært mange dimmere. ;-)

Men for all del ikke kjøp ledder for bruk innendørs og hvite når det finnes sorte vantette på markedet. ;-)

Kommer ikke til å teste med dimmer for lysene på knappene, denne kursen klarer ikke å drive mer en max en leddstripe uansett, er automat sikringer tiplasset utstyret som er tilkoblet. ;-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

petersv

Når du har bestilt så mange regner jeg med du har fått en ok pris. Da synes jeg det er drøyt å ta 2x av AO tar med frakt til Norge.

500 for 4-packen hadde jeg glatt betalt, men ikke mere, da bestiller jeg fra AO heller imo.

F_P

#324
Det må du gjerne synes, og jeg burde sikkert latt være å kommentere, men fakta er at du ikke kjenner vår innpris, og om alt går rett for seg etter lover og regler (mva, fortollingsgebyr) når du bestiller fra AO vil prisen som ligger ut hos oss være drøyt 100kr ekstra som rett og slett dekker høyere kostnader ved drift + det skal dekke inn kostnader forbundet med evt. garantier og reklamasjoner.

Synes faktisk ikke det er så ille, men du står selvfølgelig fritt til å gjøre det du vil  8)




Sitat fra: petersv på torsdag 04. februar 2016, klokken 08:11
Når du har bestilt så mange regner jeg med du har fått en ok pris. Da synes jeg det er drøyt å ta 2x av AO tar med frakt til Norge.

500 for 4-packen hadde jeg glatt betalt, men ikke mere, da bestiller jeg fra AO heller imo.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sigurdi

Sitat fra: petersv på torsdag 04. februar 2016, klokken 08:11
Når du har bestilt så mange regner jeg med du har fått en ok pris. Da synes jeg det er drøyt å ta 2x av AO tar med frakt til Norge.

500 for 4-packen hadde jeg glatt betalt, men ikke mere, da bestiller jeg fra AO heller imo.

2x AO med frakt til Norge?
$55 ink snail mail tar AO til norge mva og fortollings gebyr kommer på toppen.
 
Hadde vært ekstramt happy om jeg fikk vekslings kursen din når jeg shopper fra USA. :-)
55*8,7 (dagens kurs) pluss 25% mva pluss pluss 146kr i postens fortollings gebyr. ;-)

Kjøper du en pakke fra AO så kommer den på 745,50kr ink mva og da er det et par ukers postgang.
Reklamasjon må du da ta mot USA og der er du ikke dekket av norsk kjøpslov.

Så en fair pris synest jeg

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

petersv

#326
?? Jeg bestilte 4 pack fra AO og det kom på 344 kr inkl. frakt. Men mulig de hadde kampanje gående. Det er da mva.fritt og helt henhold til lover.

Nå skal jeg ikke diskutere dette i det vide og brede, men jeg synes du angriper det fra helt feil vinkel når du sier at "vår pris er bare 100 kr mer enn om du importere en enkeltpakke selv."

Hele poenget med å kjøpe fra lokal distributør må jo være å nettopp unngå dette iom. at du oppnår bedre priser pga. volum.

Så da kan jeg slå tilbake med samme mynt og si at jeg kan kjøpe 2 stk. 4-pakker fra AO og spare 500kr når moms og fortolling er betalt, og sorry mac, men da gjør jeg det.

Selvfølgelig skal du ha noe å leve av, og det respekterer alle, men du har allerede fått endel reaksjoner på prisen, og jeg synes det da må være rom for å diskutere materien.

Ellers liker jeg veldig godt butikken din og prisene du operer med ;)

sigurdi

Sitat fra: petersv på fredag 05. februar 2016, klokken 13:20
?? Jeg bestilte 4 pack fra AO og det kom på 344 kr inkl. frakt. Men mulig de hadde kampanje gående. Det er da mva.fritt og helt henhold til lover.

Nå skal jeg ikke diskutere dette i det vide og brede, men jeg synes du angriper det fra helt feil vinkel når du sier at "vår pris er bare 100 kr mer enn om du importere en enkeltpakke selv."

Hele poenget med å kjøpe fra lokal distributør må jo være å nettopp unngå dette iom. at du oppnår bedre priser pga. volum.

Så da kan jeg slå tilbake med samme mynt og si at jeg kan kjøpe 2 stk. 4-pakker fra AO og spare 500kr når moms og fortolling er betalt, og sorry mac, men da gjør jeg det.

Selvfølgelig skal du ha noe å leve av, og det respekterer alle, men du har allerede fått endel reaksjoner på prisen, og jeg synes det da må være rom for å diskutere materien.

Ellers liker jeg veldig godt butikken din og prisene du operer med ;)

For å si det enkelt du fikk samme rabatt som jeg fikk på de som er solgt så langt i norge.
Gratis frakt og $10 i rabatt var intro tilbud fra AO og det fikk både du og jeg.
Men jeg måtte betale både mva og fortollings gebyr på toppen.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Kvark

petersv: Litt løk å slakte et tilbud på elbilforumet sånn. Det er ikke verre enn at du dropper å handle der. Du er ikke representativ som en vanlig kunde, siden du foretrekker å gjøre research på nettet selv og spare 100 kroner. Bra for deg. La folk få drive butikk (som åpenbart har små marginer)
S85D

F_P

#329
Som sagt, sikkert dumt å argumentere rundt dette.

Uten å gå i detalj på dette så skjønner jeg at du har tanker om vår innpris som jeg føler meg rimelig sikker på at jeg kan garantere ikke stemmer.

At du har handlet til en intropris som gjorde at du snek deg under grensen for mva og fortollingsgebyr kan ikke vi legge til grunn for hva de bør koste ut i Norge. Mva må jeg og sigurdi betale uansett, og han har vist deg et regnestykke (jeg regnet for lav frakt opprinnelig), som viser at prisdifferansen er 40-50kr kontra å kjøpe fra AO.

Jeg tar til etterretning at du synes det er for dyrt, noe jeg skjønner all den tid du sammenligner med en pris en hyggelig intropris som p.t ikke er mulig å oppdrive, og som samtidig gjorde at du snek deg 6kr under grensen for mva og fortolling. Bra for deg, og en kjempedeal, for jeg kan love deg at selv om vi slenger på mva på det du betalte så ville det blitt et gedigent tapsprosjekt for meg og sigurdi til den prisen så med dagens valuta og innpris kommer vi ikke i nærheten av det du ga, dessverre.

Sitat fra: petersv på fredag 05. februar 2016, klokken 13:20
?? Jeg bestilte 4 pack fra AO og det kom på 344 kr inkl. frakt. Men mulig de hadde kampanje gående. Det er da mva.fritt og helt henhold til lover.

Nå skal jeg ikke diskutere dette i det vide og brede, men jeg synes du angriper det fra helt feil vinkel når du sier at "vår pris er bare 100 kr mer enn om du importere en enkeltpakke selv."

Hele poenget med å kjøpe fra lokal distributør må jo være å nettopp unngå dette iom. at du oppnår bedre priser pga. volum.

Så da kan jeg slå tilbake med samme mynt og si at jeg kan kjøpe 2 stk. 4-pakker fra AO og spare 500kr når moms og fortolling er betalt, og sorry mac, men da gjør jeg det.

Selvfølgelig skal du ha noe å leve av, og det respekterer alle, men du har allerede fått endel reaksjoner på prisen, og jeg synes det da må være rom for å diskutere materien.

Ellers liker jeg veldig godt butikken din og prisene du operer med ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA